Marijana Budisavljević: „Zaljubljena sam u produkciju“

Marijana Budisavljević je diplomirala na Akademiji lepih umetnosti, a svoja akademska znanja upotpunila je master studijama na Fakultetu političkih nauka u Beogradu. Dugi niz godina zaposlena je kao producent u renomiranoj, multinacionalnoj produkcijskoj kući Red Production. U narednim redovima imate priliku da pročitate nešto više o profesionalnoj putanji naše sagovornice, izazovima sa kojima se suočavala, i progresima i iskustvima koja su je obogatila u svetu produkcije.

Naslovna fotkaKarijeru ste počeli radeći na poziciji brend menadžera u Fashion Company. Budući da Vam je kao veoma mladoj poveren ozbiljan poslovni angažman, kako ste savladavali izazove u poslu?

To su bili moji počeci. U to vreme sam počela da radim, a ne da studiram. Poverili su mi da radim na poziciji brend menadžera, što me je činilo veoma srećnom. Bilo je teško, naročito što su tadašnja vremena bila nezgodna, mnoge loše stvari su sustizale našu zemlju. Hvatala sam se u koštac sa svim poslovnim izazovima koji su se retrospektivno nizali, borila sam se da ih savladam i uspevala sam u tome na sebi svojstven način. Neosporno je i da sam pravila razne greške, ali na njima se i uči, to i jeste suština. Sigurno bih sada mnogo bolje uradila razne stvari, ali ako sam uspela da dosegnem profesionalni nivo na kojem sam sada, mislim da nisam mnogo grešaka napravila.

Jedna od sfera koja je oplemenila Vašu karijeru bila je i marketing branša. Koje veštine i sposobnosti treba da poseduje kvalitetan marketing menadžer?

Nema recepta. Ne mislim da sam ekspert koji treba da klasifikuje veštine. Različiti ljudi sa različitim pristupom su uspešni u ovoj sferi, svako na svoj način. Moje mišljenje je da treba da budete pozitivni, da imate sposobnost komuniciranja, da ste kreativni, a kad treba i malo bezobrazni u tom poslu. Ako može da se doda smeh nekako u ovaj intervju, sada bih iskoristila priliku. 🙂

Koja je bila inicijalna kapisla da se otisnete u produkcijske vode?

Volim reklame, to je bio moj moto. Ne prebacujem TV kanal kada su reklame u toku. Uglavnom, ne uvek naravno, kada mladi ljudi krenu na studije produkcije ne znaju tačno šta će raditi ako postanu producenti, bez obzira da li je to TV, film, reklama. Znaju, ako su imali sreće da neko u njihovom okruženju može da ih upozna za setom, snimanjem… Imala sam priliku da posetim snimanje tek tokom studija. Volim sve što ima veze sa video materijalom, živom slikom. Upisala sam produkciju kada sam shvatila da bih baš time volela da se bavim, ne odmah nakon završene srednje škole. Međutim, završila sam studije po ubrzanom programu studiranja – pre roka, što mi je dalo dodatnu satisfakciju i, možda ću zvučati neskromno, srećna sam što se bavim onim za šta sam se školovala.

Treća fotkaDa li produkcijom može da se bavi ko god je umetnički nastrojen, ili je potrebno imati određene kompetencije za takav posao?

Produkcijom može da se bavi svako, ali ne može svako da bude uspešan. Bavljenje produkcijom je dosta menadžerski posao. Idealna kombinacija je da imate osećaj za umetnost, jer je estetika u ovom poslu jedan od najvažnijih činilaca, ali producent je menadžerska pozicija jer uvek imate ljude kojima morate dobro da upravljate.

Šta je za Vas produkcija?

Produkcija je moj izbor. Zvuči kao fraza, ali treba da budete zaraženi produkcijom i onda ste srećni što obavljate taj posao. Težak i genijalan u isto vreme.

Organizovati jedan projekat od početka do kraja je veoma iscrpljujuće, ali kada ugledate finalni proizvod obično vas preplavi radost.

Ljubav prema produkciji i marketingu vešto ste sublimirali u kompaniji Raf Production. Sa ove vremenske distance, da li je Raf Production bio Vaš prozor u svet produkcije?

Imala sam sreće kada sam počela da radim, najpre u Raf Production, a posle i u Red Production. Moj razvoj u domenu produkcije se ozbiljnije nastavlja u Red-u, a u Raf-u sam se upoznavala sa produkcijom, prvenstveno sa televizijskom produkcijom i postprodukcijom sa kojom nikada ranije nisam imala kontakta. Mnogo sam naučila. Naučite onoliko koliko hoćete da naučite. Mogla sam i ništa da ne naučim, ali naučila sam maksimalno od kolega, saradnika i pretpostavljenih.

Dugi niz godina radite kao producent u renomiranoj multinacionalnoj kompaniji Red Production. Koliko Vas je Red Production obogatio u profesionalnom smislu?

Do sada, najviše. Svoj najveći profesionalni napredak sam doživela baš u Red-u, gde sam i dalje. U ovom okruženju sam naučila ono što se radi u svetskim produkcijama. To znam zato što smo u svakodnevnom kontaktu sa produkcijskim kućama širom sveta, upoznajemo njihov način rada, delimo iskustva… Postoje festivali na kojima se susrećemo sa stranim kompanijama iz sveta video produkcije, i to je nezamenjivo bogatstvo. Kroz ovaj posao imate priliku da upoznate najrazličitije ljude iz različitih zemalja i da sa njima podelite iskustva. Najveće bogatstvo je u tome i to je ono što niko ne može da vam oduzme.

Četvrta fotkaKoji je Vaš najveći poslovni uspeh do sada, a koji Vam je sledeći cilj u karijeri?

Gledamo što dalje da bismo dostigli što više. Kad god da mi se postavi to pitanje, najveći uspeh će biti to gde sam sada, verovatno. Nadam se konstantnom uspehu, to mi je najveći izazov.

Gde pronalazite motivaciju za spektar poslova kojima se bavite?

Motivacija je svuda oko nas, treba da je nađemo. Motivišu me ljudi sa kojima sam svakodnevno, posao koji radim, drage osobe sa kojima provodim vreme i ljubav. Samo je stvar u tome da li želiš da pronađeš motivaciju ili ne, da li imaš u sebi taj motiv ili nemaš. Ja ga uvek imam i to mi nikad nije teško. Potpuni sam optimista. Život je jako jednostavan, sami ga komplikujemo.

Peta fotkaŠta biste poručili mladim ljudima u Srbiji koji žele da se pozicioniraju u svet produkcije?

Ako se zadovoljavate prosečnim, za vas nema mesta u produkciji! Ne želim da zvučim pretenciozno i sebe svrstavam na isto mesto sa uspešnim producentima, ali produkcijom svako može da proba da se bavi, a retko ko bude uspešan. Biti producent podrazumeva da umete da ostvarite dobar odnos sa ljudima, a to je ujedno i najteže. Ako govorimo o produkciji kojom se ja bavim, na svakom projektu imate različite ljude, potpuno drugačije zahteve, svaki projekat je projekat za sebe. Skoro svaki put imate drugog reditelja, drugog direktora fotografije, drugu agenciju, druge saradnike… Potrebno je da imate osećaj za estetiku, da se izborite da klijenta ubedite u ono u šta i vi verujete da je najbolje.

Mladi ljudi koji žele da se bave produkcijom, treba da vide set, da osete energiju na setu i da delimično osete zaduženja. Naravno, kada odete jednom na set, ne osetite kompletno šta je posao producenta, nemate predstavu kako taj svet funkcioniše u potpunosti, ali je odlično osetiti bar deo toga. Isto tako može da se dogodi da odete na set gde je loša produkcija, te da dobijete potpuno pogrešnu sliku. Bilo bi od velike pomoći kada bi budući studenti produkcije mogli da osete različite vrste snimanja i da učestvuju bar u nekoliko snimajućih dana. Producent vodi projekat, a od njega se sve očekuje! Produkcija nije glamurozna, ali sve oko nje jeste.

[ratings]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *