Milan Maglov – Revolt kao preporuka uspešnoj karijeri

Milan Maglov je diplomirao na Fakultetu za poslovne studije na odseku za Međunarodno poslovanje. Svoju poslovnu putanju usmerio je u marketinške vode. U narednim redovima imaćete priliku da pročitate kako je izgradio uspešnu karijeru, na koji način je savladavao izazove renomiranih kompanija i zašto slovi za jednog od respektabilnih freelance marketing stručnjaka.

 Utemeljili ste skoro deceniju rada u sferi marketinga. Odakle su ponikla prva interesovanja za marketing branšu?

 Iako se osećam prilično mladim, zapravo se nakupilo mnogo godina rada u marketing branši. U gimnaziji sam mnogo razmišljao čime bih želeo da se bavim. Ne mogu tačno da se setim momenta kada sam pomislio da je to marketing, ali kada sam upisao studije marketinga, vrlo brzo sam shvatio da nisam pogrešio. Marketing je idealno zanimanje za mene jer volim dinamične poslove, odnosno poslove koji nisu monotoni. Smatram da bi moj život bio promašen da sam odabrao neki posao koji se uvek radi po ustaljenoj i nepromenjenoj proceduri. Posao mi dozvoljava da na svaki kvartal promenim ugao svog rada, a to je i karakteristika moje ličnosti koja me je krasila od malena i zahvaljući kojoj se i bavim marketingom i ekonomijom. Moj posao je u skladu sa mojom ličnošću, što mi svakako ide na ruku.

Marketinšku karijeru ste gradili u respektabilnim kompanijama preko kojih ste imali priliku da sarađujete sa širokim spektrom renomiranih brendova. Na koji način ste se nosili sa poslovnim izazovima prilikom susretanja sa poslovnim politikama raznolikih brendova? Kako se prilagođavate poslovnim promenama?

Milan Maglov 2Pitanje je kompleksno. Zapravo, put kojim sam išao je bio tačno onakav kakav bi trebalo da bude. Pre nego što sam završio fakultet, dobio sam ponudu za posao. Najpre sam bio asistent, zatim executive, potom menadžer, prošao sam sve stepenice poslovne hijerarhije, i zaista sam imao sreće da sarađujem sa respektabilnim kompanijama i učestvujem u kampanjama na nivou cele zemlje. Vremenom sam uvideo da mi je komunikacija jača strana, te sam uz pomoć iste naučio i kako da hendlujem klijente. Sarađivao sam sa najrazličitijim ljudima na najraznovrsnijim projektima i morao sam da budem veoma prilagodljiv, na neki način lukav, vešt u komunikaciji i čak i dobar poznavalac psihologije ljudi da bih mogao na pravi način da odreagujem u raznim situacijama. Socijalna inteligencija je po mom mišljenju najvažnija u mom poslu. Ljudi koji su vešti u tim stvarima, mnogo se lakše suočavaju sa klijentima i rešavaju problematike klijenata. Cilj mog posla je da rešim klijentima ono što im je trenutno problematično.

Nakon impozantnog iskustva koje ste stekli predanim i kvalitetnim radom u eminentnim kompanijama, odlučili ste da otpočnete samostalnu karijeru kao freelance marketing stručnjak. Zašto ste odlučili da promenite smer svog poslovanja?

Smatram da je prava privilegija što sam se sa svojih 30 godina odvažio da izađem iz agencija i kompanija i da se osamostalim. To se desilo u pravo vreme. Osam godina bavljenja marketingom u agencijama je bilo dovoljno da steknem veliko iskustvo, a potom da shvatim da više ne mogu da funkcionišem u tom okruženju, da sam naučio mnoge stvari i da više ne moram da sarađujem sa klijentima koji crpe svu moju životnu energiju. Shvatio sam da mi je veoma važno da mogu da kažem i – ne. Odluku da se osamostalim u poslu smatram privilegijom, iako ona nije donesena lako; potrebna je velika hrabrost da uradiš tako nešto, jer dolaziš u situaciju da nemaš sigurna primanja mesečno. Ispostavilo se da sam doneo pravu odluku, jer je iza toga usledilo mnogo poslovnih uspeha koji su me učinili zadovoljnijim i poletnijim da sva svoja znanja prenesem svojim klijentima.

Kao freelance marketing stručnjak parirate ozbiljnim digitalnim agencijama. Kako Vam je to pošlo za rukom? Gde pronalazite motivaciju i inspiraciju za široke spektre poslovnih uspeha?

Godinama sam radio najrazličitije stvari, što je moja prednost, zato što potrebe klijenata mogu da sagledam sa različitih strana i da im ja sam dam rezultat. Nije mi potreban dizajner, copywriter, ili bilo kakav menadžer, već te stvari mogu da uradim sam, i zato sam u mogućnosti da pariram nekim sistemima koji imaju više zaposlenih, čak i desetine. Trenutno se ne orijentišem na ogromne klijente, njih ostavljam velikim agencijama. Zadovoljstvo mi je da radim sa malim i srednjim preduzećima koji na neki način otkrivaju marketing i usuđuju se da krenu sa raznim poduhvatima u domenu marketinga. Izazov mi je da ljude koji tek počinju svoje poslovanje promovišem na način da postanu sve jači, izrastaju u srednja preduzeća, a i veće kompanije. Svu energiju obnavljam prilikom druženja sa prijateljima, odatle je i crpim, a kasnije se ista ispolji i u online svetu. Motivaciju pronalazim u sebi, jer mi svaki novi izazov i uspeh povećavaju nivo motivacije i elana i teraju me da budem još bolji.

Zašto je važno da u svetu biznisa postoje ljudi koji slove za Social Media Marketing stručnjake? Na koji način isti doprinose uspešnijem i kvalitetnijem poslovanju?

Uloga marketing stručnjaka je da na što bolji način predstavi svog klijenta, njegov proizvod, uslugu, ili samog sebe, efikasnim metodama koje postoje. U odnosu na tradicionalne medije internet postaje sve atraktivnija platforma, sve su potrebniji Social Media Marketing kadrovi, a nema ih mnogo kvalitetnih u online svetu. Ko se u ovom trenutku odluči da radi u online sferi i posveti se tome, može da ostvari veliki uspeh u narednom periodu, ma šta da se desi sa bilo kojom društvenom mrežom, jer će ta znanja moći da koristi u narednih 20 godina.

Da li se čovek rađa sa talentom za marketing vode ili je to pitanje dugogodišnjeg usavršavanja i iskustva u marketingu?

Smatram da mnoge stvari mogu da se nauče, ali je velika prednost kad je talenat za marketinške vode urođen. Mnogi potencijali zavise od okruženja, porodice, od načina na koji ste komunicirali u detinjstvu i mnogih drugih faktora.

Koje kvalitete i veštine treba da poseduje jedan marketing stručnjak da bi bio uspešan?

Treba da bude dobro organizovan, radoznao, multipraktik, komunikativan i prilagodljiv. Prednost je ukoliko je harizmatičan.

Sektor marketinga i prodaje su u večnom sukobu, naročito u smislu budžetiranja. Kako objašnjavate tu pojavu?

Taj sukob je logičan, jer je najbezbolnije da krivac bude neko drugi. Sve češći slučaj u kompanijama je da se u potpunosti prepliću sektor marketinga i prodaje. Obično je jedna osoba zadužena za oba sektora, što po mom mišljenju nije najbolji izbor jer je preopterećujuće za jednog čoveka.

Posebna strana Vaše ličnosti usmerena je na prenošenje znanja drugim ljudima kroz kurs Facebook Pro. Koji cilj želite da ispunite tokom edukacije svojih polaznika? Šta je najvažnije da ljudi koji Vam poklanjaju poverenje nauče prilikom edukacije?

Shvatio sam da ne ide tek tako svima dobro komunikacija sa ljudima kao, recimo, meni. Pomažući svojim prijateljima i poznanicima shvatio sam da mogu da im prenesem svoje znanje, te da oni budu mnogo bolji. Osmislio sam kurs koji kroz praktične primere uči ljude da na što efikasniji način ostvare svoj cilj, bilo da je to promocija nekog proizvoda, prodavanje usluge i slično. Kurs za sada sjajno funkcioniše, ljudi koji dolaze na kurs su kasnije mnogo uspešniji u svom poslu, što je meni odličan znak da je moja edukacija bila delotvorna. Tokom edukacije mi je najvažnije da svojim polaznicima „usadim“ koncept predstavljanja jedne te iste informacije na različite načine, bilo da se obraćaju drugoj ciljnoj grupi, ili žele da budu inovativniji nego do sada, a nikako monotoni.

Milan Maglov 3Idejni ste tvorac Facebook stranice „Dnevna doza kreativnosti“ koja broji preko 250.000 fanova. Na koji način ste došli do ove impozantne brojke fanova? Kako je izgledao put od pokretanja stranice do dostizanja velikog broja fanova i pregleda?

Bio sam veoma srećan kada je Dnevna doza kreativnosti imala prvih 1.000fanova. To je za mene bio značajan uspeh. Zapravo, počeo sam da se interesujem za vođenje Facebook stranica i u jednom trenutku sam predložio tadašnjem direktoru da meni poveri agencijsku stranicu. Međutim, direktor je procenio da nisam kompetentan za tako nešto. Izrevoltiran time, zainatio sam se i kreirao sam stranicu Dnevna doza kreativnosti koja je bila moj poligon za ispitivanje javnog mnjenja i saznavanja šta vole široke narodne mase. Kreativnost je uvek pozitivna kategorija i niko neće ostati ravnodušan na nju. Vrhunac popularnosti stranice je prošao, ali me raduje da je se mnogi ljudi i dalje sećaju, prate je i da je asocijacija na tu stranicu uvek pozitivna ljudima.

Šta biste poručili mladim ljudima u Srbiji koji žele da se otisnu u svet Social Media Marketing stručnjaka?

Preporučio bih im da imaju što više praktičnog rada, da naprave Facebook stranice koje će se baviti najrazličitijim temama, pitaju prijatelje koji imaju mini biznise da im oni vode Facebook stranice, da se ne libe da rade besplatno u početku jer će se tokom takvog rada sigurno nešto naučiti, da što više rade na svojoj pismenosti, veštinama koje su značajne za marketing branšu i da ovaj posao rade samo ukoliko ga vole i ako ih ispunjava. Jedna od najvažnijih stvari u životu je raditi nešto što voliš i čime si zadovoljan!

[ratings]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *