U susret drugoj PR ARENI International, edukativnoj konferenciji za studente o odnosima sa javnošću koja će se održati 20. i 21. aprila, razgovarali smo sa gospodinom Andy McGuffie, glasnogovornikom delegacije Evropske unije u Bosni i Hercegovini.
Iz perspektive Evropske unije, kao njen glasnogovornik u BiH, koliko važnim smatrate umrežavanje mladih ljudi iz regije?
To je izuzetno važno! Odlično je što PR Arena nudi ovu priliku mladim PR i komunikacijskim stručnjacima zapadnog Balkana. Kroz umrežavanje moguće je testirati vlastite ideje i projekte i naučiti o novim, kao i razmeniti iskustva.
Evropska unija je utemeljena na principu saradnje i saradnja je u srcu svega što radimo na svim područjima gde radimo, bilo da je to područe ekonomije, poljoprivrede, trgovine ili spoljne politike. Za sve zemlje koje su članice ili teže biti u EU, saradnja mora biti navika. Tako konferencije poput ove pomažu razvijanju tog aspekta.
Balkan je postkonfliktna regija i zbog toga PR profesionalci moraju komunicirati pažljivo. Kako bi ste opisali PR branšu na Balkanu?
PR branša je mlada, još uvijek u nastajanju, nosi teret vrlo teškog nasleđa 90-ih i suočava se sa istim finansijskim izazovima kao i svaka druga branša danas.
Ipak, ne postoji manjak talenta u regiji u smislu copywritinga, dizajna, event managementa i online aktivnosti. PR branša u regiji je na korak od promene: od klasičnog prenosa informacija počela je da kreira komunikaciju sa publikom i potrošačima. Fascinantno je biti ovde u tom trenutku i pratiti promene.
Koliko je važno održavanje ove konferencije, kako za studente, tako i za struku?
Vrlo je važno i za struku i za studente. Očito je dobro za studente da se okupe i razmene kontakte. Takođe je dobro za struku imati ovakve događaje zbog izgradnje ideja i predanosti profesionalnoj zajednici. Program Konferencije je odličan i verujem da će svi imati dosta toga da čuju i nauče.
Šta studenti mogu očekivati od Vašeg predavanja?
Hrpu EU žargona! Ne ozbiljno, nameravam govoriti o iskustvu praktikovanja PR-a u instituciji tzv. „in-house“ PR i kako se ovaj način rada razlikuje od rada za kompaniju ili agenciju za odnose s javnošću. Takođe ću se osvrnuti i na značaj korporativne strategije u uspešnom PR-u. Kako je moje predavanje planirano u 09:00 na 21. april, biće potrebno mnogo kafe! Veselim se tom danu i nadam se upoznavanju mnogo mladih PR kolega.
Ivana Tomašević