Neki novi uzori

Razvoj tehnologije u moderno doba kreće se neverovatnom brzinom. Upotreba elektronskih uređaja odavno je naša svakodnevica. Život se ne može zamisliti bez mobilnog telefona, kompjutera ili televizora. Tako i mediji postaju neizostavan element našeg društva. Oni su ti koji doprinose informisanju, obrazovanju, usavršavanju, ali i vaspitanju.

Nedavno je Studio Dizni objavio preradu filma ,,Čarobnjak iz Oza’’. Nekada su veštice bile prikazivane kao pogrbljene starice zelene kože, obučene u dugu crnu haljinu sa šiljatim šeširom.Ovaj prikaz postao je tipična slika kako veštica treba da izleda, i jasno ju je činilo antagonistom. Sedamdeset godina kasnije, vešticu glumi jedna od najlepših žena Holivuda.

Šminka je doprinela samo tome da mlada glumica izgleda još bolje. Devojčice podražavaju izgled i ponašanje svakog lika koji im se učini simpatičnim. To nikako neće biti ogavna starica iz prve verzije filma. Kakvu poruku žele da pošalju producenti? Kakvu poruku šalje Holivud? Da li su uzori dece sada loše devojke i momci samo zato što su lepi i bogati? Sramotno je kako su vrednosti postale izopačene. Serije zapadnih produkcija obiluju sličnim ,,idealima’’. Gledaocima su omiljeni likovi oni koji spletkare, ogovaraju i lažu. To su prikazi površnih ljudi koje ne interesuje ništa osim novca, novih krpica i privilegija. Ono što je nekada predstavljalo uzor bile su vrline poput dobrote, velikodušnosti, umerenosti, pravednosti.Scenaristi i producenti ovakvih tipova filmova i serija na to gledaju na drugi način. Važna je samo zarada i rasprostiranje raznih ideja. Gde je tu svest o uticaju na čovečanstvo? Na decu koja sutra treba da vode ovo društvo?

Budućnost je u rukama ljudi koji misle samo na svoj interes. Budućnost je u sablazni i nasilju. To je, kažu, najgledanije i doprinosi najvećoj zaradi medijskih kuća. Svest ljudi je izmenjena. Brzi stil života nam ne daje priliku da razmišljamo o umetnosti. Da razmišljamo uopšte. Gledaoci se zadovoljavaju onim što se nudi.Pitanje je da li bi ista tematika bila najpopularnija da na našem TV prijemniku postoji nešto što doprinosi našoj ličnosti? Nešto što nas zapravo uči i vraća pravim vrednostima? Koliki je uticaj ovakve vrste programa znaće se uskoro kada svetom budu vladali isti ti ,,ideali’’.

Vrednost je zamenjena učinkom prodaje. Na koga će se mladi ugledati? Da li će se vrednosti zaista preokrenuti za sto osamdeset stepeni ili postoje ljudi koji bi to da spreče?

[ratings]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *