Stvaranje efikasnih radnih odnosa

Sposobnost da razumete ljude je jedna od najvećih ljudskih sposobnosti“, rekao je Alfonso Bucero, govoreći na PMI Globalnom kongresu EMEA, u Londonu, prošlog meseca.

Razumevanje drugih zahteva i trud i vreme, ali i poboljšava vašu sposobnost da komunicirate sa njima, dodao je on. On je dao nekoliko saveta za izgradnju dobrog odnosa sa vašim kolegama.

Koristite najvažniju reč tokom razgovora: „Vi“

BUSINESS-2

Alfonso je rekao najvažnija reč koju bi trebalo upotrebiti tokom razgovora sa drugima je „Vi“.

  • Hvala Vam.
  • Kakvo je Vaše mišljenje?
  • Cenim Vaše napore.
  • Uradili ste dobar posao.
  • Želim da Vas bolje razumem.

Dobar radni odnos sa kolegama zavisi od utiska koji ostavite. Zato je veoma važno ostaviti dobar utisak na okolinu.

Poštujte svakoga

Svako ima jedinstvene kvalitete. Cenite razlike i drugačije ljude u vašem timu. Ne možete očekivati od svih da rade na isti način. Poštujte tuđe načine rada, kako bi i drugi poštovali vaše.

Delite ono što je zajedničko

computer-documentation-business-meeting

Čak i ako ste različiti, pokušajte da pronađete ono što vam je zajedničko sa vašim kolegama. Radite u istoj firmi, pa čak i na istom projektu. Vi delite ista iskustva, u pogledu organizacionih uspeha i poraza, ali i neuspelih projekata. Vaša reakcija i emocionalno doživljavanje tih uspešnih i neuspešnih trenutala u poslu je verovatno slična kao i vašim kolegama.

Delite priče iz ličnog života, ukoliko se osećate prijatno u njihovom društvu. Govorite o svom poslu sa entuzijazmom, i o tome šta vam se sviđa u radu vaših kolega, pa ćete i njih potstaći da urade isto.

Pokažite drugima da vam je stalo

Saslušajte i pružite podršku drugim ljudima, ohrabrite ih u nekoj odluci. Aktivno slušajte i pokažite kolegama da se saosećate sa njima. Ako ljudi oko vas znaju da vam je stalo do njihovih radnih zadataka, problema sa kojima se susreću, onda će i oni biti spremni da uzvrate istom merom.

Pomozite drugima na poslu

Business-Loans

Svako ko pomaže, ima uticaja na puno drugih ljudi“, rekao je Alfonso. Biti osoba od pomoći, je odličan način da stvorite zdrave kolegijalne odnose u poslu, i to na duže staze. To je način za stvaranje „drušvenog kapitala“ koji vam može biti od pomoći mnogo kasnije. Pomoć na poslu podrazumeva učiniti uslugu kolegi koja mu je potrebna, javiti se na njegov telefon ukoliko je daleko od svog stola, pomoći mu da ispoštuje rokove, itd. Pomozite kolegama na poslu koliko ste u mogućnosti, ali vodite računa da neko ne zloupotrebi vas i vašu pomoć. Važno je napraviti razliku između: biti od pomoći i biti od koristi.

Postavljajte pitanja

Ukoliko postavljate pitanja vašim kolegama, vi ćete ih bolje razumevati i samim tim ostvariti dobar odnos sa njima. Pitajte ih o onome što je njima važno. Pitajte ih kako oni vole da rade. Pitajte ih za njihovo mišljenje. Sve što ih pitate pomoći će vam da sagledate stvari iz njihove perspektive. Sposobnost da razumete ljude je stvar vašeg izbora. Možete poboljšati vašu sposobnost da izgradite pozitivne radne odnose i da razumete druge. Potrebno je samo da želite i da težite ka tome.

Ovi saveti su sigurno dobar početak za stvaranje dugotrajnih, produktivnih i efikasnih radnih odnosa.

Izvori fotografija: medcitynews.comwww.findaregister.comwww.bucksmore.comglobe-views.compersonalmoneyservice.com

[ratings]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *