Moć real-time marketinga

Ove godine, Superboul održan je 3. februara u Nju Orleansu. Superboul je finalna utakmica Nacionalne fudbalske lige (NFL) koja, sa raznim festivalima, čini Superboul nedelju. Pored poznatih pevača koji nastupaju pre početka utakmice i u pauzama, ovaj događaj je poznat i po reklamama koje se premijerno emituju u toku te nedelje.

Svake godine po završetku Superboula vodi se izvesna polemika ko je pobedio “van terena”, na polju advertajzinga i marketinga. Od toga koja je reklama upečatljivija, koliko je koštala, do toga da li je trebalo da je emituju na ovom događaju. Najveći utisak ove godine nisu ostavile one, već kako kompanije koriste moć real-time marketinga. Možete pratiti gledanost vaše reklame, dobro sve isplanirati unapred i odlično uklopiti sve u jednu priču, ali jedno je sigurno – ne postoji bolji i jeftiniji način od improvizacije ako želite da se istaknete. Improvizacija je ključna u real-time marketingu. Marketing koji se zasniva na improvizaciji je svakako opasan po mnogim parametrima. I najmanja greška može uništiti reputaciju brenda za samo par minuta. Ali reagovati u realnom vremenu i “uvući” svoj brend u trenutnu situaciju može itekako pomoći brendu. To je suština real-time marketinga.

Šta je real-time marketing najbolje je objasniti na primeru. Naime, ove godine u toku finalne utakmice Superboula nestala je struja na stadionu u Nju Orleansu.

Mnogi brendovi i kompanije su na svojim Twitter profilima komentarisale ovaj događaj, svaka na svoj način. Jedna kompanija se istakla. Njena slika ubrzo je postala viralna na Twitter-u, a potom i na ostalim društvenim mrežama. Reč je o “Oreo cookie”, kompaniji koja proizvodi keksiće i koja je osnovana davne 1912. godine.

hh

Broj ritvitova i fejvova govori u prilog moći real-time marketinga. Nestanak struje niko nije mogao da predvidi, ali brzo reagovanje i improvizacija su donele “pobedu” ovoj kompaniji, a nijedan cent nije morala da potroši.

[ratings]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *