GAME UP AND GAME ON

Prošle subote, 1. novembra, u organizaciji Startit, Level Up Srbija i Mad Head Games uspešno je održan, nadam se, prvi u seriji događaja koji se bave povezivanjem i osnaživanjem gejming scene na ovim prostorima – „GameUp“. Posetioci su imali priliku da upoznaju i probaju čak dvadeset igara iz domaće produkcije, dok su kasnije mogli čuti predavanja dva domaća studija, Eipix Entertainment-a i Mad Head Games-a.

Pre svega, pohvala za klince iz Komp Kampa, koji su prezentovali svojih 7 igara koje su napravili za samo deset dana, uz istovremeno učenje o radu softvera za dizajn video-igara, tokom leta 2014.  Sa svojih deset godina (dok neki imaju i manje) uspeli su da kreiraju vrlo zanimljive video-igre i time nas uvere da godine danas ne predstavljaju nikakvu prepreku u kreiranju video igara, a verujemo i da mnoge motivišu da još marljivije pristupe na usavršavanju svojih veština, bile one vezane za video igre ili ne.

game up1

Što se tiče independent developer-a, susreo sam se sa deset timova, a nagradu publike je poneo Endtimes studio i njihova igra „Plugged“. Ruku na srce, ovaj tim je imao i najbolje igračke za kreiranje igara, s obzirom da su svoju igru predstavili putem Oculus Rift-a, headset-a koji predstavlja korak dalje u kreiranju virtuelnog iskustva za igrače. „Plugged“ je osmišljena kao igra u kojoj igrač preuzima kontrolu nad naizgled običnim, svakodnevnim čovekom, donoseći odluke vezane za njegov život, gde zatim imate priliku da se suočite sa njihovim posledicama, i onda, opet, donesete nove odluke. Da li ćete otići na intervju za posao kako biste izašli na kraj sa računima (na šta vas žena podseti preko poruke) ili ćete prihvatiti poziv svoje simpatije iz srednje škole i posetiti je u njenom hotelu – to je na vama. Ovo su samo neke od odluka (i posledica) koje ćete moći iskusiti kada igra bude spremna za tržište.
Po onome što se moglo videti – deluje vrlo interesantno.

game up 2

Pažnju posetilaca privukle su i igre „Air Copter“, „Superverse“, „Gottaplay Ltd“, „Twisted racer“, „Sudbina“, „Tiha grmljavina“, „Hungry Dude“, „Twisted Rock Manager“ i „Switchcars“. Posebno bih izdvojio vrlo zanimljiv koncept u igri „Tiha Grmljavina“, audio igri u kojoj se igrač stavlja u ulogu slepog monaha koji mora proći kroz proces inicijacije, oslanjajući se samo na svoje čulo sluha. Pored njih, videli smo i demo verziju igre „Golden Hour“, za koju su zaduženi Monoplex Studios i ClickteamLLC, koju trenutno možete podržati na Kickstarter-u. Radi se o metroidvania vrsti igara, sa posebnim isticanjem RPG sistema napredovanja.

Svoj štand je imala i igra „Awakening of the Heroes“, nova MOBA igra za Facebook i mobilne uređaje koju razvija COFA games. Ova igra pokušava da nađe pravi balans između jednostavnih Facebook igara i često prezahtevnih, ili jednostavno teško-praštajućih MOBA igara i trenutno je u alfa fazi testiranja. Pored pristupa preko mobilnih telefona, tableta ili desktop računara, igrači će igru moći igrati i uz pomoć već pomenutog Oculus Rift-a. Kako bi skrenuli pažnju na svoju igru i predstavili je tržištu, tim se odlučio na kreiranje turnira sa prilično primamljivom glavnom nagradom od 500 eura. Za turnir se možete prijaviti ovde, bilo kao tim od 5 igrača, ili kao pojedinac, a ljudi iz COFA games-a će vam naći saigrače.

Nakon testiranja igara sledila su predavanja predstavnika iz Eipix Entertainment-a i Mad Head Games-a. Ivan Francuski, deo HR tima Eipix Entertainment-a govorio je o postupku kreiranja igara za one koji to nisu, tj. šta jedan studio koji se bavi kreiranjem HOPA igara mora da uradi kako bi kreirao igru čiju ciljnu grupu čine pre svega žene između 50 i 70 godina, što je i sam naslov predavanja dobro oslikao – „Igrice za bakice“. Drugi deo predavanja držao je Uroš Banješević, suvlasnik Mad Head Games-a, predočivši publici kako izgleda raditi u industriji video-igara, i uopšte, raditi nešto što zaista voliš.

Za kraj, osvrnuo bih se na pitanje koje je upućeno predstavniku Eipix-a nakon njegovog izlaganja – Da li razvojni studio ne želi da krene sa razvojem nekih ozbiljnijih igara zato što se plaši kritika, ili zato što nisu spremni za takav poduhvat?

Pitanje jeste neumesno. Iako HOPA igre zaista spadaju u malo neozbiljnije igre, trud, veštine i vreme koji se ulažu pri kreiranju i lansiranju ovih igara na tržište se nikako ne sme, podvlačim, ne sme potceniti. Ne samo za ovaj žanr, niti uopšte za video-igre, ovo važi za skoro bilo šta na svetu – sve to izgleda vrlo jednostavno i logično kada neko drugi to uradi, no mi nikada ne vidimo celu sliku, niti znamo šta je sve pratilo razvoj nekog projekta/proizvoda. Svako ko uspe da sprovede neki projekat, u ovom slučaju kreiranje video-igre, do kraja, da zaokruži celu priču, da uspešno lansira igru na tržište i da je nekome zaista proda, i da se tom nekome igra zaista i svidi, zaslužuje poštovanje.

Ipak, pitanje ima osnova. Industrija video-igara je jedna od, gledano s finansijskog aspekta, najprimamljivijih industrija poslednjih godina. Njena trenutna vrednost se procenjuje na oko 75,2 milijarde dolara, a do 2017. preti da pređe granicu od 100 milijardi dolara, time smenjujući filmsku industriju sa trona zabavne industrije. Novac, naravno, ima magnetno svojstvo kada su u pitanju ljudi, te su u ovu industriju zalutale određene korporacije i, gledano na nižim nivoima, ljudi, kojima tu i nije mesto, odnosno, koji tu nisu prevashodno zbog kreiranja imerzivnih virtuelnih svetova, već zbog korišćenja popularnosti industrije, barem dok na njihovom novčanom radaru ne iskoči neka nova primamljiva prilika.
No, ovo je već malo šira tema koja zahteva podrobniju obradu, te ću u nedeljama što slede pokušati da prikažem stanje industrije video-igara, sa posebnim akcentom na #Gamergate krizu koja je aktuelna poslednjih par meseci. Do tada, game over.

 

game over

 

[ratings]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *