Sve što bi trebalo da znate o dremanju

Imali ste neko dosadno predavanje u sedam sati ujutru, sinoć ste ostali na žurci do četiri, a sutra imate kolokvijum za koji morate da učite. Naravno da ćete da legnete da odremate malo, iako će vas gristi savest jer nećete stići sve što ste planirali. Kada vam se desi nešto tako, setite se ovih saveta i nećete se više osećati tako loše.

Na kraju krajeva, sigurno niste znali da su svi Rimljani, svakog dana, dremali po 2-3 sata posle ručka. A svi znamo koliko dugo je trajalo Rimsko carstvo!

Popodnevna dremka vas čini pametnijim, zdravijim, kreativnijim

Prema istraživanjima dr Metjua Vokera sa Kalifornijskog Univerziteta, dremanje od jednog sata osvežava vaš hipokampus (deo mozga odgovoran za stvaranje sećanja), resetuje kratkoročnu memoriju i pomaže vam da pamtite bolje kada se probudite. Povećaće vam se moć opažanja, bićete kreativniji i donosićete bolje odluke.

Takođe, istraživanja su pokazala da spavanje popodne smanjuje mogućnost od pojavljivanja srčanih bolesti za 37%!

Izaberite pravo vreme za dremanje

Činjenica je da ljudsko telo ima dva perioda pospanosti u toku dana, i to od dva do četiri sata noću i od 13 do 14 sati, tako da, ako ste planirali da izbegnete ručak da ne biste bili pospani, nećete prevariti svoje telo. Zato bi najbolje bilo dremati posle ručka, zbog prirodne pospanosti u to vreme, a tako nećete poremetiti noćni san. Probudite se najkasnije pet sati pre nego što hoćete da legnete uveče.

Prava dužina dremanja

Šezdesetominutna dremka će vam pomoći da budete sveži čak 10 sati, mada spavanjem preko 45 minuta povećavate rizik da se osećate „grogi“ neko vreme. Zato su što kraće dremke efikasnije: 20 ili 10 minuta, ukoliko možete brzo da zaspite, mogu da daju najbolji efekat po vašu budnost, bez rizika da budete ošamućeni. NASA piloti su otkrili da dremanje od tačno 26 minuta povećava njihove mentalne sposobnosti za 34% i budnost za 54%.

Trik: popijte kafu pre nego što zaspite

Popijte šolju kafe pre nego što zaspite. Kofeinu treba 20 minuta do pola sata da deluje, što znači da ne samo što ćete se probuditi sveži, već ćete biti spremni za nove pobede.

Ne možete da zaspite? Ne nervirajte se zbog toga

Čak iako ne možete zaspati popodne, ležanje i odmaranje ima svoje dobre strane. Studije su pokazale da odmaranje pomaže da se snizi krvni pritisak što rezultuje u boljoj koncentraciji.

Borite se protiv „brucoških pet kg“

Istraživanja su pokazala da žene koje spavaju pet sati noću imaju 32% veće šanse da se ugoje nego one koje spavaju sedam sati. Iako popodnevno spavanje od dva sata za većinu nije izvodljivo zbog manjka vremena, imajte u vidu da to ipak jeste dobar način da se nadoknadi ono što ste propustili u toku noći.

S druge strane, kada smo umorni, instinktivno posežemo za hranom koja je bogata šećerima, a kada se ti šećeri potroše, postajemo umorniji nego što smo bili. Dakle, no no slatkiši.

Manjak sna najviše utiče na zdravlje u studentskim godinama

Za osobe stare od 18 do 24 godine, dugoročni manjak sna izaziva poremećaje kao što su nesanica, lupanje srca, anksioznost, pospanost i hronični umor. Zato, vodite računa o svom zdravlju i spavajte dovoljno!

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *