Jelena Jović – kreativnost marketinga oslobađa nepotrebne okove

Jelena Jović je zvanje mastera ekonomije stekla na Beogradskom univerzitetu, koje predstavlja startnu poziciju impozantnog obrazovanja naše svestrane sagovornice. Svoju eminentnu karijeru u domenu marketinga gradi već dugi niz godina radeći za renomirane kompanije. Poslednjih godina slovi za respektabilnog marketing stručnjaka u kompaniji VELUX, gde radi u sklopu koncepta Bringing light to life. Poseban deo Jelenine ličnosti usmeren je na nesebičan rad sa ljudima, kako u sklopu edukacije u školi Obuke i kursevi, tako i kroz NLP koncept, coaching i Body Balance, za koje naša sagovornica ima najcenjenije licence. U sledećim redovima imate priliku da pročitate kako izuzetan spoj formalnog i neformalnog obrazovanja doprinosi uspesima na poslovnom i privatnom planu.

Druga fotografijaIza sebe ste utemeljili više od jedne decenije rada u sferi marketinga. Odakle su ponikla prva interesovanja za marketing branšu?

Odlučila sam se za marketing u toku studiranja Ekonomskog fakulteta, zato što moja prvobitna želja nije bila da studiram ekonomiju, već sam više bila okrenuta raznim vrstama umetnosti i psihologiji. Trebalo je pronaći nešto što je najbliže onome što sam ja, a to sam prepoznala kad sam se prvi put na studijama susrela sa marketingom, koji mi je u tom trenutku predstavljao otkrovenje. Postepeno sam otkrivala da sve ono što jesam, sva moja interesovanja i strasti mogu da implementiram u posao kojim se bavim. Svaki posao može da se radi sa tim što marketing nosi. Marketing je najkreativniji deo ekonomije. U svetu brojki, računa, računovodstva, kupovine, prodaje, marketing je najhumaniji, najkreativniji, dinamičan i inspirativan.

 Da li se čovek rađa sa talentom za marketing vode, ili je to pitanje dugogodišnjeg usavršavanja i iskustva u marketingu?

Smatram da je smisao za marketing kombinacija talenta i usavršavanja. Nakon mnogo godina iskustva u marketing branši zaključila sam da smo svi kreativni. Uticajem vaspitanja i okruženja smešteni smo u neku kutiju i programirani da stvari obavljamo na određeni način, bez osvrtanja na prostor van toga, a marketing pruža mogućnost da se svi oslobode svojih okova. Svako može da bude kreativan i svako može da se bavi marketingom. Svi nosimo crtu kreativnosti koju možemo da razvijemo. Ukoliko uvidite da je marketing polje vašeg interesovanja, branša u kojoj se pronalazite i koju volite, svako korisno usavršavanje je dobrodošlo, mnogo može da se nauči.

 Koje kvalitete i veštine treba da poseduje jedan marketing menadžer da bi bio uspešan?

Uspešan marketing menadžer treba da bude otvoren, fleksibilan, maštovit, kreativan, slobodan, komunikativan i strpljiv. Uvek postoji određeni gep između kreiranog i rezultata istog, te je od krucijalnog značaja da osoba koja se bavi marketingom bude strpljiva. Ljudi uglavnom žele rezultate odmah, ali marketing je oblast u koju se ulaže, koja se gradi i koja posle određenog vremena daje rezultate. Uvek možemo sa osmehom da kažemo da je vredelo sve što smo radili.Treća fotografijaSvoju marketinšku karijeru gradite već dugi niz godina u renomiranim kompanijama najrazličitijih profila. Gde pronalazite motivaciju i inspiraciju za spektre poslovnih zadataka i izazova? Kako se prilagođavate poslovnim promenama?

Inspiraciju pronalazim u tome što sam svesna da mogu da napravim promenu i pomerim granice, kao i da promenim percepciju, i svoju, i ljudi oko sebe. Uvid u to da vaše ideje i aktivnosti rezultiraju da svet postaje lepše, bolje, radosnije mesto za život je sjajan pokretač. I onda ništa nije teško. Ni prekovremeni rad, ni „borba“ s rokovima, planiranje, organizovanje i izveštavanje. Kada znate da ste nekome izmamili osmeh i učinili ga srećnijim bar jedan trenutak, vaše srce je ispunjeno.

Prilično dobro se prilagođavam poslovnim promenama, jer mi je veoma važno da je moje poslovno okruženje dinamično. Sve promene koje sam imala tokom karijere su mi bile izazov i pokretač moje kreativnosti. Marketing uvek ima iste osnove i principe, bez obzira o kom biznisu je reč. Promene i dinamika sa kojima sam se susretala u eminentnim kompanijama su mi davale mogućnost da se razvijam i usavršavam u raznim branšama, upoznajem autentičnosti svoje profesije i lakše korespondiram u svetu marketinga. Sva iskustva stečena u respektabilnim kompanijama su bila inspirativna i imala su svoje draži na određeni način.

Sektor marketinga i prodaje su u večnom sukobu, naročito u smislu budžetiranja. Kako objašnjavate tu pojavu?

Moja sadašnja direktorka u kompaniji VELUX mi je svojevremeno saopštila da je razlog odabira mene za poziciju na kojoj trenutno radim bila činjenica koju sam navela u svom CV-u, a to je da umem da radim sa budžetima od nula do stotine hiljada evra, što je dragoceno za svakog poslodavca. Tokom karijere sam imala prilike da radim sa skoro nepostojećim, a i sa velikim budžetima. Meni je veliki izazov napraviti ni od čega nešto, u tim trenucima do izražaja dolaze specifične sposobnosti i umeća, jer svako može da bude kreativan i uspešan ako raspolaže velikim budžetom. Impozantno umeće je, kada ne raspolažete velikim budžetom, uz pomoć drugih resursa – poput maštovitosti, kreativnosti, snalažljivosti i fleksibilnosti, napravite svojevrsno delo.

Do sukoba između marketinga i prodaje uglavnom dolazi zato što se marketing identifikuje sa nepotrebnim troškovima, dok se smatra da je prodaja sama po sebi dovoljna. Svrha marketinga je da podstakne i podrži prodaju, te su sukobi te vrste nepotrebni.

Četvrta fotografijaTrenutno slovite za veoma predanog marketing menadžera VELUX kompanije. Da li VELUX predstavlja krunu Vašeg dosadašnjeh uspeha?

Kada sam videla oglas za posao u VELUX-u, pod sloganom Bringing light to life, znala sam da je to posao za mene, iako tada nisam znala čime ću se konkretno baviti, ali ono što je misija i vizija VELUX-a je i moja lična misija u životu. Veoma je važno da čovek prepozna koji je posao namenjen njemu i identifikuje se sa istim, u smislu da ima iste ciljeve i pravac razmišljanja kao i kompanija u kojoj radi. U tom slučaju je uspeh zagarantovan. VELUX je sjajna kompanija, porodična od svog postanka, koja je izrasla u međunarodnu sa preko 10.000 zaposlenih širom sveta, i koja podržava svoje zaposlene i u njihovom profesionalnom, ali i ličnom razvoju, ceni i poštuje porodicu i podstiče i neguje takve vrednosti. Imala sam tu sreću da evoluiram kroz različite poslovne izazove u prethodnim kompanijama, te je VELUX došao kao svojevrsna nagrada. Da li iznad krune ima još nešto, videćemo.

Radili ste na poziiji HR menadžera u jednoj eminentnoj kompaniji. Na koji način ste uspeli da razumete različite karaktere ljudi koji svakodnevno koordiniraju na poslu?

Svojevremeno sam paralelnoradila na pozicijama marketing i HR menadžera. Veoma sam zahvalna što sam imala priliku da radim u sferi ljudskih resursa, jer sam tada integrisala svoju potrebu i želju da više kontaktiram sa ljudima i upoznajem najrazličitije ljudske karaktere. Za kratko vreme, koliko sam obavljala obe funkcije, imala sam priliku da intervjuišem preko hiljadu ljudi. Iskustva stečena tom prilikom su mi veoma pomogla kada sam kasnije odlazila na intervjue za posao, jer sam tada poznavale obe perspektive, tj. perspektivu intervjuisane osobe, kao i vizuru sa pozicije HR menadžera. Tokom rada na poziiji HR menadžera sam shvatila da su ljudi najveća vrednost kompanije i potencijal koji iste nose. Izuzetno mi je drago što su poslednjih godina renomirane kompanije prepoznale da su ljudi najznačajniji resursi, bez obzira na širok spektar ostalih resursa.

Predavač ste Internet marketinga i Marketinga na društvenim mrežama u školi Obuke i kursevi. Zašto ste se odlučili za ovaj vid edukacije ljudi?

Edukacija je takođe „unošenje svetlosti“ u živote vaših učenika, tako da se i ta vrsta komunikacije uklapa s mojom misijom. Volim rad u grupama. Kursevi na kojima sam predavač traju jedan mesec. Izazov je za tako kratko vreme preneti mnogo informacija, i ono na šta se ja fokusiram jeste da svoje polaznike „zarazim“ marketingom, kao što se meni to pre skoro 15 godina desilo. Kada shvate i prepoznaju suštinu, sve je posle samo nadgradnja, i od njihove lične motivacije zavisi kako će se dalje razvijati. Ja sam tu uvek za njih, kad god im zatreba savet, podrška, podsećanje. Edukacija je dvosmerni proces, i za ove 3 godine koliko se bavim i ovim poslom i sama sam mnogo naučila.

Peta fotografija

Posebna strana Vaše ličnosti usmerena je na duhovni rad, NLP koncept, body language i coaching. Da li je učenje ljudi lakoći življenja jedna od Vaših misija na zemlji?

Postala mi je mnogo, ako ne potpuno jasnija, moja misija na ovom svetu nakon nekih izazova koje sam imala u životu. Svojevremeno sam se suočila sa bolešću koja je pretila kobnim ishodom, te je suočavanje sa zdravstvenim izazovom iniciralo prekretnicu u mom životu i navelo me da se okrenem intenzivnijem duhovnom razvoju, NLP konceptu koji smatram samo jednom stazom na putu kojim svi idemo, i drugim metodama ličnog razvoja. Kada sam zakoračila u taj svet, sve je postalo lako, vrata se sama otvaraju, sve se povezuje i dobija novi smisao. Kada radite stvari zbog kojih ste ovde, kada živite svoju svrhu, onda ne postoje nikakve prepreke.

Dugogodišnji ste instruktor Body Balance-a. Kako uspostavljate balans u svim sferama života?

Balans je ključna reč u mom životu. Bila sam dugogodišnji vežbač Body Balansa, a nakon toga javila se želja da svoje veštine prenosim na druge vežbače. Veoma je važno da uspostavimo balans kao dinamičku ravnotežu. Od krucijalnog značaja je da shvatimo da uspostavljanje balansa, u smislu težnje ka životu na liniji, nije cilj. Do cilja dolazimo kada prihvatimo oscilacije. Konstantno balansiranje između različitih nivoa našeg postojanja je ono što je suština svega. Ako se prepustimo balansiranju i dozvolimo životu da nas vodi, onda prepoznajemo lepotu i lakoću življenja.

 Šta biste poručili mladima u Srbiji koji su hrabri i smeli da od svog života naprave remek-delo?

Poručila bih im da se povežu sa sobom, ako to do sada nisu uradili, da veruju u sebe, uvek slušaju svoj unutrašnji glas bez obzira šta sredina govorila, roditelji i profesori. Nijedna želja i nijedan san nam nije dat ukoliko mi nemamo sposobnost da ga ostvarimo. Mladi ljudi, samo hrabro napred!

Fotograf: Vladimir Stanković

[ratings]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *