Kako je to nastao MTV? Dame i gospodo, rokenrol!

Da je MTV jedna od najpoznatijih muzičkih televizija na svetu zna svako ko ima TV prijemnik. A jačina uticaja ovog medijskog fenomena može se pratiti do samog nastanka TV kanala pa do danas, jer MTV je televizija koja je uspela da mnogim generacijama „promeni način na koji shvataju muziku“.

U nedelju 1. аvgusta 1981. godine MTV je otpočeo svoje emitovanje, rečima: „Dame i gospodo, rokenrol!“ koje su izgovorene preko snimka sletanja svemirske letelice, iz misije Apolоа 11, na Mesec. Ove reči su praćene originalnom MTV tematskom pesmom.

Prvi spot emitovan na MTV-ju je bio „Video killed the radio star“ grupe The Buggles praćen spotom „You better run“ pevačice Pat Benetar. Nekad bi se desilo da ekran bude crn na nekoliko sekundi, to je značilo da radnici u MTV-ju menjaju kasetu u video rekorderu, pa je baš zbog toga kvalitet snimaka na početku kasete bio loš, kao i na kraju. Оva nepravilnost je bila jedan od prepoznatljivih znakova MTV-ja.

Slika 1

Video Jockey“ je izraz koji je MTV skovao za potrebe svoje programske šeme. Video Jockey ili VJ je za televizijski program postao ono što je DJ za radio program. U početku logo ovog kanala je bilo veliko žuto slovo M sa crvenim slovima TV, a za razliku od mnogih televizija MTV je stalno menjao svoj logo, kroz korišćenje drugačijih šara, boja i slika.

Uticaj MTV-ja je bio gotovo momentalan na mestima gde se ovaj program emitovao. U roku od nekoliko meseci lokalne prodavnice su počele da prodaju muziku emitovanu na MTV-ju koja nije emitovana na lokalnim radio stanicama. A sam MTV je učestvovao u drugom talasu britanske invazije, stalno emitujući spotove britanskih izvođača.

Godine 1984, kanal je organizovao prvu muzičku dodelu nagrada. VMA (Video Music Awards) otvoren je Madoninim izvođenjem pesme „Like a Virgin“. Statue koje su dodeljivane su bile u obliku astronauta sa prve emitovane slike na MTV kanalu, ova statua je postala poznata pod imenom „moonman“.

Pored muzičkog i reality programa MTV svojim programom ima uticaj i na LGBT zajednicu. Istraživanja su pokazala da je 42% programskog sadržaja orijentisano ka životima gej, biseksualnih i transrodnih ljudi, što je najveći procenat u industriji. Inače, prema istraživanjima tržista, MTV se gleda u preko 440 miliona domaćinstava u svetu.

 

Ovaj tekst je preuzet u saradnji sa Portal Mladi gde takođe možete čitati naše tekstove.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *