Modni blogovi i blogeri danas

modni blogovi 2Svi znamo da su modni blogovi oni koji nam približavaju modnu industriju, pokazuju nam šta je u trendu danas, ali i ukazuju na to kako da živimo bolje uz par lakih saveta.

Broj ljudi koji za život zarađuje pisanjem modnih blogova, ili blogova uopšte, poslednjih  godina je značajno porastao. Prema nekim podacima, reč je o 2 miliona ljudi kojima je blog glavni izvor primanja. U Americi je broj pravnika i profesionalnih blogera skoro izjednačen. Navodno je čak više blogera od vatrogasaca i kompjuterskih programera.

Na internetu možemo pronaći razne modne blogove, od najvećih imena u modnoj industriji do manjih indi dizajnera. Ovakve Web stranice mogu da budu okarakterisane i kao šoping blogovi jer većina tekstova ili razgovora čine saveti šta treba kupiti. Ovo je jako slično sadržaju modnih časopisa, pa su čak i neke velike kompanije napravile  blogove da bi promovisale svoje prizvode.

Postoji više vrsta modnih blogova i blogera. Variraju od različitih stilova, preko starosnih doba, do načina života.

Modni blogovi danas se posmatraju kao vredni pokrića mainstream medija, što je veliki kalibar medija to i potvrdio, pišući intezivno o njima.

Blogsfera je zaista otvorila mnoga vrata modne industrije, a jedna od tih je i mogućnost učestvovanja običnih ljudi u ‘’Elitnom modnom svetu’’. U 2007. godini, dobitnik Pulitzer-ove nagrade za najboljeg modnog pisca i bivši bloger Robin Givhan, tvrdio je da su modni blogovi demokratizovali modnu industriju. Givhan je takođe napisao u Harpers Baazar-u da je uspon modnih blogera evoluirao iz aristokratskog, gde dominiraju svemoćni dizajneri, u demokratsko poslovanje u kojoj svako ima pristup stilskoj odeći. Sličnu izjavu je imala Constance White, direktor stila E-bay-a i bivši novinar, govoreći da je uticaj modne blogsfere dozvolio celoj populaciji da preuzme vlasništvo nad modnim svetom, uključujući ljude različitih rasa, polova i socijalnog položaja.

Činjenica je da je potrošačima bez obzira na sve potrebno profesionalno mišljenje, što i delimično dobijaju pomoću ovakvih blogova, a autori blogova ujedno pomažu preduzetnicima svojim idejama za postavljanje novih trendova.

Za razliku od modnih časopisa i televizijskih emisija, modni blogovi su u stanju da se ažuriraju češće i prate najnovije i buduće modne trendove. Da su ovi blogovi pristupačni, pokazuju ispitanici u Švedskoj koji tvrde da su modni blogovi daleko ličniji i da su ažurniji sa lokalnim i svetskim trendom. Modni blogovi garantuju neograničen prisup modnom svetu bilo kome ko raspolaže sa Internetom. Ispitanici u Švedskoj su takođe utvrdili da su modni blogovi pomogli da se promovišu novi trendovi u mnogo većoj meri nego što je to moguće sa drugim modnim medijima. Za razliku od mainstream časopisa, koji su suženi na direktan sadržaj, blogovi imaju lakoću pisanja o svemu što zanima autora, omogućavajući širi spektar i izoštrene modne trendove.

Što se tiče Srbije, sve informacije i modne savete možete dobiti na ovoj Web-stranici: http://wannabemagazine.com/ kao i http://www.fashionbloger.rs/home/ ,na kome se mogu naći između ostalog i Jovana Đokić,  mladi turizmolog, čiji se blog zove Mess in my closet. Potom  Jovana Petrović, pobednik prvog UŠĆE FashionBloger takmičenja u stajlingu 2012., diplomirani novinar i autor bloga Everything is about details; Jelisaveta Đukanović, autorka bloga My Fashion Jar; Vanesa Jović I mnogi drugi.

Strani blogeri i blogerke pored svojih blogova često imaju i Youtube kanal gde ne pričaju samo o odeći već i o stajlingu kose, šminki čak i načinu života. Neki od njih su i poznata AndreasChoice čiji je Youtube kanal http://www.youtube.com/user/AndreasChoice , zatim Luxy Hair: http://www.youtube.com/user/LuxyHair, i ostali.

Na ovom sajtu možete pogledati i 100 najuticajnijih modnih blogera u svetu: http://www.signature9.com/style-99

 

Izvor: http://www.fashionbloger.rs

[ratings]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *