Dijeta preko leta

Iako je slavski period odavno završen, teška, masna i nezdrava hrana na našim prostorima uveliko se jede. A kad dodje vreme da se ide na plažu tu muke nastaju, tada proklinjemo sve recepte koje smo prihvatali (jer termin “nisam gladan” ne postoji u rečniku naših baki). Zato većina mladih dama, a od nedavno i momaka, prihvata rigorozne dijete kako bi istopili ono parče slanine koje su za Božić uz pivo pojeli. Temperature su sad porasle, skidamo deo po deo odeće, zašto ne bi i kilograme?

 Postoji veliki izbor dijeta koje se mogu naći po časopisima i sajtovima, ali ono sto svi stručnjaci preporučuju je blaga korekcija ishrane. Poptuno je prirodno da se leti hranimo lakšom hranom, ali mnogi od nas to ne praktikuju. Tokom leta svetski stručnjaci preporučuju da se u ishrani koristi više voća i povrća. Da je Srbija nordijska ili pustinjska zemlja mogli bismo da koristimo izgovor  “ne raste ta voćka kod nas”, ali ako živimo u zemlji sa velikim brojem prirodnih bogatstava, vreme je da se okrenemo prirodi. Tako da preporučujemo par namirnica kojih kod nas ima u izobilju, cena je pristupačna,a dobrobit velika.

Paradajz i paprika

Bilo da dolaze iz Stajkovce, Pečenjece ili Leskovac, jedno je sigurno, a to je da su ove dve namirnice bogate vitaminima, mineralima, antioksidansima,i još paradajz je prirodan izvor likopena, koji znatno smanjuje rizik od raka, a i smanjuje loš holesterol što dovodi do snižavanja rizika od kardiovaskularnih oboljenja. Što se tiče paprike ona je puna beta karotena koji pojačava imunitet. Eto dva sastojka za niskokaloričnu salatu.

Bobičasto voće

Svaki stanovnik Srbije se ponosi time što smo najveći izvoznici maline na svetu. Kod nas je ima u izobilju, ali nekako je uvek zaobilazimo, a njeni sastojci čine kompleks vitamina, tako da jedna šolja malina dnevno zamenjuje jednu šumeću tabletu vitaminskog kompleksa.Kupine su kod nas takođe potcenjene, a jedu se uglavnom kao slatko, koje baba krije u špajzu da ne bi pojeli celu teglu (jer to se čuva za goste). Inače, ruski lekari su u eksperimentalnom lečenju koristili kupine kao dodatak ishrani pri lečenju nekih vrsta tumora, a uticaj na imunitet imaju kao i maline. Ono što ne bismo zaobišli to su borovnice, ribizle i brusnice, koje su po svom sastavu prirodni antibiotici (a ne beli luk, k’o što vas deda ubeđuje). Ovo voće je najbolje konzumirati onako kakvo je kad se ubere, jer svaka prerada smanjuje kvalitet. Što ne znači da ih ne možete jesti uz sladoled ili šlag.

Lubenica

Pored toga što osvežava, odlična je hrana za topljenje kilograma. Puna je vitamina, minerala, a nivo kalorija je nizak. Ono što je bitno pre kupovine lubenice je da je “čuknete”, jer se na osnovu zvuka može proveriti da li je lubenica zrela (po predanju Joce slepca i Sime sline ovo je najbolji metod testiranja).

Jak afrodizijak

Jagode, namirnica koja je otrov za otrove u organizmu, odgovorne su odličnu liniju Viktorije Bekam koja je priznala da jede jagode u ogromnim količinama koje joj pomažu u održavanju kilaže.

Od koštunjavog voća preporučujemo šljivu (ne onu tatinu od 20 gradi 30 godina staru, već voće), kajsiju(opet ne rakiju), trešnje i višnje koje uvek usput uberemo kod komšije.

Ono što je bitno je da prelazak na lakši način ishrane ne bude iznenadan, već je potrebno blagovremeno povećavati konzumiranje gore navedenih vrsta voća i povrća. Naravno, letnje vreme iziskuje povećano unošenje tečnosti, najbolje vode i sveže ceđenih sokova. Dakle, uživajte u letu, osvežavajte se, jedite voćne i mediteranske salate, i lepo se provedite.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *