Marketing sadržaja i pričanje priče

“Content Marketing je jedini tip marketinga koji će opstati!” – Seth Godin

Šta je zajedničko za Coca Colu, Milku, Lav, Jelen, Perfeks? Dobra priča! Dobar Storytelling! Oni poznaju svoju ciljnu grupu i obraćaju se njoj. Pokušavaju da svojim reklamama, pričama, nagradnim igrama stvore magiju i probude najlepša osećanja. Sreću, osećaj da stižu praznici, da si u najboljem društvu.

Ljudi su svakodnevno izloženi reklamama raznih proizvoda – od čokolada, tekstilnih proizvoda, sokova do praška za pranje veša ili suđa. Mogu ih videti na televiziji, časopisima, bilbordima. Tradicionalan marketing je postao manje efikasan, jer gledaoci sve češće menjaju televizijski program ili ako su na internetu, zatvore „prozor“ koji reklamira proizvod ili uslugu. Poslednje decenije je počeo sve više da se popularizuje marketing sadržaja, koji za razliku od tradicionalnog marketinga koji naglasak stavlja na proizvod, teži privlačenju i zadržavanju ciljane publike.

Institut za marketing sadržaja (Content Marketing Institute) definiše pojam za koji se specijalizovao kao „strateški marketinški pristup fokusiran na kreiranje i distribuciju vrednog, tačnog i stalnog sadržaja sa ciljem da privuče i zadrži jasno definisanu publiku i da, po mogućnosti, izazove profitabilnu akciju potrošača.” On obuhvata svaki tekst, sliku, video ili aplikaciju koju brend šalje svojoj ciljnoj grupi pokušavajući da zadobije njihovu pažnju i poverenje.

Za razliku od tradicionalnog načina reklamiranja određenog proizvoda, koji se svodi na plaćanje oglasnog prostora u novinama, časopisu ili na televiziji, content marketing raspolaže sa mnogo više kanala koje može koristiti u zavisnosti od strategije koju sprovodi. Među njima su: digitalni ili štampani časopisi, društvene mreže, blogovi, elektronske knjige, web i telefonske konferencije, razni događaji, mobilne aplikacije, internet video igrice itd. Pored toga što teži da privuče pažnju kupca ili korisnika tako što će mu predstaviti proizvod/ uslugu i pokazati zašto je baš to proizvod/ usluga koji će zadovoljiti njegove potrebe, on takođe teži i uspostavljanju interakcije s korisnicima na društvenim mrežama.

Content Marketing (marketing sadržaja – koristi se i fraza Inbound Marketing) je termin koji objedinjuje marketinške strategije i taktike (aktivnosti) u vezi sa objavljivanjem i distribucijom (deljenjem) sadržaja, sa ciljem angažovanja postojećih i potencijalnih klijenata. Njegov cilj je obezbeđivanje kvalitetne, relevantne i vredne informacije koje će dovesti do profitabilne akcije korisnika. Ovaj, trenutno najaktuelniji marketinški trend, pruža potencijalnim kupcima kvalitetne informacije koje imaju za cilj da ga edukuju, jer u prvi plan stavljaju njegove potrebe, a ne sam proizvod.

Poznati glumac Kevin Spacey je bio jedan od glavnih predavača na konferenciji „Content Marketing World 2014“. Njegova ključna poruka tokom izlaganja ukazuje na to da svi koji se bave marketingom i komunikacijama moraju pričati bolje priče. One ne zahtevaju velike budžete, ali zahtevaju dobro poznavanje ciljne grupe i razumevanje njenih potreba i želja. Sposobnost da govori jezikom potrošača, identifikacija sa korisnicima i da razumevanje njihovih osnovnih potreba je ono što marketing sadržaja razlikuje u odnosu na tradicionalan vid marketinga.

Aleksandra Radosavljević

[ratings]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *