Da li su Vaše prezentacije moćne ili patetične?

 

 

Tehničke i B2B konferencije obiluju simptomima PPD-a. Prema Džeri Veismanu, učitelju pravljenja prezentacija i autoru dela “Prezentacija u akciji”, način na koji većina poslovnih ljudi prikazuje svoje prezentacije je kliktanjem po PowerPoint slajdovima i frazama kao što su: “U redu, ovim slajdom ću vam reći nešto o prihodima prodaje… ovim ćemo govoriti o našem putu ka profitabilnosti… a potom ću vam pokazati sliku naše laboratorije i govoriti malo o R&D.”

 

Džeri, saosećam sa tobom dok sam u ulozi publike! Toliko sam bila uznemirena da sam upitala svog prijatelja, Gui Kavasakija za savet. Guieva osnovna teza na Samitu odanosti (Allegiance Engage Summit) je začarala sve. Gui je globalni ekspert za izgradnju kupaca evanđeliste, a podjednako je poznat i po svojim uzvišenim prezentacijama. Nedavno je objavio svoju devetu knjigu, Začaravanje.

 

Evo četiri testiranih saveta, pozajmljenih od Guia i Džerija , koji će vam pomoći da se oporavite odPPD:

 

1. Pratite 10/20/30 pravilo: maksimalno 10 slajdova, 20 minuta sadržaja i  30 glavnih tačaka.

Dizajnirajte svoju prezentaciju znajući da ljude ne zanima koliko glavnih tačaka iznosite na slajdu. Ljudi žele da se povežu sa VAMA. Slajdovi služe kao dokumenti podrške. Imajte to na umu kada ste u iskušenju da pokažete paradigme prenosnog modela ili procesa. Dok sam gledala ING Direct’s Arkadi Kuhlmann prezentaciju iz prednjeg reda Allegiance Engage Summit, nasmešila sam se. (Ko bi rekao da bankar može da poveže stotine tehnoloških i marketinških fanatika?). Većina slajdova je sadržala svega nekoliko reči ili slika. Povratak amerikanaca štednji – mantra ING Directa – nikada nije delovala tako primamljivo.

 

2. Ispričajte priču.

Zašto ste pokrenuli vašu kompaniju? Šta vas je naljutilo ili inspirisalo da napustite svoju “udobnu zonu”? Podelite sa kupcem situaciju u kojoj ste doprineli poboljšanju, ili još bolje, podelite sa njima grešku koju ste počinili i to kako vas je ona oblikovala. Potrebni su vam primeri? Pogledajte Čip Klunijev TED razgovor i kako je Vivijan pronašla zadovoljstvo u poslu kućepaziteljke.

 

3. Navedite publiku na akciju.

Vaš zadatak je da podelite svoj san i inspirišete druge. Pregled stranica NIJE poziv na akciju. Podstaknite slušaoce da urade nešto drugačije ili da razmišljaju na nov način. Maršal Goldsmit je prošle godine, u San Dijegu, to uradio besprekorno. Pozvao je svaku osobu da izabere odgovornog partnera i radi na jednom graničnom ponašanju.

 

4. Vežbajte i uživajte u razgovoru sa samim sobom.

Veisman ponavlja svoju prezentaciju naglas, tokom vožnje ka mestu na kom drži prezentaciju. Priznaje da je “pojava Bluetooth slušalica učinila da, tokom ponavljanja, manje izgleda čudno drugim vozačima na putu.”

 

U svetu prepunom konkurentskih medijskih platformi i previše stimulisanih profesionalaca, vreme je da svi ozbiljno shvatimo klasičan, jednostavan dizajn prezentacije.

 

Pisala: Lisa Nirel

Prevela: Lana Stevanović

 

Preuzeto sa sajta



.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *