Rapresent – grafiti na Lionu

Tokom oktobra 2014. po peti put zaredom održane su grafiti radionice u okviru projekta „Rapresent“, u organizaciji Grupe Ide. Ove godine u okviru radionica oslikan je mural na zadnjem zidu zgrade Simpa u Bulevaru kralja Aleksandra 241.

Tokom protekle četiri godine u okviru radionica Rapresent oslikani su podzemni prolazi kod Studentskog grada (2010, 2011. godine), tržnog centra Piramida (2012. godine) i kod tržnog centra Ušće (2013.godine). Ove godine autori projekta odlučili su da izađu iz podzemnih prolaza i da ovaj put ulepšaju igralište u jednom beogradskom stambenom naselju izvan centralne gradske zone. Za ovu svrhu izabrano je dečije igralište iza zgrade Simpa na Lionu. Ovom prilikom organizatori se zahvaljuju kompaniji Simpo na dozvoli za oslikavanje zida i stanovnicima mesne zajednice Lipov lad na podršci i pomoći tokom realizacije murala.

foto Aleksandar Rosic represent

Kao i do sada u radionicama i oslikavanju mogli su da učestvuju mladi srednjoškolskog uzrasta koji se već bave grafitima. Samom oslikavanju prethodile su pripremne edukativno-umetničke radionice tokom kojih su učesnici zajednički pripremili skice budućeg murala u čemu im je pomogaostariji i afirmisani crtač Lortek.

Projekat Rapresent pokrenut je u želji da se obezbedi mesto za kreativno izražavanje mladih tako što bi im se omogućilo da učestvuju u ulepšavanju zapuštenih javnih prostora. Ideja je bila da se kroz aktivno uključivanje graffiti crtača srednjoškolskog uzrasta u projekte ulepšavanja javnih prostora, utiče na razvoj pozitivnije slike o ovoj vrsti umetnosti kod građana, ali istovremеno i da se podstakne i odgovorniji odnos mladih crtača prema sredini u kojoj žive.

Projekat Rapresent se realizuje uz finansijsku podršku Ministarstva kulture Republike Srbije i Sekretarijata za kulturu grada Beograda, u saradnji sa Gradskom opštinom Zvezdara i Ustanovom kulture Vuk Karadzić.

Foto Nebojsa Petrovic represent

[ratings]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *