Uspešni preduzetnici

Da li su današnji preduzetnici mađioničari, super heroji koji značajno menjaju današnji svet? Cilj ovog članka je da utvrdimo šta je to što preduzetnike čini uspešnim.

Uspešni preduzetnici su genijalci?

Ovo viđenje je pogrešno. U svima nama leži potencijal. Mnogi će reći: “Pa nemam dovoljno novca, ili nemam neku genijalnu ideju koju bih odmah mogao sprovesti u delo”. Međutim, to nije neophodno, potrebno je samo da sledite metod preduzetnika.

Šta je to metod preduzetnika

Da ste npr. menadžer, vi biste se prvo zapitali koji su vaši ciljevi, a onda do kojih sredstava možete doći. Međutim, ovaj metod podrazumeva da polazite od sredstava kojima trenutno raspolažete. To podrazumeva vaše kontakte i vašu kompetentnost. Ukoliko počnete sa ovim alatima možete ostvariti širok portfolio ciljeva.

Preduzetništvo bismo mogli da uporedimo sa kuvanjem. Na primer, kao da želite kuvate bez recepta. Preduzetnik neće prvo izabrati recept, pa onda kupovati sastojke; naprotiv, trebali biste da pogledate šta prvo imate u frižideru, pa tek onda da spremate. Dakle, u preduzetništvu se ne orjentišete na ciljeve, već na sredstva.

Da li da čekate ideju?                       

Čekanje na ideju može da traje večno, pa je neophodno da odmah preduzmete akciju. Da, vaš izgovor može biti finansijske prirode, ali  je npr. Džef Bezos, osnivač Amazon kompanije, počeo uz pomoć finansijske podrške svojih roditelja, pozajmicama od dobavljača, drugim rečima – njegovim raspoloživim sredstvima. Umesto da kao menadžeri procenjujete povratnu dobit, kao preduzetnik bi trebalo da odredite dozvoljene gubitke finansijske prirode, psihološke kao i socijalni status. Umesto odlaska na odmor, otpočnite poslovni poduhvat!

Ne govorite nikom o vašim ciljevima

Postoje drugi ljudi koji su zainteresovani za vaš poslovni poduhvat, oni možda žele da ukradu vaše ideje, pa onda ni pod razno ne biste smeli da govorite o njima. Pogrešno! Šta ćete to vi zaštiti, kada ni vi sami ne znate šta će tačno biti vaš poduhvat? Naprotiv, trebali biste da govorite o vašim idejama kako biste time povećali vašu zalihu alata i vaš portfolio ciljeva.

Za razliku od menadžmenta u kojem se najčešće govori o situacijama u kojima vi ili pobeđujete ili gubite, odnosno neko uzima veće, a neko manje parče torte, u preduzetništvu vaša torta još uvek nije ni ispečena. Oni koji žele da postanu partneri, oni sa sobom nose svoje alate i zajedno odlučuju kakvu će to tortu oni napraviti. Dakle, oni zajedno postavljaju cilj, pregovaraju o budućnosti i zajedno stvaraju. Uzgred, trebalo bi da imate neki biznis plan u kojem biste imali jasnu viziju i tome šta zaista želite da ostvarite. To bi svakako bilo od pomoći, ali nekad može biti i prepreka. Da li treba besciljno lutati i onda možda naići na sreću? Lutanje je neizbežno, ali svakako nije besciljno. Na vašem putu susretaćete se sa raznim situacijama, i moraćete da pokušate da se izborite sa raznim neočekivanim situacijama.

Preduzetnik se postaje, a ne rađa

Da li bi trebalo da ste rođeni za preduzetnika? Da li se vaš potencijal nalazi u vašim genima? Pogrešno! Ovaj metod svako može da primeni. Svako od nas ima jedinstveno skladište alata. Uz rad i sreću vi postajete preduzetnik, ne rađate se. Uspeh je jedino moguć ako naučite nešto na svojim neuspesima.

Preduzetnik stvara, ne predviđa budućnost!

Preduzetnici moraju da predvide budućnost? Netačno! Oni je ne predviđaju, oni je stvaraju. Sada, da li ste spremni  za jedno putovanje na kojem možete postati uspešan preduzetnik?

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *