Verujem u sebe i start up-ujem!

AIESEC

Sa našim start up-om FishingBooker otišli smo na konferenciju koju je u San Francisku organizovala najveća tehnološka onlajn publikacija TechCrunch. Da bismo izašli na glavnu binu i prezentovali svoju ideju, bilo je neophodno da u tom trenutku zapravo lansiramo naš proizvod, da kažemo ljudima „E, od danas možete koristiti naš proizvod“. Mi smo već par meseci radili u našem start up-u, proizvod je već bio na tržištu, tako da ovaj kriterijum nismo ispunjavali. Jedno od pravila bilo je da ako pobediš sa najviše glasova na sajamskom delu, ako te ljudi izglasaju, završićeš na bini bez obzira na sve. Svaki start up koji je došao tamo, oglasio se na svojim grupama na Facebook-u i Twitter-u, i to je bilo sve što su uradili za promociju svoje ideje. Te godine bili smo jedini koji su došli sa prostora bivše Jugoslavije, što znači da ako nam kažeš „ne“ mi ćemo na to gledati kao na „možda“. Dva meseca ranije mi smo ovo znali. Okupili smo ljude i napravili kampanju za promociju glasanja.

AIESEC

Sat vremena pre nego što se završilo glasanje,imali smo duplo više glasova od drugoplasiranog. Na kraju smo izašli na tu binu i to samo zato što smo testirali status quo. Zato što smo sa Balkana i nismo navikli na „ne“.

AIESEC

Nemanja Cerovac je deo FishingBooker-a gotovo od njegovog osnivanjaOvo je, trenutno, najveća svetska online zajednica koja povezuje ljubitelje pecanja i kapetane na brodovima i na taj način im omogućava da pecaju širom sveta.

Pre nego što sam krenuo sa FishingBooker-om radio sam u jednoj kompaniji. To je bilo dobro ali nisam imalo osećaj da je to nešto moje i da zapravo radim za sebe. Klasična kompanija nije moglada zadovolji moju potrebu za stalnim učenjem, donošenjem svojih odluka i sprovođenjem ideja.

Tako sam ušao u celu priču.

To je neka vrsta liderstva nad samim sobom. Kada si spreman da rizikuješ.

Onda dođeš u jedno drugačije okruženje. Gde moraš dosta da izazivaš sebe i ne odustaješ lako. Da naučiš kako da se motivišeš i kako da druge motivišeš. Istina je da ležeš i budiš se sa problemima svoje kompanije ali isto tako svestan si da si ti jedini koji će nešto uraditi povodom toga, i tako se i ponašaš. Raditi u start up-u ne znači raditi svaki dan u kancelariji po 8 sati a onda otići kući. Iako ponekada radim i 10 sati, nikada ne moram da budem na jednom mestu, ili da se oblačim ili ponašam na određeni način i da to što poštujem pravila korporacije definiše kako ja radim. Imam mnogo više prostora da budem ono što jesam.

AIESEC

U početku, postojala su mnoga znanja koja su mi bila neophodna. Posebno iz marketingа i programiranja. A onda kreneš da radiš. Prva stvar koju ne znaš kako da uradiš je podizanje landing page-a, ali uz malo istraživanja shvatiš kako se to radi i kako je lako, te i napraviš.   Zatim shvatiš da to sve treba izreklamirati i da postoje razni načini što plaćenog što neplaćenog reklamiranja. A kada korisnici dođu na stranicu, tu ih treba i zadržati i uviđaš da ti je potrebna kvalitetna zajednica ljudi, koji će tu i ostati, pa onda izučavaš kako se to radi. I tako u nedogled. Učiš svakog dana.

Learn by doing.

Ovog leta AIESEC ti pruža priliku da se okušaš u radu u inostranom start up-u na projektu Global Entrepreneurs. Cilj projekta je da se okušaš u radu i shvatiš kako start up funkcioniše i nastaje, ali i dobiješ iskustvo koje ti može koristiti u budućnosti. Za projekat se možeš prijaviti na sledećem linku.
Prijave su otvorene do 20. maja 2015. godine.

[ratings]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *