10 zanimljivih činjenica o Google-u

#1  Glavni razlog što je Google početna strana toliko jednostavna je činjenica da osnivači nisu poznavali HTML i samo su želeli brz interfejs. Zapravo, na „traži“ polje se dugo čekalo – u početku je jedini način da pokrenete pretragu bio da pritisnete taster Enter.

#2  Jedan od najvećih skokova u korišćenju pretraživača bio je uvođenje njihove značajno poboljšane provere pravopisa koja je dovela do nastanka „Da li ste mislili…“ opcije. Ovo je trenutno dupliralo posećenost, ali su imali neke zanimljive diskusije kako najbolje da pozicioniraju tu informaciju, pošto ju je većina ljudi jednostavno ignorisala. Došli su do zaključka da je pozicioniranje na dno rezultata najefektivnije.

#3  Neslavna „I feel lucky“ opcija se gotovo nikada ne koristi. Međutim, istraživanja su pokazala da bi uklanjanje te opcije smanjilo doživljaj korišćenja Google-a. Korisnici su želeli da ostane.

#4  Orkut je veoma popularan u Brazilu. Orkut je izum veoma inteligentnog Google-ovog inženjera kome je data puna sloboda da upravlja njim, bez potrebe da prolazi kroz uobičajene procedure Google korisničkog interfejsa, pa zato ne izgleda kao Google aplikacija. Rade na poboljšanju Orkuta, kako bi mogao da se izbori sa opterećenjem sistema.

#5  Google uvodi male i česte promene. Ponekad testiraju neke odlike na grupi korisnika sa određene mreže; npr. Excite@Home korisnici često vide nove odlike. Oni nisu obavešteni o ovome, samo im se predstavi novi korisnički interfejs i posmatra se kako ga koriste.

#6  Google ima najveću mrežu prevodioca u svetu.

#7  Pridržavaju se 20%/5% pravila. Ako bar 20% ljudi koristi neku opciju, ona će biti zadržana. Ako bar 5% ljudi ima potrebu za korišćenjem određene preferencije, biće uključena u „Napredne opcije“.

#8  Ime „Google“ je slučajnost. U pitanju je greška u spelovanju koju su napravili osnivači, koji su planirali da se zove „Googol“.

#9  Gmail je bio korišćen interno skoro dve godine pre nego što su ga otvorili za javnost. Otkrili su da postoji u proseku šest tipova imejl korisnika, i Gmail je bio dizajniran da zadovolji ovih šest tipova.

#10  Zaposleni se ohrabruju da koriste 20% radnog vremena za sopstvene projekte. Google News i Orkut su primeri projekata koji su nastali iz ovog radnog modela.

 

Ivana Stojanović

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *