Idi što dalje od očekivanog – Petar Živković

Petar Živković, nekadašnji student master studija na Fakultetu organizacionih nauka, a danas Corporate Financial Controller u kompaniji Air Serbia podelio je s nama svoja iskustva u pristupu rešavanja studije slučaja ali i utiske kao predstavnik kompanije sa ovogodišnjeg projekta Case Study Show 2015., koji je organizovala ESTIEM Beograd.

Tokom studiranja ste bili učesnik nekoliko takmičenja u rešavanju studija slučaja. Šta Vas je motivisalo da se prijavite za tu vrstu takmičenja?
Već tokom studiranja sam shvatio da je praktična primena znanja stečenog tokom studija neophodna. Kao i da je network uspostavljen i veštine dobijene tokom ovakvih takmičenja i konferencija veliki korak napred za svakog studenta, pored formalnog obrazovanja. Ono što bi svaki student trebao da bude svestan već na polovini svojih studija je da je formalno obrazovanje postalo neophodno, dok je neformalno obrazovanje kao što su case study takmičenja, razne koferencije i seminari velika dodatna vrednost na formalno obrazovanje.

Šta ste naučili rešavajući studije slučaja a smatrate da niste mogli da naučite tokom formalnog obrazovanja?
U jednom delu studije slučajeva podrazumevaju primenu već stečenog znanja tokom formalnog obrazovanja, u drugom, zanimljivijem i primenjivijem delu, uče nas o stvarnim izazovima sa kojima ćemo se susretati u daljoj karijeri, kao što su: timski rad, upravljanje konfliktima, prezentacione veštine i javno govorništvo, vođstvo, analiza i pristupanje radu na zadatku/ problemu i slično. Ukratko, formalno obrazovanje postavlja teoretske temelje, dok studije slučajeva daju drugu dimenziju primene tog obrazovanja.

Poznato je da je za rešavanje case study-ja ograničeno vreme. Šta Vam je bilo najzanimljivije u samom procesu rešavanja case-a?
Tokom rešavanja case-a, moji timovi nikada nisu imali problema sa rešenjima, već sa izborom najboljih rešenja, možda je to i ključ dobrog tima. Najzanimljiviji deo bi bio “odbrana” najboljih rešenja i konsolidacija celog tima i usmerenje svih snaga ka krajnjem, zajedničkom rešenju.

Koje takmičenje, na kojem ste učestvovali, Vam je najviše ostalo u sećanju? Zašto?
Tokom karijere, radio sam u kompaniji Deloitte kao viši finansijski savetnik i predstavljao istu na Bled Case Challenge-u, organizovanu od strane Bled School of Management, gde se Case study podigao na viši nivo – naime učesnici su bili iskusne kolege iz šest uspešnih svetskih kompanija. Iako moj tim nije izašao kao pobednik, bilo je veoma interesantno ukrstiti mačeve sa iskusnim caserima.

Petar Zivkovic 2

Ove godine ste se našli u nešto drugačijoj ulozi. Koliko se razlikuje perspektiva sa aspekta takmičara i sa aspekta zadavača case-a, odnosno kompanije?
Dva aspekta, iako veoma slična, nisu uporediva. Prvi takmičarski aspekt podrazumeva absorbovanje svakog dela case-a, razdvojiti bitne od manje bitnih informacija i fokusirati se ka razumevanju trenutne situacije, viziji buduće situacije, viđenju cilja i kreativnom razmišljanju kako bi se došlo do rešenja. Drugi aspekt je dosta teži, preneti dovoljno znanja, a ostaviti takmičarima mogućnost istraživanja; postaviti put ka rešenju, a ne pokazati ga;  i najznačajnije – imati viziju svog idealnog rešenja svog case-a, a ostati iznenađen savršenstvom rešenja koji takmičari pokažu (sa osvrtom na Case Study Show).

Šta bi Petar, predstavnik kompanije, poručio Petru, učesniku case takmičenja?
Out of the box, out of the box, out of the box!! Budi hrabar, veruj u svoja rešenja i nemoj da daješ odgovore iz knjiga! Najbitnije je da postaviš da tim bude tim i da se iz svakoga izvuče ono najbolje. Iznenadi sa rešenjem, usavrši prezentaciju i dodaj “WoW faktor” – idi što dalje od očekivanog, normalnog, ali u “razumnim” (ovo je trik postaviti) granicama.

[ratings]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *