Executive Group: Radi ono što te zanima

Razgovarali smo sa Eminom Kopić (HR Manager) i Zlatkom Todorovićem (Digital Account Assistant) iz kompanije „Executive Group “ koja se već više od 10 godina bavi integrisanim komunikacijama. Kompanija pruža apsolventima, studentima završne godine ili svršenim studentima priliku za praksu u PR sektoru ili sektoru digitalnog marketinga. Konkurs je stalno otvoren jer kompanija pravi novi krug na svaka dva meseca. Prijave za decembarsku praksu biće moguće do 15. novembra. Potrebno je poslati CV na email adresu internship@eg.rs.

Recite nam nešto o firmi i programu prakse.

Emina: Firma je rasla organski, od jedne malene firme do velike agencije koja je danas jedna od vodećih agencija u oblasti komunikacija u regionu. Postoji mnogo faktora koji su uticali na naš veliki uspeh tokom ovih godina, ali mislim da značajno mesto svakako ima sistem praksi. Zahvaljujući njemu, postigli smo mnogo stvari. Imamo praksu u oblasti PR-a i digitalnog marketinga. Skoro pet godina, svakog meseca imamo minimum 4 praktikanta. Mislim da smo time uspeli da promovišemo i našu profesiju i našu firmu. Jako pažljivo biramo praktikante, a nakon toga se trudimo da ih za 2 meseca stvarno naučimo poslu zbog kojeg su tu. Svaki praktikant radi na ulaznoj poziciji tako da može mnogo toga da nauči. Što se tiče naše dobiti, pored uspešne promocije firme i profesije, mislim da smo uspeli da izgradimo fantastične kadrove jer veliki procenat naših zaposlenih potiče iz sistema praksi. Biramo ljude koji su talentovani i jako motivisani. Njima se pruža dosta prilika i izazova u kojima mogu da se pokažu, ali i velika podrška i prilika za učenje. Nakon toga, kada nam se ukaže mogućnost da zaposlimo novu osobu, pozivamo bivše praktikante koji su se dobro pokazali u poslu, uklopili se u naš sistem vrednosti, našu kulturu i našu industriju.

Što se tiče trenutnog oglasa za praksu, šta nudite, a šta očekujete od studenta?

Emina: Što se tiče PR sektora, tražimo nekog ko će se baviti odnosima sa javnošću. Zadatak praktikanata je da pišu tekstove o klijentima namenjene štampi, konferencijama, ali i da prate koliko su te objave propraćene u medijima.

Praktikanti u Digitalnom sektoru bave se kreiranjem sadržaja za društvene mreže, verbalnim i vizuelnim, uče osnove upravljanja socijalnim mrežama i digitalnog marketinga. Važno je da privatno koriste, prate i poznaju različite društvene mreže i različite web forme.
Praktikanti rade dosta operativnih stvari, ali im one omogućavaju uvid u celokupan posao i dalje napredovanje u struci. Oni ne izrađuju strategije, ali od samog početka učestvuju u procesu stvaranja u kojem učestvuju svi, počev od asistenta do direktora. Takođe, praktikanti se bave i istraživačkim radom.

Nama nije bitno koji ste fakultet završili ili završavate. Nama je bitno da iz ovih oblasti imate suštinsko razumevanje i da imate nove ideje. Ne želimo napamet naučene definicije. Nisu nam važne ocene sa fakulteta, već funkcionalno znanje. Bitna nam je pismenost na srpskom, ali i na engleskom jeziku. Ona ne mora biti perfektna, ali mora biti na dovoljno dobrom nivou. Pored toga, tražimo dobru opštu informisanost, procenjujemo kako kandidat razmišlja i koliko je kreativan. Nakon testa, najbolje kandidate pozivamo na intervju i procenjujemo koliko oni žele da se bave onim što nudimo. Ukoliko neko ima želju, može sve da nauči. Ukoliko neko dobro citira definicije, ali nema strast – to nije čovek za nas.

executive2

Zlatko, nekada si bio praktikant u digitalnom odeljenju. Reci nam nešto više o tome.

Zlatko: 2014. godine, bio sam član tima koji je pobedio na konferenciji „PRilika 2014“. Nakon pobede, usledio je poziv na testiranje koje sam prošao. Zatim je usledio intervju koji me je doveo do prakse. Što se tiče poslova na praksi, imao sam prilike da se upoznam sa svim aspektima digitalnih komunikacija počev od bazičnih operativnih poslova do nekih poslova finansija, kreiranja strategija i ostalih stvari koje su zadatak menadžera i direktora, ali mi je pružena šansa da ih naučim. Najbolja stvar, po mom mišljenju, jeste što se praktikant uvek oseća kao deo tima i što oseća da je ono što radi važno jer jeste važno. Nakon dodeljenog zadatka, praktikantu se objasni zašto to radi, koje su posledice njegovog rada, kako se to uklapa u celokupnu sliku i šta klijent ima od toga.

Posle prakse si dobio posao. Zamisli da nisi. Ukoliko te neko sutra pita koliko je ova praksa doprinela tvom razvoju, šta bi rekao?

Zlatko: Enormno. Potpuno je različita slika koju sam imao prvog dana provedenog ovde, kada sam mislio da imam neke veštine koje se mogu iskoristiti na poslu, od one koju imam sada kao nekadašnji praktikant i sada zaposleni. Ovde naučiš da je posao pre svega posao. Da te neko plaća da nešto uradiš i da moraš da isporučiš neke rezultate. Što se tiče korporacijske kulture i agencijskog rada, po mom mišljenju je ovo najbolje mesto gde to možeš iskusiti. Za petnaest minuta moraš da komuniciraš sa dizajnerom, programerom, nekim iz odeljenja za finansije i svojim menadžerom, a možda čak i sa nekim praktikantom. Za toliko kratko vreme moraš da sarađuješ sa petoro ljudi koji obavljaju pet različitih poslova. To je veliki izazov. Praksa je meni donela osećaj da radim pravi posao. Pored toga, praksa pokazuje da interesovanja koja gajiš još od osnovne škole, od raznih glumačkih, matematičkih sekcija, nisu uzaludna. Možeš da ih primeniš u stvarnom svetu i  da radiš ono što te interesuje. To je najlepše od svega.

Šta bi poručio našim čitaocima?

Zlatko: Da rade ono što ih zanima. Nema ničeg lepšeg od toga. Treba da radiš ono što voliš. Ono za šta si spreman da uložiš još sat vremena dodatno, još jedan klik. Onda nije teško.

Izvor fotografija: https://instagram.com/executivegroup/

[ratings]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *