ART IVAL: "Prioritet nam je kvalitet, a ne kvantitet"

Art Ival je osnovan 1992. godine, a svoje iskustvo bazira na znanju starih majstora koji su od samog početka rada postavili osnove za proizvodnju kvalitetnih čokoladnih proizvoda. Proizvodnja čokoladnih proizvoda za nas je ne samo delatnost već i zadovoljstvo. Naši tehnolozi najstarije generacije, zajedno sa mladim stručnjacima su sprega iskustva, entuzijazma i mladalačke energije, što rezultira stalnim unapređenjem i razvojem novih proizvoda.

Ovo možete pročitati ukoliko posetite njihov sajt. Dugogodišnje uspešno poslovanje kompanije ART IVAL je dokaz da ljudi lako mogu prepoznati kvalitet i vrlo rado mu se uvek vraćaju. Razgovarali smo sa Tanjom Vučićević, suvlasnicom i direktorkom proizvodnje.

ART IVAL je osnovan 1992. godine. Zašto ste izabrali baš svet čokolade? Da li vam je u početku bilo teško da „stanete na noge“? 

Čuvene 90-e su bile teške za sve, a posebno za mlade ljude koji su želeli da započnu samostalno živeti. Kao i većini, ukazala nam se mogućnost da napustimo zemlju i počnemo raditi u inostranstvu. Naš izbor znate, a ulazak u svet čokolade desio se spontano i volim da kažem da je to bila sudbina, koju smo prepoznali. Suprug i ja smo, kao mlad bračni par sa malom decom, 1992. godine bili primorani, zbog nemanja posla i nemogućnosti zaposlenja u struci, osnovati ART agenciju, koja se tada bavila organizacijom kulturnih dešavanja, što je kao segment poslovanja Art Ival-a ostao do danas. Čuvene 90-e bile su teške kako za državu i kulturu, tako i za narod. Nekako je, ona sudbina pomenuta na početku, namestila da u tom periodu krenemo i sa trgovinom, neodustajući od kulture.

SAMSUNGMoram da naglasim da je u  svakom pogledu kultura bila smisao našeg života, utkana u način i shvatanje istog, vaspitanje dece, negovanje porodice kao osnovne ćelije svakog društva, odnos prema ljudima i način poslovanja…

Spletom raznih okolnosti, u jednoj malenoj radnji na periferiji Beograda pokrećemo maloprodaju konditorskih proizvoda. Čokolade i čokoladni proizvodi u to vreme bivaju deficitaran proizvod, pa smo se dovijali na razne načine i snabdevali robom čak i izvan naših granica. Politička situacija u zemlji nije bila pozitivna, neizvesnost je lebdela u vazduhu. Morali smo brzo misliti, kako preživeti, na koji način odgajiti decu, kako održati zdravu porodicu i, na kraju, kako opstati?

Nakon par godina ogromnog rada, ulaganja, odricanja, da ne nabrajam dalje, 1996. godine pokrećemo proizvodnju čokoladnih dražeja robne marke “Premier”.  Ostalo je duga “slatka” istorija.

Koristite sirovine visokog kvaliteta za izradu vaših proizvoda. Da li obični ljudi mogu da uoče tu razliku u kvalitetu?

Verujte da naš narod jako dobro zna šta je kvalitet, ume da ga prepozna i voli da konzumira. A pitanje koje se nameće je: da li ga mogu sebi priuštiti? Mi “obični” ljudi, jako dobro znamo da kvalitet ima cenu. Čine ga visokokvalitetni sastojci, što su u našem slučaju sirovine, potom ostali činioci kvalitetnog proizvoda kao što je način izrade, tehnološki procesi, recepture, stručnost i osposobljenost kadra, uz obavezne dobre uslove u kojima se procesi odvijaju.

Takođe, kakaovac, kao osnovni sastojak svake čokolade, ne raste u Belgiji ili Srbiji, već u zemljama poput Meksika, Venecuele, Ekvadora, Gane i drugo, pa su time visoki i troškovi transporta uz carinske obaveze, usluge, analize… Sve to utiče na cenu gotovih proizvoda. Ono što naši dobavljači znaju je da sirovina ne može biti isporučena u magacinu Art Ival-a, bez pratećeg atesta o zdravstvenoj ispravnosti i obavezne organoleptičke kontrole tehnologa. Tako da platežna moć većinskog dela stanovništva u Srbiji, nažalost, nije na zavidnom nivou. Nestao je prepoznatljivi srednji stalež, onaj koji je bio nosilac našeg društva i pokretač privrede, onaj koji spada u, kako rekoh, “obične ljude” konzumente i ljubitelje kvalitetnih proizvoda kao što su naši.

Da li se razlikuju metode i tehnike koje vaša kompanija koristi u proizvodnji od one koju koriste drugi proizvođači čokolade i čokoladnih proizvoda? Šta vas čini jedinstvenim na našem tržištu?

Nema razlike u metodama prerade i tehnologiji izrade. “Premier” proizvodi, kao što su praline, dražeje i ostali čokoladni proizvodi, izrađuju se na isti način kao što to rade kolege iz Belgije ili Švajcarske. Naši majstori, čokolatijeri, su se školovali u istim ili sličnim ustanovama, na identičan način sticali znanje o proizvodnji, kako legenda kaže, “hrane Bogova” – čokolade. Srbi su nacija sa dugom i kvalitetnom tradicijom na koju smo ponosni, i moramo je čuvati, jer pripada samo nama.

U skladu sa tim, nakon nekoliko godina razrađivanja projektnog zadatka, napravili smo “slatki” spoj srpske tradicije i kulture sa kvalitetnim čokoladnim ukusima. Izradom odlične recepture različitih vrsta čokolada i dodataka, dizajna ambalaže, sve uz poklon brošuru na engleskom i srpskom jeziku, “rodila” se naša čuvena čokolada “Manastiri Srbije” – pisani ćiriličnim pismom, koja postaje najprodavaniji slatki suvenir u Srbiji. Takođe srpske liofilizovane maline, dražirane u mlečnoj čokoladi, kao jedinstven dražej proizvod kod nas. Ono što nas čini posebnim je, uz želju da istaknemo pripadnost Srbiji kvalitet „Premier“ proizvoda i ambalaže, kojim možemo stati rame uz rame sa svetskim proizvođačima pralina i dražeja. Na svim sajmovima po svetu smo zapaženi i prepoznati kao proizvođači premijum proizvoda. Za nas kažu da smo srpska “GODIVA”!

manastiri-4

Veliki broj vaših proizvoda se pravi ručno. Koje su prednosti takve proizvodnje, a koji su nedostaci?

Naša prednost su, kao što sam već istakla, premijum proizvodi rađeni dušom, sa utkanim filigrantskim potezima naših majstora, a finoća i lepota ručne izrade ne može se meriti sa industrijskim čokoladnim proizvodima. Jedini, ako se to može nazvati nedostatkom, je brzina izrade, jer se perfekcija za izradu „Premier“ proizvoda. ogleda i u vremenu utrošenom za izradu.

Koliko čokolade i čokoladnih proizvoda proizvodite dnevno? Koji proizvodi se najviše kupuju?

U Art Ival-u prioritet je uvek bio kvalitet, a ne kvantitet, pa u skladu sa tim proizvodimo maksimalne količine. Najprodavaniji proizvodi su čokoladne dražeje, bombone sa pečenim lešnikom, bademom, suvom brusnicom, grožđem, liofilizovanom malinom…

Kada biste morali da izaberete, koji vaš proizvod biste nam preporučili, i zašto?

U zavisnosti od ukusa i želje pojedinca, pored belgijskih pralina sa kratkotrajnim rokovima (jer su bez dodatka aditiva i konzervansa) koje zbog toga čuvamo u rashladnim vitrinama, volim da preporučujem i naš čuveni “KRALJEVSKI DEZERT”. Njega možete kupiti isključivo u našim čokolaterijama “Galerijama čokolade Premier”. Zbog njega nas pravi ljubitelji čokolade redovno posećuju. Međutim, svaki od preko 200 vrsta čokoladnih delicija, može biti pravi izbor za Vas!

galerija

ART IVAL ima nekoliko sertifikata. Koliko su oni značajni za poslovanje u ovoj grani privrede?

Posedujemo sertifikate ISO 9001:2008 i HACCP od 2006. godine, kada je mali broj preduzeća u Srbiji i znao za njih. Danas imamo implementiran ISO 22000 I FSSC 22000 koji su sprega prethodna dva.

Moram da naglasim, da je konditorska industrija najrazvijenija grana srpske privrede, upravo zbog činjenice da svi poslujemo po zahtevima evropskih i svetskih standard, što je glavni pokazatelj ozbiljnosti u pristupu radu i poslovanju ove grane privrede kod nas.

susret u ART- IVALU 092

Približava se Vaskrs. Vaša kompanija svake godine organizuje humanitarnu aukciju čokoladnih jaja. Možete li nam reći nešto više o tome? 

Ove godine, ako Bog da, organizovaćemo četvrtu „Humanitarnu aukciju umetničkih čokoladnih jaja“, kao i prethodne tri, simbolično uoči Pravoslavnog Uskrsa. Od osnivanja Art Ival-a, rukovodimo se empatijom i željom da pomažemo u skladu sa svojim mogućnostima. Činimo to načinom koji najbolje radimo, umemo i znamo, a to je svakako, čokoladom!

Ideja je došla spontano, 2011.godine, uoči strašne havarije na reaktoru, usled zemljotresa i cunamija koji je zadesio Japan. Poželeli smo da na naš oproban način, narodu koji je Srbiji i Srbima uvek pomagao, pružimo svoju skromnu pomoć i podršku.

cokoladna_jaja_100412Prvu humanitarnu aukciju organizovali smo na Belom Dvoru uz nesebičnu podršku domaćina, Njegovo Kraljevsko Visočanstvo princa Aleksandra Karađorđevića i princeze Katarine, na kojoj su prisustvovali i Njegova Ekselencija ambasador Japana, gospodin Tošio Cunozaki sa suprugom. Prikupljena sredstva, zahvaljujući odzivu naših prijatelja i poslovnih partnera donatora, usmerili smo na račun ambasade Japana.

Druga aukcija umetničkih čokoladnih jaja, održana je u Skupštini grada Beograda. Sredstva od donacije ovoga puta usmerena su u renoviranje Univerzitetske hematoonkološke dečije klinike u Tiršovoj ulici, za nabavku potrebne opreme i renoviranje odeljenja, gde su kompletno zamenjeni svi prozori, vrata i podovi na dečijem odeljenju, a od ostatka sredstava, kupljen hirurški aspirator.

Treća aukcija, na istom mestu uz podršku Fondacije Divac, gde su sredstva upućena u izgradnju stambenog objekta samohranom roditelju sa maloletnim detetom koji je živeo u neuslovnom kontejneru, u naselju Ledine kod Beograda.

Sreća i osmesi na licima ljudi, do kojih je stigla naša “čokolada”, najveća su nam nagrada! Proizvodi koje mi pravimo izazivaju prijatna i pozitivna osećanja i ljudi im se raduju. Jaje je simbol Hristovog vaskrsnuća, buđenja proleća i novog života. Očekujemo i želimo da ovaj događaj preraste u tradiciju i da na taj način stvorimo naviku, kod naših prijatelja, poslovnih partnera i svih ljudi dobre volje, da naša „Premier“ čokoladna jaja budu motiv okupljanja ljudi, koji će svojim gestom saučestvovanja, bar donekle, vratiti nadu u bolji i lepši život našim sugrađanima.

Ove godine humanitarnu aukciju organizujemo u saradnji sa Fondacijom Đoković, a sredstva usmeravamo za pomoć zdravoj deci u obrazovanju. U toku je definisanje i usaglašavenje stavova.

jaja

Najbolji savet koji možete da date mladim preduzetnicima?

Kada voliš, veruješ i radiš, logičan sled je uspeh!

Milica Oros

Tanja Tepavac

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *