PR iz ugla stručnjaka: Intervju sa Ljiljanom Boljanović

Iako na prvi mah ne izgleda da prava imaju veze sa PR-om, imaju itekako. Na koji način je diploma Pravnog fakulteta pomogla našoj sagovornici u bavljenju PR-om, koje su odgovornosti i obaveze koji ovaj posao nosi, a koje veštine i znanja stičete ukoliko se upustite u ovaj poduhvat, sa Vama deli direktorka PR agencije Olaf&McAteer.

Diplomirana ste pravnica, dugo ste se bavili novinarstvom, a trenutno radite u PR-u. Kako ste uspeli da spojite ova tri zanimanja?

Mislim da je novinarstvo poželjan i logičan prvi korak za ljude koji žele da se bave odnosima s javnošću. Iako mediji nisu jedini kanal komunikacije sa „stejkholderima“, svakako su veoma važni, i zato je bitno da ih dobro poznajemo i razumemo njihove potrebe. Kada sam počela da se bavim novinarstvom, bilo mi je jasno da neću zauvek ostati u medijima, tako da je poziv da se pridružim novoosnovanoj PR agenciji „Olaf&McAteer“  2002. godine došao u pravom trenutku. U svemu tome, Pravni fakultet koji sam završila dao mi je sistematičnost i vrlo dobru polaznu osnovu da se dalje usavršavam i nadograđujem svoja znanja, iako je psihologija ostala moja prva ljubav. Najveći broj knjiga koje čitam i danas upravo su psihološka literatura.

Šta za Vas predstavlja PR?

Mnogo je definicija koje dobro objašnjavaju PR. Meni je najbliža ona koja kaže da su odnosi s javnošću disciplina koja omogućava jednoj kompaniji, organizaciji ili pojedincu da postigne što bolje razumevanje sa svim onim stejkholderima ili ciljnim grupama koji su važni za poslovanje – u slučaju kompanija ili čak i za svakodnevni život, kada je reč o pojedincima.

Kako i koliko su novinarstvo i PR povezani?

Veoma su povezani. Mediji su i dalje glavni kanal komunikacije sa javnošću, iako ne i jedini. Mi u agenciji Olaf&McAteer verujemo u partnerstvo sa medijima i zato smo veoma posvećeni građenju dugoročnih profesionalnih odnosa sa novinarima. Mi smo tu da novinarima obezbedimo vesti, da ih pribavimo i uobličimo na način koji to čitaoci, slušaoci i gledaoci medija očekuju. S druge strane, tu smo i da novinarima olakšamo da do tih vesti dođu.

Agencija Olaf&McAteer je u top 5 najboljih u Srbiji. Šta je ključni razlog?

Razloga je mnogo. Pre svega, mi smo posvećni pružanju vrhunske usluge. Za nas nema malih i velikih klijenata, važnih i nevažnih. I klijenti za koje radimo besplatno, a to su u ovom trenutku Narodne kuhinje sa Kosova i Metohije i projekat „Pokloni dalje“ u saradnji sa Skupštinom Beograda imaju posvećene timove koji se o njima brinu. Dalje, naš tim čine ljudi sa velikim iskustvom u mnogim oblastima: od medija, preko politike, umetnosti i finansija nadalje. Imajući u vidu veliku konkurenciju koja vlada u našem poslu, trudimo se da naši klijenti uvek dobiju i više nego što očekuju, ali je svakako veoma važno i to što oni znaju da u nama imaju posvećene saradnike. I na kraju, ali ne najmanje bitno – naš tim čine ljudi koji se dobro slažu međusobno, što je veoma važno za svakodnevni život i punjenje baterija, jer zaista mnogo vremena provodmo na poslu.

Na koju kampanju ste najviše ponosni i zašto?

Mnogo je odličnih kampanja koje smo uradili za ovih deset godina, ali bih izdvojila jednu skorašnju, koja možda nije tipična kada zamišljate rad jedne PR agencije. Sarađujući sa Srpskom lekarskom grupom za hemofiliju uspeli smo da, podizanjem nivoa svesti o problemima sa kojima se suočavaju oboleli od hemofilije, pomognemo da se u Srbiji dozvoli kućno lečenje hemofiličara. To kućno lečenje do prošle godine nije bilo dozvoljeno ni moguće, što je kvalitet života ovih pacijenata činilo lošijim nego što bi bio inače.

Da li postoje klijenti koje je Agencija odbijala i zašto?

Postoje. Različite su okolnosti, ali uglavnom je bila reč o kompanijama koje nismo želeli na našoj klijent listi, ili o onima čija je biznis filozofija toliko različita od naše da bi to saradnju činilo nemogućom. Imajući u vidu da nam najveći broj klijenata dolazi na osnovu preporuke, veoma nam je važno da imamo zadovoljne klijente, a međusobno razumevanje i poverenje jedan su od najvažnijh uslova za uspešnu saradnju.

Kako izgleda Vaš poslovni dan?

Dinamično. Imajući u vidu da imam dva posla – direktorka sam Olaf&McAteer-a i predavač na Fakultetu za medije i komunikacije univerziteta Singidnum, potrebna je baš dobra organizacija da bih sve postigla. Dan počinje odgovaranjem na mejlove, a tako se najčešće i završava. U međuvremenu sam posvećena agenciji, klijentima, studentima kojima ovom semestru predajem „Krizno komuniciranje“, a naravo vodim računa i o tome da poslovne obaveze uskladim sa privatnim.

Koje su osobine neophodne uspešnom menadžeru za odnose s javnošću?

Potrebno je da budete ekstrovertni, komunikativni, radoznali, promišljeni, lepo vaspitani, da posedujete emotivnu i socijalnu inteligenciju. Neophodno je takođe i dobro obrazovanje i obaveštenost o događajima i procesima u svetu oko vas.

Poruka našim čitaocima? 

Ovo je dinamičan posao u kome ni jedan dan nije isti. Ako uživate u izazovima, ako ste spremni da neprestano napredujete, menjate se i učite, ali i da preuzmete odgovornost kad god je to potrebno, ovo je pravi posao za vas.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *