„Njuzvik“ konačno i u Srbiji

Na kioscima širom Srbije od danas se može naći domаće izdanje čuvenog magazina Njuzvik. Prvo izdanje je štampano u 250.000 primeraka, što je veliki tiraž za našu zemlju. Licencu za izdavanje u Srbiji je dobila Adria Media Gruop. Ovo će biti  sedmo ekskluzivno licencirano međunarodno izdanje ovog renomiranog magazina.

1

Za urednika izabran je  Milorad Ivanović. Čovek koji je svoje tekstove objavljivao u vodećim svetskim medijima, uključujući londonski Sunday Times, madridski El Mundo, Washington Times, bečki Der Standard.

2

Prvi broj Njuzvika u svetu izašao je 17. februara 1933. godine, a osnovan je od strane bivšeg urednika Tajma. Na prvoj naslovnoj strani imao je sedam fotografija, po jednu priču za svaki dan u nedelji.

3

U zlatno doba imao je tiraž od tri miliona primeraka, ali je uvek bio za korak iza svog najvećeg rivala, časopisa Tajm. Kompanija Vašington post kupila ga je 1961. godine, a Njuzvik se šezdesetih posebno isticao tekstovima o borbi za građanska prava i rasnu ravnopravnost. Ipak, novinarke su 1970. godine tužile časopis za diskriminaciju protiv žena, što je izazvalo lančanu reakciju u Njujork tajmsu i još nekim medijima. U istoriji časopisa ostali su zabeleženi iscrpni izveštaji o prisluškivanju u vreme Niksona, ali i gafovi poput najave dnevnika iz Hitlerovog bunkera 1983. godine koja se pokazala lažnom. Kompanija Vašington post prodala je časopis izdavaču Sidniju Harmanu za jedan dolar 2010. godine i časopis je tri meseca kasnije spojen sa listom Dejli bist.

Njuzvik  je imao krizu 2013. godine kada je prešao isključivo na digitalnu verziju izdanja. Ključni razlozi tome leže u velikom padu broja pretplatnika i značajnom padu prihoda od reklama. Dok je sajt Njuzvika tada imao posetu od 15 miliona čitalaca mesečno, što je bilo povećanje od 70 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Broj pretplatnika na taj magazin pao je na svega milion i po. Smatra se da poslednje štampano izdanje Njuzvika označava kraj jedne, ali i rađanje nove ere. One koju će obeležiti simboli virtuelne sfere, baš kao što su već obeležili i natpis na naslovnoj strani poslednjeg štampanog izdanja ovog nedeljnika: #LastPrintIssue.

4

Ipak kompanija IBT Media odlučila je da ponovo pokrene štampano izdanje u martu 2014.godine. Kompanija je usvojila novu strategiju rada, koja se kosi sa dosadašnjom praksom, jer će novi magazin predstaviti kao ekskluzivni proizvod, štampan na kvalitetnijem papiru od ostalih. Problem sa „ekskluzivnošću“ predstavljaa cena koja je znatno viša od ostalih magazina. Njuzvik će se u SAD prodavati za 7,99 dolara dok će godišnja pretplata iznositi oko 150 dolara što je pet puta više od pretplate za Tajm.U Evropi, štampano izdanje nikada nije prestalo da izlazi, a njegova cena varira od zemlje do zemlje.

Prvi novi broj  je izašao u 70.000 primeraka. Vratio se udarnom pričom o tvorcu Bitkoina i ustalasao javnost, ali je dan kasnije bio prinuđen da brani svoju novinarku i tekst.

Ovo nije jedina afera koja prati ovaj magazin, on je odavno  poznat po šokantnim naslovnim stranama koje se mahom izvlače iz konteksta kako bi se pridobio što veći broj čitalaca.

5

Tako  je 2011. godie obeležio  50-godišnjicu rođenja Lejdi Di fotografijom na naslovnoj strani na kojoj je pokojna princeza predstavljena onakva kakva bi možda bila da je danas živa. Digitalno prekrojena fotografija na naslovnoj strani nedeljnika na kojoj je Dajana prikazana još uvek vitka i elegantna, ali pomalo izborana u društvu nasmejane Kejt Midlton izazvala je uglavnom kritike i zgražavanje javnosti.Taj broj nedeljnika pojavio se na američkim kioscima u nedelji kada princ Vilijam i Kejt dolaze u prvu zvaničnu posetu Severnoj Americi. Američka javnost i ostatak američke štampe su naslovnicu uglavnom dočekali rečima šokantno, neukusno i jeftino.

6

Dok je 2012. usledila naslovna strana sa američki predsednikom Barakom Obamom koji ima oreol u duginim bojama i udarni naslov “Prvi gej predsednik”.

Kako će ovaj magazin  funkcionisati u našoj siromašnoj zemlji koja baš i ne obiluje kvalitetnim medijima, ostaje da vidimo. Ako je suditi po prvom broju, ovaj magazin će nametnuti nove standarde i podstaknuti ostalu konkurenciju nedeljnika.

Izvori fotografija: http://infoterbaru.zz.vc, abcnews.go.com, www.styleite.com, nymag.com, www.huffingtonpost.com

[ratings]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *