Najskuplji muzički spotovi ikada

Fenomen zvan „muzički spot“ je nastao šezdesetih godina kao jeftin način promocije muzičara bez muke oko putovanja. Ali 1981. godina je bila prekretnica jer je tada nastao MTV i muzički spotovi su postali mnogo značajniji deo muzičkog biznisa a samim tim su i prestali da budu jeftini. Cena nekih spotova može čak parirati i nekom od dugometražnih filmova. Najskuplji muzički spotovi ikada su:

„Heartbreaker“ Mariah Carey ft. Jay-Z

Spot poznate američke pevačice iz 1999. godine, koštao je više od 2,5 miliona dolara. Glavne uloge u njemu imaju Maraja i glumac Džeri O’Konel, dok se Džej Zi u klipu pojavljuje samo u vidu animiranog lika. Radnja spota inspirisana je „Briljantinom“.

„Too legit to quit“ MC Hammer

Spot za ovu pesmu koštao je otprilike 2,5 miliona dolara, što je u vreme kada je objavljen (1991) bila nezamisliva suma za većinu ostalih izvođača. MC Hamer  je ovim spotom načinio poznatim „2 legit 2 quit“ pokret rukom, a u njemu se pojavljuju i brojni tada poznati sportisti. I pored svega toga, klip je nekoliko puta svrstavan u najgore muzičke video-klipove ikada.

„Victory“ P. Diddy ft. Notorious B.I.G. & Busta Rhymes

U vreme kada je bio na vrhuncu popularnosti 1998, P. Didi snimio je spot koji ga je koštao svega 2,7 miliona dolara. U njemu gostuju poznati glumci Deni de Vito i Denis Huper, a spot traje čitavih osam minuta.  Predstavlja omaž filmu „The Running Man“ iz 1987, sa Arnoldom Švarcenegerom u glavnoj ulozi.

„Estranged“ Guns N’ Roses

Poznati rokeri snimili su 1993. godine spot za baladu „Estranged“ koja traje devet minuta, što je čini drugom najdužom pesmom „Gansa“. Spot je treći deo njihove „Del James“ trilogije, koja pored ovog klipa, uključuje i one za pesme „Don’t cry“ i „November rain“. Ukupni troškovi produkcije spota iznosili su 4 miliona dolara.

„Black or white“ Michael Jackson

Jedan od najspektakularnijih spotova Majkla Džeksona, koji je inače bio poznat po trošenju basnoslovne sume novca (ovde je reč o 4 miliona dolara) na ekranizacije svojih pesama. Video-klip iz 1991. režirao je čovek koji je osmislio i čuveni spot za „Triler“. Kao i većina Majklovih spotova, i ovaj obiluje dobrim koreografijama, a u njemu se kao specijalan gost pojavljuje Mekoli Kalkin, glumac najpoznatiji po ulozi u filmu „Sam u kući“.

„Bedtime story“ Madonna

„Kraljica popa“ je još jedna od onih koji vole da ulažu u produkciju svojih spotova. Tako je za ekranizaciju ove pesme potrošila čitavih 5 miliona dolara,  što ga je svakako učinilo jednim od najskupljih spotova u to vreme, i uopšte u celoj istoriji muzičkih video-klipova. Ono što je interesantno je da je video bio izložen kao eksponat na brojnim izložbama u Americi.

„Express yourself“ Madonna

Još jedan od Madoninih spektakularnih spotova, koji više nalikuju mini-filmovima nego muzičkim spotovima. U skladu sa tim, ovaj je režirao poznati američki režiser Dejvid Finčer. Snimljen je 1989. za pet miliona dolara, što je ovaj spot održalo na poziciji najskupljeg muzičkog spota narednih nekoliko godina.

„Die another day“ Madonna

I opet Madona. Najskuplji od svih njenih spotova, ovaj put za naslovnu pesmu istoimenog Džejms Bond filma iz 2002. godine, koštao je više od 6 miliona dolara.

„Work bitch“ Britney Spears

„Princeza popa“ snimila je krajem prošle godine spot za jednu od svojih novih pesama „Work bitch“. Klip obiluje seksi scenama, ali je Britni izjavila da su mnoge scene izbačene jer je ona ipak majka dvoje dece. Režiser je Ben Mor, čovek koji je zadužen i za „Scream & Shout“, spot Will.I.Am-a i Britni iz 2012. Na realizaciju spota utrošeno je tričavih 6,5 miliona dolara.

„Scream“ Michael Jackson ft. Janet Jackson

Ovaj crno-beli video iz 1995. najskuplji je muzički video-klip ikada snimljen. Produkcija ovog remek-dela koštala je 7 miliona dolara, traje pet minuta, a u njemu se Majkl i njegova sestra Dženet na simboličan način suočavaju sa medijima, za koje su tvrdili da ih godinama pogrešno shvataju. Spot je jedan od Majklovih spotova koje je kritika najbolje ocenila.

 [ratings]

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *