Zašto je Facebook plave boje?

Ako verujemo New Yorker-u, razlog je jednostavan. Mark Cukerberg ne može da razlikuje crvenu od zelene boje, što znači da najbolje vidi plavu boju. Jednom prilikom je i izjavio: „Plava boja je po mom mišljenju najbolja. Mogu da vidim sve njene nijanse.“

Iako Facebook nije možda najbolji primer, ali boje imaju izuzetno veliki uticaj na naše odluke pri kupovini. U jednom od naših prethodnih tekstova smo govorili o tome kako boje mogu da nas „ubede“ u prodavnici, ali veoma je interesantno koliko boje imaju uticaja i u virtuelnom svetu.

color-guide

Činjenica je da je čulo vida najbolje razvijeno čulo kod velike većine ljudi što „povlači“ sa sobom činjenicu da u 90% slučajeva u odluci da neki proizvod probamo, kupimo najviše učestvuje boja tog proizvoda.

Koliko brendova možete da prepoznate samo na osnovu njihovih boja? Samo na osnovu boje dugmića probajte da pogodite o kojoj kompaniji je reč (u pitanju su društvene mreže i jedan pretraživač).

Capture

Rešenja: Facebook, Google, Flickr, LinkedIn

Takođe, postoji istraživanje koje tvrdi da postoje određene boje koje treba da koristite ukoliko je vaša aplikacija namenjena isključivo ženama/muškarcima:

22

Poslednja, ali ne i neznačajna zanimljivost – zašto su hiperlinkovi plave boje? Priča o tome je jednostavna – prvi sajtovi koji su napravljeni bili su uglavnom sive boje. Kako bi se hiperlinkovi istakli i razlikovali od ostalog teksta, Tim Berners-Li ( kreator veba) odlučio je da hiperlinkovi budu plavi.

old-sites

Izvor: http://blog.bufferapp.com

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *