Društvene mreže i digitalni svet

Razvojem tehnologije, razvija se Internet, svest korisnika istog, aplikacije, mogućnosti koje nam pruža digitalni svet. Pojedine društvene mreže kao što su Myspace i Facebook, koje su nastale u svrhu banalnog komuniciranja između ljudi, uzelo je maha i danas predstavljaju, kako sredstvo za običnu komunikaciju, tako i popularne metode “oglasne table” gde se mogu pronaći mnogobrojne korisne informacije.

Evolucija društvenih mreža

Danas je sve zastupljeniji termin „društvena mreža“. Društvene mreže predstavljaju popularan način za komunikaciju putem Interneta i u sve većoj meri zamenjuje pisanje mejlova. Njihova svrha se tumači na različite načine. Naime, kreator društvene mreže Facebook ističe da je svrha  nastajanja bila da se olakša komunikacija među društvom na koledžu. Kasnije se razvila i postala jedna od najpopularnijih društvenih mreža na svetu. Prednosti su te što su besplatne za registraciju, kao i korišćenje. Potreban je samo računar i Internet. Da se popularnost ovih mreža povećavala iz godine u godinu govori podatak da od 10 korisnika Interneta, tri korisnika imaju nalog na Facebook društvenoj mreži.

Zastupljenost društvenih mreža

Agencija za integrisane mreže „Executive Group“ sprovela je istraživanje o upotrebi društvenih mreža u kompanijama u Srbiji, koje je pokazalo da više od 90 odsto kompanija koristi online alate i društvene mreže u komunikaciji, dok 88 odsto ispitanih komunikacijskih stručnjaka smatra da su društvene mreže važne za posao kojim se bave, kao i da je Facebook trenutno najznačajnija društvena mreža. Istraživanje je pokazalo da je upotreba društvenih mreža od strane kompanija u Srbiji prilično nova stvar i da ih veoma mali broj kompanija koristi u periodu dužem od pet godina. Preduzeća skoro polovine anketiranih, koriste društvene mreže od jedne do tri godine, dok 24,4% njih tvrdi da su njihove kompanije prisutne između tri i pet godina. Društvene mreže u Srbiji uglavnom se koriste za plasiranje vesti i informacija, dok se u oblasti komunikacija najviše koriste u svrhu promovisanja brenda i online odnosa s javnošću.

Bilo kakva komunikacija bolja od nikakve?!

Da su društvene mreže izmenile način na koji razgovaramo, čestitamo rođendane ili stupamo u komunikaciju sa nepoznatim osobama, svakog dana postaje sve očiglednije. Sociolozi smatraju da je privlačnost ovakvog vida komunikacije lako objasniti. Naime, u svetu u kojem se živi brzo, komunikacija je svedena na brze poruke, a neposredni ljudski kontakt zamenjen je porukama na ekranu. To, ipak, nije uvek loša stvar, jer je bilo kakva komunikacija bolja od nikakve.

Loše strane

Loše strane društvenih mreža su te što se ograničava komunikacija među ljudima i najprostiji razgovori se svode na virtuelno komuniciranje. Tu negde među komentarima, tekstovima i raznim informacijama gubi se pravopis, osećaj za ljude, i sve više se gubi pravi smisao i svrha postojanja društvenih mreža. Postoje razne mogućnosti zloupotrebe društvenih mreža, i trenutno ne postoji efikasan način da se to spreči.

Gde ste sve ostavili svoje podatke?

Kako digitalni svet i razvoj društvenih mreža utiče na nas, može da vas iznenadi. Iako većina ljudi, kako bi se zaštitila na Internetu pazi gde ostavlja svoje podatke, bilo da je to nadimak, ime, prezime ili lozinka, svakome od nas se desilo da „na brzinu“ ostavi neki podatak o sebi. Pronađete sajt/forum na kome ima dosta zanimljivih i koristih informacija za vas, ali je potrebno da se registrujete, ostavite neke vaše podatke i posle nekog vremena zaboravite na to, a sve ostaje na Internetu. Na sajtu http://digitalshadows.com/ postoje razne statistike koje se tiču digitalnog sveta i samih društvenih mreža. Jedna od mogućnosti je da proverite gde ste sve ostavili svoj e-mail, lozinku i gde ste se sve logovali od kada koristite Internet.

Iskoristiti ono što je najbolje!

Društvene mreže su idealne za izgradnju i vođenje pozitivne online PR strategije i “word of mouth“ marketinga. Na različitim lokacijama okupljaju se milioni ljudi koji su međusobno povezani, predstavljajući potencijalne klijente, partnere, kupce, potrošače ili konkurente. Upravo ove grupe čine idealan način da se stvori armija marketera koji će sarađivati međusobno na najvećim udaljenostima vrlo lako. Osim pomenutog, one su izuzetni oglašivači poslova, reklama, do zanimljivih i korisnih informacija. Osim mogućnosti da se razvije posao, pružaju i vid zabave i opuštanja uz mnogobrojne aplikacije kao komunikaciju, koja je i bila svrha nastajanja društvenih mreža.

[nggallery id=15] 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *