Zašto su važni kreativni internet sadržaji

Da li sebe smatrate kreativcem? Da li pri tom velite da pišete, režirate, bavite se grafičkim dizajnom? Ako da, ovo je koristan članak za Vas, jer većina firmi koje se bave internet marketingom  u svom budžetu imaju stavku koja je namenjana kreativcima, tj. kreiranju raznih vrsta sadržaja.

Native marketing je specifičan oblik marketinga, kada na jedan pre svega zanimljiv i neprovidan način ispričate komercijalnu priču.

Kreiraju se najčešće magazinski članci iz trećeg lica, te blog postovi iz prvog lica. Zatim infografike, prezentacije, pdf uputstva, video klipovi i tako dalje.

Osnovna ideja je podeliti akumilirano znanje, zanimljivost, opservaciju, važnost trenutka i time skrenuti pažnju na surfera i primorati ga da izvrši neku akciju. Akcije mogu biti različite prirode, od prijave na mejling listu, preko tvita, lajka do kupovine proizvoda. Posebno su traženi članci koji uzdrmaju širu internet scenu, tj. ne ostavljaju ravnodušnim blogere iz niše u kojoj je taj članak objavljen. Takvi članci su veoma važni za SEO ili optimizaciju na pretraživačima jer indukuju linkove, a ceo proces se naziva link earning.

Ako se prvi put srećete sa terminom link earninga, to je nadogradnja nekadašnje tehnike građena linkova, tj. link buildinga, u kojoj blogeri i mediji usled oduševljenja člankom koji ste napisali prosto ne mogu, a da ga ne linkuju i samim tim preliju SEO na vaš sajt.

U tom cilju evo nekoliko saveta za sve koji se bave procesom kreiranja tekstualnih sadržaja.

„Pisac mora štedeti vreme čitaoca, njegovu koncentraciju i pažnju; na ovaj način on navodi čitaoca da  veruje kako je ono što  mu izlaže vredno čitanja i da će nadoknaditi trud koji je uložen. Bolje je izostaviti nešto dobro nego napisati nešto što nije vredno pominjanja.“ Artur Šopenhauer (1788-1860)

Kreativno pisanje se, kao veština, može sagledati iz različitih uglova. Razlika je, pre svega, stvar medija. Dobar pesnik iz šesnaestog veka koji sa lakoćom niže aleksandrince možda ne bi imao šta da traži u doba avangarde i slobodnog stiha. Isto tako, dobar pisac, kreativni stvaralac umetničke proze, možda ne bi mogao da napiše ni jedan kvalitetan pasus kada je sadržaj internet sajtova u pitanju.

Vrednosni sudovi i arogantne optužbe po pitanju kvaliteta tekstova na internetu su suvišni. Govorimo o stanju stvari kakve jesu i sa ostalima se pitamo „da li mi tu imamo šta da tražimo“?

Veštine jednog kreatora internet sadržaja

„Ne uzimajte ničije savete za pisanje previše ozbiljno.“ Lav Grosman

Imati u sebi razvijenu svest o zahtevima svog vremena i medija na kojem želimo da plasiramo svoje kreativno stvaranje su od presudnog značaja. Ako se iko vodi mišlju da piše kvalitetan sadržaj za internet, on mora znati mnogo više o samom internetu nego što mora znati o klasičnom pisanju. Ali nemojmo se zavaravati, on mora znati i da piše, i to, štaviše, vrlo dobro.

Put do dobrog tekstualnog sadržaja za portale i blogove vodi kroz multidisciplinarnost. Ostali neka se bave video igrama ili neka šalju svoje radove na književne konkurse.

Dakle, samo poznavanje internet poslovanja i marketinga nisu dovoljni ako nemate talenta za pisanje ili bar spremnosti da se potrudite da naučite da pišete dobro. Ako pak znate da pišete, imate pune sveske svojih priča i pesama i mislite da ste spremni da se zaposlite kao veb editor ili kopirajter, takođe ste na lošem putu.

Dobar pisac za internet, blogove ili portale, je dobar pisac koji ne poznaje snobizam, aroganciju i ne pretenduje na elitnu publiku. On je spreman na kompromise i uvek traži način da novi tekst prilagodi novoj publici. On nema predrasude kada je ta publika u pitanju i poznaje svoje prioritete. Stoga, on je i inteligentan u najboljem smislu te reči.

Postoje tekstovi u kojima je informacija koju saopštavate bitnija od samog načina na koji to činite i tekstovi u kojima je forma bitnija od sadržine. Tekstovi koji se plasiraju na portalima ne pripadaju ni jednoj grupi. Forma i sadržina ovde su jednako bitni. Ono što govorite bitno je koliko i način na koji to radite.

Ako pišete za veb, nemate luksuz da budete dosadni i preopširni očekujući da se ljudi dive vašoj spisateljskoj genijalnosti i domišljatosti (vaše mame, bake i učiteljice više nisu vaša ciljana publika). Ali nemate luksuz ni da nabacate informacije koje same po sebi ne mogu postići željeni efekat. Privući pažnju, zadržati pažnju, i iskoristiti pažnju čitaoca na najbolji način jesu ciljevi i preduslovi jednog dobrog teksta koji stvara kreativni kopirajter.

Kako postati pisac dobrih tekstova za internet

„Nikada nemojte upotrebiti dugačku reč tamo gde se može upotrebiti kratka.“ Džordž Orvel

Ovo je zanat, veština, i ovde važe ista pravila kao i kada su drugi zanati u pitanju. Za početak, morati biti tabula rasa, zaboraviti i ono što ste mislili da znate, otvoriti se za nova znanja, pokorno i bez sujete. Napredak i dostignuća zavisiće od vaših sposobnosti i od truda koji ste uložili.

Inspiracija i motivacija neka vam budu u činjenici da posla za dobre kreativne pisce ima i da će ih biti još i više. Svi mi skupa, robovi tehnologije i lenji konzumenti dajdžest i instant kulture, ipak i pišemo i čitamo više nego ikada. Razvoj tehnologija udaljio nas je od štampanih knjiga, novina, časopisa, ali olako zaboravljamo da nas time nije udaljio i od čitanja i pisanja.

Krenimo od količine SMS-ova koje pošaljemo svakodnevno, preko i-mejlova i četa na fejsu, do tvitova, statusa, komentara. Čudo jedno, ali ljudi danas pišu više nego ikada iako su verovatno zaboravili na ona bolna udubljenja na jagodici kažiprsta koja nastaju od dugog držanja olovke u ruci.

Ako nove generacije deluju nepismenije, to je samo zato što se sada nedostatak elementarne pismenosti može lakše uočiti. I tako uviđamo da većina ljudi zaista ne ume da napiše jednu „pismenu“ rečenicu. Ukoliko vi to znate, već ste na dobrom putu da postanete kvalitetan kopirajter.

Izvor fotografije: http://www.seoexpert.rs/

[ratings]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *