Kako izaći na kraj sa problematičnim kolegama?

Bez obzira koliko neke kolege mogu biti divne i dobre, svako od nas ima one koji vam u svakom trenutku mogu pokvariti raspoloženje. Ali ne morate im baš i dozvoliti da to urade. U ovom tekstu možete naći nekoliko korisnih saveta kako da se izborite sa različitim „tipovima“ komplikovanih kolega, bilo da je na poslu ili na fakultetu.

Uvek u centru pažnje

Upravo ste krenuli da objavite timu da ste pridobili još jednog klijenta kada je kolega ‘Uvek u centru pažnje’ privukao pažnju natrag gde on misli da mora biti, na njega. Kada prekine vaše važne vesti svojim, pokušajte da ostanete smireni i nastavite sa tim o čemu ste pričali, tako predlaže Samantha DiGennaro, osnivač DiGennaro komunikacija, PR agencije specijalizovane za poslovne komunikacije. Takođe možete to uraditi tako što ćete uključiti ceo tim „Klijent X nam se pridružio“ umesto da preuzimate sve zasluge za to. I najzad, možete pomoći I drugima da progovore, i tako ne dati pomenutom kolegi da uvek bude heroj dana.

Isuviše opušteni kolega

Koliko god vi cenili „poštenu polisu“ vaše kompanije, uvek se nađe taj neko ko će vas naterati da je zamrzite. Znate kad imate puno posla i onda kolega naiđe i krene da vam priča o svom danu, mesecu, godini, a vi bi ga jednostavno izbacili jer ste isuviše zauzeti za neku dužu bespotrebnu priču. Bez obzira na to kako taj kolega provodi svoj itekako višak slobodnog vremena, stavite mu do znanja da je vaše vreme dragoceno. Kako autorka ovog članka Kim Fusaro daje primer: „Šta ima, Sem? Imam poziv za pet minuta“, i pre nego što se previše opusti podsetite ga: „Taj poziv je za dva minuta pa moramo ovo privesti kraju.“

Večito nervozna koleginica

Njoj je sve drama, od popunjavanja rasporeda, do planiranja sastanka, pa čak i odabira restorana od kojeg će poručiti ručak. Iako ne možete kontrolisati njene postupke, možete kontrolisati vaše reakcije, kaže ekspert za ljudske resurse Cy Wakeman. Smireno je pitajte da li joj možete pomoći, a ako je suviše ponosna da je i prihvati recite joj da pravi situaciju mnogo više stresnom nego što jeste. Valjda će i sama uvideti da stvari nisu tako loše kako ih ona vidi. Ali ako joj stvarno nema pomoći u tom pogledu, samo prošetajte dalje i nastavite sa vašim danom.

Gospodin „Ne“

On ne želi da čuje vaše ideje ili da razmotri da uradi nešto na moderan način. Ako nije onako kako on misli, već znate odgovor. Nemojte dozvoliti da vas dotiče ta negativnost, upozorava biznis ekspert Andrea Nierenberg, predsednik Nierenberg grupe, kompanije koja teži da poboljša odnose klijenata i poslovođe. Započnite razgovor tako da vi njemu dopustite da on govori prvi i pitajući ga otvorena pitanja tipa: „Sta mislite o tome i tome?“ Ovako bi trebalo da započne dijalog u kome vi možete ponuditi alternativu. Kada on to odbaci, recite mu da on smisli rešenje i da vam na taj način kaže šta vi možete uradite pored toga što nikako ne možete.

Gospođica bez manira

Verovatno je čujete kako mljacka, žvaće žvaku ili ostavlja đubre svuda za sobom – kakve god pravila da postoje u kancelariji, ona je ta koja će ih prekršiti. Ako ste osoba koja sve kaže što misli, onda joj otvoreno recite da prestane sa tim ponašanjem, kaže Lenkov. Međutim, ako niste njen nadležni, vaš zahtev može videti kao sukob. Druge opcije su da pričate sa svojim nadređenim ili nekim ko vodi računa o tome i da opomene sve zajedno da vode računa o svom ponašanju, pa na taj način ona neće biti direktno napadnuta.

Zabušant

Vi ste možda od onih koji vole da započnu svoj dan malo ranije kako bi se na vreme pripremili, ali Zabušant nije. Uvek kasni, rano ide i uzima mnogo duge pauze za ručak i na taj način sprečava vas da radite svoj posao jer uvek zavisite od njega. Napravite plan sa njim, ako je već dostupan samo određeno vreme, postarajte se da to vreme bude za vas. Ako radite zajedno na projektu, vidite da se složite oko dostupnosti bez kritikovanja. Jednom kada razradite plan, podelite ga sa vašim šefom ili ostatkom tima tako da bude odgovoran ukoliko propusti rok.

Gospodin „U moje vreme …”

Eh taj jaz generacija. Prvo ste smatrali da je slatko kad vas je kolega zvao „lutko“, ali kad je počeo da iskorišćava situaciju i da vas tera da radite sve umesto njega iako vam nije šef, već je postalo iritantno. Otkrijte zašto vam to ponašanje toliko smeta, savetuje Michelle Tillis Lederman, autor „11 zakona dopadljivosti“. Da li je korišćenje nadimaka (onih koji su na ivici da budu uvreda) deo kancelarijske kulture? Nekad nema ničega loše u tome ali ako pokušava da vam pokaže gde vam je mesto, ne dajte se. Umesto da uradite to umesto njega, ponudite da mu pokažete kako se to radi pa da sledeći put može i sam to obaviti.

Tužibaba

Bilo da je rok prošao ili da posao nije dobro urađen, Tužibaba je taj koji će prvi javno navesti krivca, svakoga sem njega samoga. Za ovaj vid ličnosti, komunikacija je ključna. Kada započnete projekat, jasno naglasite ko je za šta zadužen. Kao grupa odlučite ko će se čime baviti, i onda pošaljite svima e-mail koji će jasno naznačiti svačije obaveze i to prosledite i vašem šefu. Na taj način će svi znati ko je zabušavao ili nije poštovao rok bez tužibabe da uperi prst.

 

 

Izvor: www.womansday.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *