Telenorova muzička (r)evolucija

Ukoliko bi reakcije domaće online i offline zajednice bile presudne za izbor reklamne kampanje godine, onda bi zlatnu medalju sigurno ponela kampanja za Play+ pakete Telenor kompanije. Ako ni zbog čega drugog, onda zbog svoje smelosti i duhovitosti.

Deezer aplikacija

Kampanja je bila usmerena na promociju nove muzičke aplikacije Deezer koja omogućava besplatno skidanje i preslušavanje pesma omiljenih nam izvođača. Evropska/francuska verzija Itunes-a za (ne)upućene. U ulogama ”omiljenih nam muzičara” pojavili su se Nataša Bekvalac, Aca Lukas i Bad Copy. Prvoloptaška reakcija svakog prosečnog gledaoca, iole upućenog u oglašivačke akcije norveškog mobilnog giganta, bile su neverica, iznenađenje i (pod)smeh.

Marketinški trik ili nešto više?

safe_imageKada bi Telenor kompanija bila osoba,a vođeni parolom “percepcija je stvarnost” okarakterisali bismo je kao mladu, (visoko)obrazovanu, urbanu osobu, višeg životnog standarda. Odakle onda u toj priči Aca, Nataša i Bad Copy? Da li je u pitanju marketinški ”trik” (želja da se izazove šok i iznenađenje javnosti) ili težnja ka proširenju ciljne grupe i povećanju tržišnog udela?

Sam početak Telenora

Ali, vratimo se na početke, u neku 2006-tu, sedmu i osmu kada se Telenor pojavio na našem tržištu (podsetnik za dementne: kupovinom ”čuvene” 063 mreže), vremenu u kome su postavljeni temelji brenda koji danas poznajemo. Tada smo mogli čuti izvođače poput Obojenog programa, Nouvelle Vague, Nevenu Glušicu,Charls Wright-a, i tako dalje I tako bliže. Telenorove reklame gledane su zbog muzike. Ona je oduvek bila značajni komunikacioni element kompanije, uticajući na bliže određenje i percepciju njihovog brenda. Izbor nikada nije bio stvar slučajnosti, već dobro promišljene marketinške odluke, dodavajući ’’urbani’’ šmek Telenorovom brendu.

U mojoj glavi pojavljuju se moguća dva scenarija ”reakcije i percepcije”. Prema prvom, pesimističnom scenariju, kampanja je ostvarila kontraproduktivni rezultat. Iako je ispunjeno prvo i osnovno pravilo advertajzinga, privlačenje pažnje kao i buđenje interesovanja za proizvod, zapravo je trajno žrtvovan dotadašnji brend imidž zarad šok-efekta i kratkotrajne zabave.

Dve muve jednim udarcem

Međutim, drugi, nešto realniji scenario (i verovatniji) jeste da je Telenor uspešno ’’ubio dve muve jednim udarcem’’, istovremeno se obraćajući lojalnoj grupi koja neguje specifični smisao za humor i sa druge strane, prosečnoj omladinskoj populaciji koja neguje pop i turbofolk životni stil.

Ali, svi bismo se složili da reklame ne manjkaju humora i satirična oštrica: Aca Lukas u biblioteci, Nataša u peraonici kola, a Bad Copy u teretani – pomalo nadrealne scene, zar ne?

Zajednički sadržilac Ace, panonske barbike i  “Idemo odma” ekipe je prilično jasan: slušanje muzike preko Deezer aplikacije ima isti efekat kao da svoje omiljene muzičare slušamo uživo. Amin!

[ratings]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *