Nerazjašnjene misterije – Bermudski trougao

Mnoge nerazjašnjene,  tajanstvene priče vezane su  za oblast Atlantskog okeana, koja je poznata pod nazivom Bermudski trougao. Veruje se da je to trougao čija su temena u gradu Majami (Florida, SAD), ostrvo Bermuda i Portoriko.

Postoje mnoge teorije koje su pokušale da objasne nestanak velikog broja brodova i letelica u ovoj oblasti. Neki su to pripisali uznapredovaloj tehnologiji Atlantide. Drugi tvrde da brodovi i letelice nestaju zato što su ih oteli vanzemaljci radi proučavanja, a treći da se nestanci dešavaju zato što se negde u regionu bermudskog trougla nalazi rupa u vremenu i da su svi nestali u stvari živi, ali ne žive u našem, nego u budućem ili prošlom vremenu.

Da li ima istine u ovim teorijama, budući da čovek, kada mu je nešto strano, pokušava da  pripiše nekoj višoj sili, ili ta viša sila zaista postoji?

Metan hidrati

Postoji objašnjenje koje ukazuje na prisustvo širokih polja metan hidrata na kontinentalnim obalama. Određeni laboratorijski eksperimenti, obavljeni u Australiji, su dokazali da mehurići zaista mogu da potope brod smanjenjem gustine vode, taj brod bi naknadno isplivao na površinu i ubrzo bi bio odnesen Golfskom strujom. Takođe, postoji hipoteza o povremenim metanskim erupcijama, koje su poznate i kao “blatni vulkani”. Te erupcije bi proizvele vodene oblasti u kojima brod ne bi mogao ostati na površini zbog smanjenog otpora vode. Ako bi ova hipoteza bila tačna, takva oblast obrazovana oko broda, brzo bi ga progutala, i pre nego što bi posada uspela da se snađe.

Variranje kompasa

bermudski trougao1U oblasti Bermudskog trougla često su spominjane nevolje sa kompasom. Tvrdi se da postoje neobične magnetne anomalije, koje utiču da se kompasi kvare, ali to nije naučno potvrđeno. Mada, treba uzeti u obzir to da, npr. u Sjedinjenim Američkim Državama postoji jedna oblast u kojoj se magnetni sever (koji se pokazuje na kompasu) u potpunosti podudara sa geografskim (pravim) severom i da moreplovci to znaju vekovima. Međutim, šira javnost nije toliko obaveštena i misli da u tom variranju kompasa postoji nešto tajanstveno, a to je sasvim prirodno.

Golfska struja

Ona potiče iz Meksičkog zaliva, prolazi kroz Floridski tesnac i utiče u severne delove Atlantskog okeana. Struja je poput reke u okeanu, pa tako može da nosi plutajuće predmete. Jedna takva nesreća desila se krstarici “Vičkraft” 22. decembra 1967. godine, kada je posada prijavila probleme sa motorom blizu Majamija 1,6 kilometara od obale, ali nije pronađena kada je obalska straža stigla da ih spasi.

bermudski trougao2

Uragani

Takođe, nesreće na moru mogu biti pripisane veoma snažnim olujama koje se pojavljuju širom Atlantskog okeana, blizu ekvatora- uraganima, koji su kroz istoriju bili odgovorni za gubitak hiljada života i veliku štetu u novcu.

Veliki talasi

Izuzetno veliki talasi mogu da se jave čak i u mirnim morima. Jedan takav potopio je platformu “Oušn Rejndžer”, tada najveću morsku platformu na svetu, blizu obale Njufaundlenda, 1982. godine. Ali ovi talasi ne bi mogli poslužiti kao objašnjenje za nestanak letelica.

Ljudske greške

Ljudske greške mogu se javiti u bilo kojoj oblasti nauke i života, tako da ni ovde nisu isključene. Nesreće se dešavaju zbog npr. slabe obuke u čišćenju taloga benzola, pokušaju da se pristane na obalu kroz oluju itd.

Misterije

Međutim, pored ovih naučnih objašnjenja nestanka brodova i letelica, postoje i neka tajanstvena objašnjenja.

Mnogi eksperti su skrenuli pažnju na mogućnost da se ovde javlja vanzemaljska inteligencija, pa su se mnogi uključili u razotkrivanje bermudske tajne, što maštom, što drugim sredstvima.

Postoje razni izveštaji i dokumentacije o susretima i viđenjima čudnih letećih i plovećih objekata. U novoislandskom časopisu “Pogled u svemir”, zabeleženo je svedočenje pilota Stjuarta Bareta. On je 2. februara 1965. godine leteo avionom DC-3, nisko iznad obale severoistočno od Helensvila, kada je iznenada, na morskoj površini ugledao tamne konture nekog neobično dugog plovećeg objekta. Prvo je pomislio da je reč o nekom ogromnom kitu, a kasnije je video da je objekat savršeno simetričnog oblika, sačinjen od nekog svetlucavog materijala, ali nije mogao videti nikakve mehanizme za pokretanje i upravljanje. Baret smatra da se radilo o podmornici, zato što je objekat zaronio, kada se on našao iznad njega.

Takođe, jedan japanski pilot, Jokomo Shiu, svedočio je još jednoj čudnoj pojavi. Petnaestak minuta nakon što je poleteo, ispod sebe je video neverovatnu pojavu – otvorilo se more. Taj prizor pratile su eksplozije, a onda se iz morske pene podiglo nešto nalik izduženom srebrnom disku. O svemu tome, Jokomo je obavestio bazu. Nastavio je da je prati, dok nije

počela da ubrzava i menja bolje, a onda se vratio.

Postoje i drugi neobjašnjivi nestanci brodova  i letelica, poput vežbe poznate pod nazivom “Let 19”, koji se desio 5.decembra 1945. godine, kada je pod nerazjašnjenim okolnostima nestalo pet aviona, koji do današnjeg dana nisu pronađeni. Niko ne zna šta se desilo, ali smatraju da je mala verovatnoća da je došlo do ljudske greške, budući da je vođa leta bio veoma iskusan pilot Karol Tejlor Čarls.

Još jedan od incidenata je “Kiklop”, koji se desio 4. marta 1918. godine, kada je američki “Kiklop”, pod vođstvom komandanta Vorlija, nestao sa 306 ljudi.

Da li je uzrok nestanaka prirodna ili natprirodna sila, šta je od izveštaja zaista tačno, a šta nije, i šta se to sve krije od nas? Možda ćemo jednom saznati, a za sad imamo samo ove pretpostavke i naše sumnje.

 

[ratings]

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *