3 greške koje prave menadžeri

Postoje tri greške koje biste mogli da napravite svakog dana na svom radnom mestu. Bez obzira da li se upravlja malim projektima ili timom globalnih stručnjaka, menadžeri svih nivoa prave ove greške iznova i iznova.

Susanne Madsen govori o trima greškama koje menadžeri prave u svojoj knjizi „The Power of Project Leadership“. Iz njene knjige smo preuzeli naslove ovih grešaka.

Upravljanje zadacima i događajima

Upravljanje zadacima i događajima? To je vaš posao, pa kako to može biti greška?

Greška u menadžmentu dolazi kada se fokusirate na upravljanje zadacima, po cenu vođenja ljudi, odnosno zaposlenih.

Zaposleni završavaju posao. Timovi dostavljaju projekte. Udaljite se korak dalje od zadataka i pogledajte širu sliku. Nije dobro imati toliko detaljan plan zadataka, ako je vašem timu dosadno, ili ako je pod stresom. Vođenje ljudi treba da zauzme najveći deo vašeg radnog vremena.

Ljudi koji su dobri u upravljanju projektima i zadacima, nisu toliko dobri u vođenju ljudi. Možda zato što ne uživaju toliko u tome, koliko uživaju u prilagođavanju projektnog rasporeda. Možda zato što ne misle da je to važno. Ljudi su uvek bili važni, ali sada to mnogo više dolazi do izražaja. Nezadovoljni članovi tima odlaze. Ili još gore, ostanu pa ometaju i dele svoje loše raspoloženje sa svima ostalima.

Ovaj problem može da se reši na nekoliko načina:

  • Komuniciranje
  • Sastajati se sa zaposlenima lično
  • Javljati se zaposlenima telefonom
  • Postavljati ciljeve
  • Pojasniti viziju i ciljeve vašeg projekta

Da biste prešli na ovakav način razmišljanja, morate da se rešite stava o tome da su upravljanje i vođenje različiti. U redu, oni su različiti kada čitate i učite o njima. Ali u svakodnevnom poslu, menadžer mora da bude i vođa, jer to nije i ne može biti svestan izbor nijednog menadžera.

12048496_10206617006296156_497958481_n

Biti reaktivan

Biti reaktivan, može doprineti tome da obavljate svoj posao na stresan način. Nemate vremena da organizujete svoje vreme kako biste bili proaktivni? Takav stav i takvo razmišljanje skroz su pogrešni.

Kada se fokusirate na ono što je hitno, prestajete da se fokusirate na ono što je važno. Hitne stvari vam preokupiraju mozak, a bio bi korisniji na nekim drugim zadacima što su planiranja za sledeću nedelju, ili planiranje sastanka sa timom za projekat.

Možete biti proaktivni. Pogledajte šta vas to sputava u ostvarenju vaših ciljeva, rešite se tih problema i gledajte unapred podržavajući svoj tim. Strateški ciklus planiranja vas primorava da to uradite, ali vi to radite samo jednom godišnje, ili kada se pojavi novi projekat koji će postati prioritet u odnosu na prethodni.

Razmislite šta biste mogli da uradite, kako biste postali proaktivni. Evo nekoliko predloga:

  • Razmatranje svojih planova i njihovo ažuriranje
  • Postavljanje planova za upravljanje rizikom i njegovo preuzimanje
  • Obaveštavanje stejkholdera šta će se događati
  • Priprema komunikacionog plana
  • Organizovanje timske proslave kada projekat bude završen, itd.

Verovanje u to da morate sve da znate

Postoji dosta stvari van vašeg posla, koje znate i koje ne znate da radite, a koje nisu bitne za sam vaš posao. Poenta je u tome, da ne možete sve da znate. Ne postoji dovoljan prostor u vašoj glavi za sve. Pored toga, postoji internet, vaše kolege i knjige za stvari koje ne znate.

Važna stvar je znati kako iskoristiti informaciju koju dobijete. Tada već znate sve.

Prestanite da se pretvarate da znate da rešite sve probleme, i da odradite sve zadatke. Iskoristite svoje stručnjake da popunite praznine u vašem znanju i prihvatite da oni znaju da odrade nešto mnogo bolje nego što ćete vi ikada znati.

Ovo su tri greške koje su ograničavajući faktor u vašoj karijeri. Dobri menadžeri koji samo upravljaju projektima i zadacima, mogu to i ostati, ali ljudi koji su dobri u međuljudskim odnosima i koji imaju veštine vođenja, bivaju unapređivani.

[ratings]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *