PROceni WEB: Telenor najuspešniji na internetu

Telenor najuspešniji na internetu

Korisnici na odgovor čekaju i preko 10 sati

Drugi u nizu PROceni web izveštaj koji je analizirao kvalitet internet nastupa tri operatera mobilne telefonije u Srbiji – mt:s, Telenor i Vip mobile, predstavljen je danas javnosti. Obraćanje specifičnim grupama korisnika, korišćenje manje poznatih, ali popularnih društvenih mreža, aktivna korisnička podrška i proaktivnost, ukratko – pažljivo osmišljen nastup na internetu prava je retkost u ovoj industriji u Srbiji. Svoj internet nastup mobilni operateri mogli bi da unaprede pre svega u delu korisničke podrške, zaključak je PROceni web izveštaja – PROoperateri.

Nijedan analizirani subjekat nije dobio maksimalnu ocenu 10, a najbolji rezultat ostvario je Telenor (6.8). Pored Facebooka i Twittera, mobilni operateri koriste i Instagram, ali sa veoma niskom frekvencijom objavljivanja. Telenor koristi LinkedIn za zapošljavanje, a Vip mobile i Telenor koriste Google Plus za sadržaj koji nalikuje onom na Facebooku.

Najbolje ocene svi analizirani subjekti ostvarili su za kvalitet korišćenja YouTube kanala upravo jer je korišćenje ovog medija slično uvežbanoj praksi iz tradicionalnog PR-a. Telenor i mt:s su kompanije koje potvrđuju svoju potpunu otvorenost ka korisnicima na Facebooku, dok najbolje rangirani Telenor takvu praksu seli i na svoj internet sajt gde ima pregledne i lako dostupne kontakt informacije.

PROceniWeb-5214 „Operateri su godinama među top 10 oglašivača u Srbiji, a u oglašavanje investiraju preko 50 miliona evra godišnje. Pored toga, sa prihodima od preko 800 miliona evra i milionskom bazom korisnika očekivalo bi se da komunikaciju, promociju i korisničku podršku putem interneta shvate ozbiljnije. Kada govorimo o internetu ne govorimo samo o fejsbuku ili tviteru, već o potrebi za promenom poslovne kulture. Zabeleženi su slučajevi kada korisnici čekaju na odgovor i više od 10 sati. Kao da našim operaterima nije dovoljno jasno ko je kome potrebniji, korisnici operaterima ili operateri korisnicima“ – izjavila je Dragana Đermanović, koordinator PROceni web projekta.

Za dobrom svetskom praksom kaskamo i kada je u pitanju kvalitet sadržaja. Analiza pokazuje da su domaći mobilni operateri formalno prisutni na društvenim mrežama, ali da ni izbliza ne koriste pun potencijal koji im one pružaju.

„Živimo u potpuno drugačijem vremenu  gde je problem što se ljudi slabo prilagođavaju novom. Recimo od top 500 vodećih svetskih kompanija samo 8% zna kako da zaposli Y generaciju. Velike kompanije nemaju odgovor na to kako da ih uvrste u svoj sistem“ – ističe Dragan Varagić, internet konsultant.

Slobodan Marković, savetnik za IKT politike i odnose sa internet zajednicom, RNIDS, objašnjava da mobilni operateri jesu voljni da unaprede svoje poslovanje. „Rezultati izveštaja bi mogli da nas odvedu na pogrešnu stranu. Recimo, činjenica je da je VIP napravio veliki proboj na tržištu od 2006. godine. Danas imate opšte uslove saradnje  istaknute na sajtovima svih operatera. Operateri su pokazali  da hoće da komuniciraju i unapređuju interakciju, tako da ne postoji totalna blokada u tom smislu. Komunikacija na drustvenim mrežama više nije jedan na jedan sa operaterom u call centru, to sada vide svi“ – ističe Marković.

PROceniWeb-5186

Domaći mobilni operateri ne koriste priliku da putem društvenih mreža povećaju zadovoljstvo svojih postojećih korisnika, ali i da ažurnošću i mudro osmišljenom komunikacijom privuku nove. Kompanije mogu pažljivim praćenjem online konverzacije targetirati korisnike koji su nezadovoljni uslugom njihove konkurencije, i uz pomoć argumenata postići virtuelni stisak ruke  tj. pridobiti novog klijenta.

PROceniWeb-5205

„Bitno je da operateri znaju da komunikacija kreće ne samo od korisnika, već i od zaposlenih u njihovim kompanijama. Ako analiziramo, videćemo da zaposleni nemaju svest o tome da moraju biti aktivni na društvenim mrežama, jer su zaista retko prisutni na njima“ – istakla je Dr Danijela Lalić, docent Fakulteta tehničkih nauka.

dd

PROceni WEB je metar za merenje kvaliteta nastupa na internetu. Ovaj projekat ocenjuje kvalitet e-komunikacije organizacija, a omogućava im da uporede svoj internet nastup sa konkurencijom i svtetski najuspešnijim brendovima iz iste industrije, kako bi ga komunicirali još bolje. Izveštaj je baziran na TITA metodologiji (transparentnost, interaktivnost, autentičnost i targetiranje) i SM Index formuli razvijanoj od strane Pepper premium solutions kompanije i BeeAnalytics servisa. Metodologija obuhvata analizu nastupa na internetu kroz svaki pojedinačni indikator nastupa na društvenim mrežama i zvaničnih internet sajtova analiziranih subjekata, kao i brojnih relevantnih sub-indikatora tog nastupa.

 [ratings]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *