Poslovni "dress code"

Kada se razmišlja o oblačenju za posao, prva stvar koju je potrebno usvojiti je da je bitno šta ćete obući. Koliko god to zvučalo kao fraza, ona će reći mnogo o vama. A najvažnije na šta će ona uputiti je vaša socijalna inteligencija.

Prvi utisak

Kada govorimo o intervjuu za posao i prvom utisku koji ćete ostaviti na poslodavca, svoje nadređene ili kolege, to će sigurno biti vaša pojava. Vaš stav i samopouzdanje treba da upotpuni adekvatna kombinacija odevnih komada, koji će slati poruku koju vi želite.

Ako se oblačite za prvi utisak, kao što je intervju za posao, neophodno je da budete snabdeveni informacijama koje će vam tu odluku olakšati. Saznajte kakav je “dress code” u tom preduzeću, kako se zaposleni oblače, koliko su pravila formalna. Svrha adekvatnog oblačenja za intervju za posao je da ne ostavite pogrešan utisak, odnosno da svojom odećom ne bacite u senku kvalitete koje posedujete za obavljanje posla.

Nemojte preterivati. Obucite se udobno. Bolje formalno nego neformalno. Bolje previše obučeni nego nedovoljno obučeni. Ako niste sigurni kako se osećate u tome šta ste obukli, presvucite se. Obucite sigurnu kombinaciju. Ne preterujte sa nakitom, parfemom, detaljima. Neka kombinacija bude spremana prethodno veče, oprana i ispeglana. Budite i vi spremni.

 

Muškarci

Man

Prvo pitanje koje se ovde postavlja je pitanje odela. Da li ćete nositi odelo na prvom sastanku sa svojim potencijalnim poslodavcem zavisi od više stvari. Zavisi od pozicije za koju ste aplicirali, od formalnosti tog radnog mesta. Što je mesto formalnije zahteva i formalnije oblačenje. Pored toga, ako nemate adekvatno odelo ili vam odelo ne stoji najbolje, nemojte ga oblačiti. Nemojte pokušavati sa kratkim/predugačkim nogavicama/rukavima.

U svakom slučaju, svaki muškarac koji se kreće ili će se uskoro kretati u poslovnim vodama treba da počne da razmišlja o svom profesionalnom izgledu. Svaki muškarac u svom ormanu treba da ima:

  1. Sako. Klasičnog kroja, koji može da se kombinuje i uz opuštenije i uz formalne kombinacije. Kada stojite neka bude zakopčan makar jednim dugmetom i otkopčan kada sedite.
  2. Pantalone. Ne farmerke, nego pantalone u svedenim bojama.
  3. Košulja. Bela, siva, crna, plava.
  4. Cipele. Pod ovim se podrazumevaju cipele koje idu u skladu sa vašim godinama. Ali svakako nešto formalnije od patika.

Svaki od ovih komada može i treba da se uklopi u vaš lični stil. Nije neophodno da se obučete strogo po pravilima, ali je potrebno da ispoštujete formu. Makar dok se ne uklopite u radnu okolinu.

Pobrinite se da košulja bude čista i opeglana. Da vam kosa bude uredna, da vi izgledate uredno (brada, brkovi). Dobar dodatak bi bio ručni sat i muška poslovna torba. Čarape neka budu za nijansu tamnije od boje pantalona i bez motiva, dužine takve da se, kada sednete, ne vidi koža.

Ako smatrate da sastanak zahteva strogu formalnost obucite sako, pantalone i košulju. Kravatu stavite samo ako smatrate da je to neophodno, ona će ostaviti utisak ozbiljnosti, pa razmislite i da li to ide uz vaše godine.

Ako je posao manje formalnog karaktera obucite pantalone ili farmerke i košulju. Džemper može biti dobar dodatak. U svakom slučaju, nemojte nositi patike, ranac ili nositi slušalice, time ćete ostaviti utisak neozbiljnosti i nezrelosti.

Čak i da se radi o intervjuu za posao koji je neformalan, ispoštujte poslodavca time što ćete izgledati uredno. Za takve prilike možete obući farmerke i košulju.

 

Žene

SLIKA-3

Uglavnom im sređivanje i sati ispred ogledala ne predstavljaju problem, ali isto tako odluka šta obući može biti višesatna. A kada treba odlučiti šta obući za intervju za posao problem može biti još veći. Kod žena je najbitnija granica. Potrebno je postaviti granicu između ženstvenog i preteranog. Pored toga ne treba ići u drugu krajnost i ne obratiti pažnju na svoj izgled. Bitno je da osoba ostavi utisak nekoga ko je odgovoran i nekoga ko brine o sebi.

Naravno, bitno je da ono što nosite izgleda uredno i čisto. Obratite pažnju da vam i obuća bude uredna. Neophodno je da kosa bude čista i svedena. Šminka nikako preterana, da lice izgleda prirodno i neutralno, da nokti budu uredni, nakit neupadljiv. Cipele sa štiklom ne većom od pet centimetara i sa zatvorenim prstima. Nedekoltirane majice i suknje ne mnogo iznad kolena.

Stvari koje svaka žena treba da ima u ormanu:

  1. Sako. Sako klasičnog kroja, strukiran, u crnoj, sivoj ili teget boji.
  2. Bela košulja. Košulja koja nije providna, koja je strukirana i ne sa dubokim dekolteom.
  3. Crna suknja. Do kolena, ne preuska. Duboka suknja će vas izdužiti.
  4. Pantalone. Ima puno klasičnih modela koji se mogu uklopiti u vaš stil. To mogu biti klasične crne pantalone ili duboke široke pantalone.
  5. Torba. Klasična, kvalitetna torba koja će dati utisak profesionalnosti.

Pored ovoga poželjno je da svaka žena ima klasičnu haljinu pristojne dužine i kroja, u kojoj će se svaka žena prijatno osećati. Ona se može nositi uz ravnu obuću ili umerenu štiklu.

Bitno je da se stvari koje nosite ne provide, da se ne ocrtava ili providi veš. Kakvog god da je tipa posao za koji ste aplicirale bitno je da odate utisak da poštujete svoje potencijalno radno mesto i poslodavca. Svojim pristojnim izgledom ćete odati utisak i osobe koja poštuje sebe.

Ako je posao formalnog karaktera, možete obući komplet sako i pantalone ili suknju sa klasičnom košuljom. Ako nosite suknju obucite čarape boje kože. Suknja ne treba i ne sme biti mnogo iznad kolena.

Ako ne mislite da je stroga fomalnost potrebna, možete obući pantalone sa košuljom i to kombinovati sa sakoom ili obući udobnu haljinu.

Za poslove koji nisu formalnog karaktera možete uklopiti udobne farmerke sa košuljom i baletankama i tako se osećati komotno i izgledati pristojno.

Uklapanje

Prvi utisak je jako važan i tada nemojte esperimentisati. Potrudite se da izgledate pristojno i da ne bude vaša odeća ono što će ostaviti utisak. Vi ste ti koji treba da zračite tog dana. Igrajte na sigurno i nemojte preterivati sa detaljima. Na sastanak dođite malo ranije tako da imate vremena da odete do kupatila i uverite se da izgledate pristojno, eventulano popravite šminku ili dovedete još neki detalj u red. Nemojte pušiti pre intervjua, osećaće se neprijatan miris. Kada dobijete radno mesto, nemojte zaboraviti da i tada ostanete profesionalni. Osmotrite kako se oblače vaše kolege i vama nadređeni. Stručnjaci kažu da je poželjno da se obučete kao da vas intervjuišu za poziciju više. Vreme provedeno u poslovnom okruženju učiniće da svoj lični stil uklopite sa poslovnim i tako izgledate i osećate se najbolje.

  

Izvori slika: wannabemagazine.com, businessnetworkrockville.com, blog.fashionandyou.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *