Slika 1

Kako postati bolji govornik

Zamolili su vas da održite prezentaciju koja vam je od izuzetne važnosti. S obzirom da retko kad “nastupate”, verovatno samo razmišljate  o tome kako ćete “propasti”. Nažalost, osvajanje publike je definitivno veština kojoj su potrebne godine da bi se razvila. 

Podelite emotivnu priču
Pod ovim se ne misli da počnete da pričate o greškama koje ste učinili u vašem životu i koliko se kajete zbog njih i kako ste sada bolja osoba zahvaljujući njima. Poenta je u tome da se držite teme, ali da isto tako ispričate svoju priču gde će publika videti vaše emocije. Kada ih podelite sa publikom, stvarate direktnu i trajnu vezu sa njom. Emocije će uvek preovladati veštinu.

 

Zastanite osam do deset sekundi
Verovali ili ne, postoji neki fenomen koji se dogodi kada prestanete da pričate. Zastanite na dve do tri sekunde i publika će pretpostaviti da ste se zbunili. Zastanite pet sekundi i publika će pretpostaviti da je to učinjeno sa namerom i pitaće se zašto. Zastanite 10 sekundi i skrenućete pažnju čak i onima koji su bili isuviše zauzeti igranjem igrica na svojim telefonima.

A onda, kada nastavite sa pričom, publika će pretpostaviti da je pauza bila namerna i odlučiće da imate samopouzdanje i da ste uspešan govornik. Nesigurni govornici su obično u žurbi da ispune tu prazninu, dok se samo sigurni govornici osećaju bezbedno u tišini. Ne kažemo da je ovaj način lak, ali uzmite pauzu, sredite misli i publika će vas zavoleti.

Pitajte publiku pitanje na koje vi ne znate odgovor
Govornici često postavljaju pitanja kako bi uključili publiku, ali su ona često izveštačena. Umesto toga pitajte publiku nešto što znate da neće znati i onda im recite da ne znate ni vi. Objasnite zašto ne znate i onda ispričajte šta znate. Činjenica da ste spremni da priznate da ne znate, skreće posebnu (pozitivnu) pažnju na vas.

Pronađite neku zanimljivost koju niko ne zna

Nađite neku iznenađujuću činjenicu ili analogiju koja će naterati publiku da se zamisli.

Nikad ne razmišljajte o “prodaji”
Većina poslovnih ljudi pretpostavlja da moraju naglasiti svoj poslovni vokabular tako što će promovisati određene brendove, pridobiti nove klijente. Nemojte ovo raditi. Razmišljajući o ovim terminima može samo doneti dodatan pritisak na već dovoljno stresnu situaciju. Skoncentrišite se na to da će vaša publika imati korist od vašeg predavanja, nemojte pokušavati da uradite više stvari odjednom. U tom slučaju, nijedna neće biti u potpunosti uspešna.

Publika voli priče, ali isto tako ne želi biti impresionirana
Deca traže priče noću, odrasli žude za njima. Priče nas teraju da se zapitamo, želimo da saznamo šta će se sledeće desiti, što nas tera da se angažujemo, pa nas nekad čak i očaraju.
Važno je zapamtiti da takođe žele biti poštovani. Početnici imaju potrebu da impresioniraju publiku, pretpostavljajući da će tako i njihove ideje zvučati impresivno. Ali ako vaša dela i reči poručuju “Bolji sam od vas”, publiku neće zanimati to što imate da kažete.

Vaše oči sve otkrivaju
Često težimo za tim da ne verujemo ljudima koji nas ne gledaju u oči. Svi se slažemo sa tim da su oči ogledalo duše i upravo pomoću naših očiju nas ljudi procenjuju. Gledanjem svake osobe u oči će ih učiniti da se osećaju važno i takođe ćete ih na neki način uključiti u vašu prezentaciju.


Pripreme su bitne, ali ne iz očiglednih razloga

Pripremanje je mnogo više od pripremanja prezentacije i uvežbavanja vašeg govora. Upoznajte svoju publiku i time ćete najbolje komunicirati sa publikom. Stavićete im do znanja da su vam bitni.

Ako je vredno kazati onda je vredno i ponoviti
Istraživači su pokazali da će publika pre poverovati u nešto ako im to ponovite više puta. Ovde važi staro pravilo – “Ispričajte im šta ćete im reći, onda im recite, a onda im ponovite to što ste im ispričali.”

 

 

 

 

Izvor

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *