10 namirnica za dug i zdrav život

Uprkos napretku medicine, zdravlje i veći kvalitet života u velikoj meri zavise od nas samih. Svakodnevne navike su ključne u ovoj bitci, a ako ste uz to i aktivni pušač, skloni ste alkoholu, masnoj hrani i sedelačkom načinu života, na dobrom ste putu da prerano ostarite.

S godinama organizam postaje osetjiviji i podložniji negativnom uticaju slobodnih radikala, molekula koji ubrzavaju starenje naših ćelija i čine nas manje otpornim na infarkt ih tumore. Da bismo se uspešno zaštitih, neophodno je da se okrenemo zdravom načinu života, a to se pre svega odnosi na ishranu bogatu vitaminom E i selenom.

Ako želite dug i zdrav život, ovo su namirnice koje morate redovno konzumirati:

Beli luk: jednom rečju šampion zdrave ishrane, stimuliše imuni sistem organizma, poboljšava cirkulaciju, reguliše holesterol i pritisak, a preporučuje se u lečenju urinarnih i kožnih infekcija.

Skuša: izvanredan čuvar srca, zahvaljujući omega 3 masnim kiselinama koje regulišu holesterol i smanjuju rizik od infarkta i tromboze. Ova plava riba obiluje proteinima, vitaminima (A, E, B1, B2, B3 i B6) i mineralima (kalijum, fosfor, magnezijum, jod, gvožde i cink).

Crni luk: poznat je kao efikasan lek kod respiratornih ali i svih drugih infekcija. Dobar je diuretik, deluje na loš holesterol, protiv visokog šećera,poboljšava cirkulaciju jača srce.

Jaja: iako imaju i negativnih strana, jaja predstavljaju jednu od najkompletnijih namirnica. Sadrže proteine, složenije od onih u mesu i ribi, kao i vitamine i minerale, a nutricionisti kažu da bi trebalo jesti bar tri do četiri jaja nedeljno.

Maslinovo ulje: masti su sastavni deo ishrane, ali ih zbog visoke kalorijske vrednosti valja jesti umereno. Takodje, treba biti oprezan i kod odabira. Biljne masti su daleko zdravije od životinjskih, a kao optimalno preporučuje se maslinovo ulje jer sadrži mononezasićene masnoće (štite od kardiovaskularnih oboljenja, budući da smanjuju nivo holesterola i triglicerida) i antioksidanse, supstance koje usporavaju starenje.

Mahunarke: dobijaju sve značajnije mesto u ishrani, jer sadrže visokokvalitetne proteine a naročito se ističu po količini vlakana, minerala (gvozde, fosfor, cink i kali-jum) i B vitamina. Mogu se jesti kao pire, u salatama ili kao garnirung u kombinaciji sa povrćem.

Med: od davnina se smatra “lekom koji leči sve bolesti”, a naročito je blagotvoran u smirivanju respiratornih upala. Mineralima iz meda pripisuju se odbrambena i stimulativna imunološka svojstva. A u spoljnoj upotrebi, poznat je kao delotvorno sredstvo za zarastanje rana i opekotina.

Limun: pojačava odbranu od infekcija, poboljšava cirkulaciju, spušta pritisak… to su samo neke od blagotvornosti ove čudnovate voćke sa obiljem vitamina C i antioksidanata. Utiče na očuvanje kože, na jače kosti i hrskavice.

Jogurt: obezbeduje probiotike – mikroorganizme koji čuvaju creva tako što stimulišu proizvodnju i aktivnost korisnih bakterija. Poboljšava apsorpciju vitamina i kalcijuma, pa bi trebalo da ga pijete ako patite od osteoporoze ili kao vid prevencije od ove bolesti.

Kupus: ovo povrće u svim svojim varijantama sadrži obilje antioksidanasa i prema mnogim ispitivanjima dokazano pobedjuje rak.

 

Izvor: http://www.dijetaizdravlje.com/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *