Reklame za vreme Superboula ipak ne pomažu prodaji proizvoda?

Istraživanje firme Komunikus (SAD) pokazalo je da je 80% novca uloženo u reklame za vreme popularnog “Superboula” zapravo bačen novac.

Iako veliki brendovi daju i do četiri miliona dolara za 30 sekundi kampanje za vreme “Velike utakmice” kako bi povećali svoju prodaju, postoji velika verovatnoća da njihove reklame neće dati efekta.

Ostala je zapamćena reklama sa Superboula 2013 kompanije “Tajd”, koja se svima dopala i sve je nasmejala, a isto toliko je i novca potrošila, ali, nažalost, prodaja ovog proizvoda nije se promenila.

Istraživanje Komunikusa je teklo ovako: Pre utakmice, pitali su ljude šta je to što su u skorije vreme kupovali i šta planiraju da kupuju među kategorijama proizvoda koje će se reklamirati za vreme utakmice. Onda su ista pitanja ponovili nekoliko nedelja posle Superboula, kako bi ocenili da li su potrošači zapravo videli sve te skupocene reklame.

Činjenica je da reklame sa Superboula zapravo poboljšavaju svest o postojanju prikazane reklame (44% ljudi se seća da je videlo prosečnu reklamu sa Superboula u odnosu na 32% onih koji se sete reklame u nekom  prosečnom trenutku na televiziji). Međutim, iz Komunikusa smatraju da je problem u tome što se kreatori reklama mnogo manje fokusiraju na potenciranje brenda u ovim reklamama, što dovodi do toga da gledaoci budu svesni reklame, ali ne i kompanije koja stoji iza nje (35% manje nego obična reklama). Zbog toga je Superboul dobar za pozicioniranje novih proizvoda jer je poruka o novom proizvodu uglavnom mnogo jasnija.

U slučaju Tajda, pretpostavljamo da je zabavna pričica odvukla pažnju sa najbitnijeg dela – brenda, a sa druge strane, brend je učinio korisnike da osete pre negativna nego pozitivna osećanja prema njegovim performansama.

Brendovi bi trebalo da u budućnosti više razmisle o načinima na koje će ostati urezani u sećanju svojih korisnika a ne impresioniranju istih kreativnim idejama.

[ratings]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *