“PR je PRiča”

Studenti iz Bosne i Hercegovine, Srbije, Hrvatske, Slovenije, Crne Gore i Makedonije imali su priliku da tokom konferencije, koja se održala u Sarajevu 19. i 20. oktobra, prisustvuju predavanjima iskusnih PR menadžera i osoba koje se bave komunikacijama.Treću po redu PR Arenu obeležio je slogan Connecting in motion. U njemu je i sadržan glavni cilj događaja: da se studenti podstaknu na međusobno povezivanje i komunikaciju, jer je upravo to odlika uspešnog menadžera sa odnose s javnošću. Ekipa časopisa InterFON imala je priliku da prisustvuje ovom događaju, pa evo šta smo zabeležili.

Prvo po redu bilo je predavanje Amele Odobašić, rukovodioca sektora za odnose s javnošću Regulatorne agencije za komunikacije Bosne i Hercegovine. Tema predavanja bio je networking, odnosno važnost strateške izgradnje mreže kontakata. Gospođa Odobašić naznačila je da ova aktivnost zahteva brzo reagovanje i određivanje prioriteta: dobar networkerposeduje snalažljivost i samopouzdanje, zna od koga šta da traži i šta da ponudi zauzvrat. Takođe je istakla da komuniciranje lice u lice ima najveći uticaj na sagovornika i da ne postoji socijalna mreža koja ga može zameniti.

Predavanje Emine Ganić, menadžerke akademskih aktivnosti Sarajevske škole nauke i tehnologije ticalo se rada ove škole i toga kako je u njenoj promociji koristila strategiju koja ima za cilj privlačenje interesnih grupa (strategija privlačenja) a ne pravljenje klasične marketinške kampanje (strategije guranja).

Da li mi na veb stranicama medija čitamo vesti ili PR saopštenja? Odgovor na ovo pitanje dao je Nikola Jovanović, menadžer za talente MTV Adrie. On je istakao da sve lošija finansijska situacija u medijima i kratki rokovidovode do pojave prepisivačkog novinarstva, kao i da ovakvo stanje PR stručnjaci mogu iskoristiti u svom poslu. Navodeći lični primer, podvukao je da je moguće raditi ovaj posao i istovremenoostati dosledan sebi, ne prihvatajući ponude koje se kose sa ličnim uverenjima profesionalca.

1396067_345729005564315_1517905830_n

Ideju kontekstualnog marketinga i dizajna studentima je približila Meta Kozjek iz Kozjeksenk Brending Agencije. Orijentisanost ka krajnjem korisniku, tj. ka njegovim potrebama i tome kako će on koristiti određeni proizvod, ključna je kod ovog tipa marketinga.

Program drugog dana konferencije započet je predavanjem Danila Kalezića, menadžera za odnose s javnošću Porto Montenegro-a. On je studentima pokušao da da odgovor na pitanje: kako socijalne mreže menjaju marketing i PR zauvek? Objasnio je daone neminovno dovode do usložnjavanja ovih profesija usled mogućnosti i potrebe da se između klijenata i brendova izgradi jači odnos. Gospodin Kalezić je izrekao sledeću tvrdnju: “Društvene mreže imaju veze sa sociologijom, a ne tehnologijom”, mreža je samo alat, dok je suština u priči: „Humanizujte priču i pojednostavite je što je više moguće.

Predavanje koje je dalo poseban pečat PR Areni bilo je ono koje je održao Nemanja Milenković, PR menadžer EXIT festivala.“PR je priča” rekao je na početku svog izlaganja. Dodao je da čak I naizgled nevažna I bezvredna stvar dobija vrednost izgradnjom priče o njoj.Govoreći o tome kako je EXIT nastao kao plod društvenog aktivizma i došao do pozicijejednog od najboljih festivala u Evropi, Nemanja Milenković je deo svog izlaganja zadenuo u malu lekciju o levoj i desnoj moždanojhemisferi (od kojih je leva zadužena za logičko razmišljanje, a desna za kreativnost i maštu) i tvrđenju da se ljudi na početku 20. veka sve više okreću vizuelnim senzacijama, istakavši da ovaj festival pobeđuje na oba polja; preko 200 000 posetilaca je posetilo ovogodišnji EXIT što je donelo veliki prihod organizatorima (logika, racionalnost), ali je i doneo jedinstvenu energiju i okupio ljude iz velikog broja zemalja (emocije).

Organizacija PR Arene protekla je dobro, a ovaj događaj će, po rečima organizatora, već u maju sledeće godine opet okupiti više od 250 studenata iz regiona.

Do tada, povezujte se u pokretu!

[ratings]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *