16 načina korišćenja Pinteresta u odnosima s javnošću

Za početak, Pinterest je društvena mreža lansirana 2010. godine. Sajt je baziran na ideji table za kačenje. Kače se (pinuju) fotografije koje vode ka drugim sajtovima. Pinterest predstavlja društvenu mrežu posredničkog karaktera.

Na početku mali podsetnik da Pinterest ne treba koristi kao strategiju odnosa s javnošću, već njegovo korišćenje može doneti rezultate samo kao deo marketinške ili komunikacijske strategije.

Sada sledi 16 saveta:

  1. Mislite vizuelno. Pinterest je sajt koji čine slike. Ukoliko vašu priču ne možete da ispričate vizuelnim putem, Pinterest nije mesto za vas. Kao primer možemo uzeti organizaciju koja se bavi transportom. Iako mogu biti otvoreni za social media komunikaciju, za Pinterest ne postoje zanimljive fotografije kojima bi oni mogli da privuku pažnju na toj mreži.
  2. Izbegavajte samo čistu promociju. Stranica treba da sadrži pravi balans između promocije vašeg poslovanja i promocije drugih. Na primer, ukoliko se bavite prodajom odeće, pored tabli koje sadrže vaše proizvode, na stranici treba da se nađu i motivacione table.
  3. Pružite vašim kupcima vizuelnu priču. Mi plasiramo priče, što znači da moramo da znamo i da ispričamo tu priču vizuelno. „Chicago Bears“-i ne samo da prodaju svoje proizvode, već su našli zanimljiv način pričanja svoje istorije kroz fotografije.
  4. Pinujte zanimljive stvari koje se dešavaju u vašoj industriji. Ukoliko se odlučite da otvorite jednu takvu tablu, pozovite i druge korisnike da pinuju za vas.
  5. Razmislite o vašim događajima, PR taktikama, konferencijama. Ukoliko ste u prošlosti imali neku zanimljivu promociju ili reklamu, a još uvek imate fotografije sa toga, možete ih pinovati.
  6. Pinujte video klipove. Mnogi ljudi ne znaju, ali postoji mogućnost pinovanja video klipova. Često se dešava da čak više ljudi preko Pinteresta dođe do nekog klipa, nego preko Facebook-a.
  7. Stavite „Pin It“ dugme na sve što objavljujete na svojoj stranici. Lakše će biti posetiocima vašeg sajta da i sami pinuju sadržaj vašeg sajta.
  8. Delite članke, priče i blog postove. Iako deluje da sami promovišete sebe, vi ujedno promovišete i osobu koja je to napisala. Vi benificirate, jer vas drugi hvale, a njih promovišete.
  9. Zamolite zaposlene da kreiraju table. Kao što želite da zaposleni učestvuju u kreiranju sadržaja na drugim društvenim mrežama, dozvolite im da kreiraju table koje bi prikazale njihova interesovanja, hobije, talente itd.
  10. Pinujte blogove i veb sajtove kojima se divite. Pinujte blogove i veb sajtove, čija tema ne beži od vašeg poslovanja, jer će to biti interesantno i vašim pratiocima. Na primer, ako imate prodavnicu odeće pinujte blogove o modi, a ako se bavite prodajom tehnike pinujte blogove o računarima.
  11. Delite zanimljivosti. Ukoliko naiđete na nešto što vam je zanimljivo, što ćete na neki način iskoristiiti, zapamtiti neki citat ili priču, pinujte to. Ako je zanimljivo vama, biće zanimljivo i drugima.
  12. Pinujte članke novinara. Iako ima veze sa stavkama 8. i 10., drugačije je. Pinujte članke novinara koji pišu o industriji u kojoj poslujete. Oni mogu da vide ukoliko im vi obezbeđujete čitaoce i na taj način možete započeti saradnju sa njima.
  13. Iskoristite sajmove i konferencije. Preko programa Sharypic je moguće kombinovati sve fotografije sa jednog događaja. Odatle, posle događaja, možete izabrati najzanimljivije i pinovati ih.
  14. Napišite pravi naziv, opis fotografije. Ljudi često u opis pina stave „Super“ , „J“ ili ništa. Ali morate imati u vidu i SEO kako bi ljudi prilikom pretrage pronašli ono što traže, pravim opisom im možete pomoći.
  15. Postarajte se da linkovi funkcionišu. Ništa ne može da iznervira, kao kad neki link ne funkcioniše a potreban vam je. Posebno ukoliko pinujete sadržaj koji treba da vodi do vaših stranica. Postarajte se da linkovi rade.
  16. Izmerite svoj trud. Na sajtu lako možete da proverite koliko ljudi je došlo sa Pinteresta koji su kupili nešto, a koliko sa drugih društvenih mreža. Na taj način možete da kreirate buduće strategije imajući to u vidu.

 

Izvor: http://spinsucks.com/

 

Olga Šebez  

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *