Od ideje do IT biznisa

Ukoliko pokušamo da zamislimo narednu deceniju svakako možemo reći da će svet oko nas biti neuporedivo brži, dok će mnoge granice biti izbrisane. Očekujemo mnoštvo promena koje će omogućiti zadovoljavanje novih potreba, ali nismo u stanju da zamislimo kojih tačno. Većina ljudi se konstantno prilagođava promenama, ali postoje i oni koji te promene izazivaju. Pre nego što su ljudi sami uspeli da shvate svoje buduće potrebe, neko je uspeo da ih predvidi. U jednoj sekundi sada može izroniti mnoštvo ideja koje zatim evoluiraju u čitav biznis.

Ono što je zajedničko mnogim današnjim kompanijama koje su poznate milionima je to da su nastale zahvaljujući ideji onih koji su se usudili da kreiraju sopstvenu stvarnost i odu par koraka dalje.  Danas se najveće inovacije javljaju u oblasti tehnologije jer  upravo ona predstavlja neiscrpan izvor mogućnosti. Svaka naša aktivnost ubrzano se razvija i prenosi u virtuelni domen zahvaljujući IT preduzetinicima.

A ko su oni zapravo i kako dobijaju svoje ideje?

Bez obizira što se njihove inovacije realizuju u virtuelnoj sferi, oni moraju biti sposobni da konstantno posmatraju detalje ljudskog ponašanja kako bi uočili na koji način svakodnevnicu unaprediti. Početak njihove karijere može biti jedan bum, trenutak kada im se vizija javi, dok je nekada to dug proces razmišljanja, opservacije i preispitivanja. Međutim, do razvoja biznisa i postizanja uspeha postoji čitav lavirint koji se mora preći, jer inovacija nije sve ono što oni čine, već ono što korisnici usvajaju. U eri digitalnog, za preduzetnike je neophodno da se sa korisnicima povežu, da konstantno istražuju i budu spremni za eksperiment.

Tokom vremena njihova vizija se menja uz dobijanje povratne reakcije korisnika. Većinu njih prati sindrom drugog proizvoda. Inicijalni izum je samo početak procesa, za njim slede novi modeli i simulacije. Tokom ovog razvoja oni će biti primorani da prihvate rizik i svoje promašaje pretvore u podsticaj.

Tako je Shawn Fanning kreirao Napster, tadašnju najbrže rastuću aplikaciju za distribuciju muzike. Shawn je naišao na dva problema. Njegovi saradnici nisu verovali da će ljudi želeti da dele muziku online, ali je on uspeo dobro da proceni korisnike i nije odustao od svoje ideje. Njegov drugi problem bila je nemogućnost razvoja biznisa sa izdavačkim kućama, koje su ga na kraju i uništile zbog straha od digitalizacije. Međutim, to ga nije zaustavilo, već mu je pomoglo da razvije novu ideju i osnuje uspešnu kompaniju Snocap koja se upravo bavi zaštitom autroskih prava online.

Ono što preduzetinike izdvaja od ostalih je njihova motivacija. Nju ne čini samo profit koji će moći da ostvare razvojem biznisa, već i želja da promene iniciraju, a ne samo slede. Svoju uspešnost meriće time koliko su uspeli da dotaknu druge svojim izumom, pružajući im mogućnost da unaprede svoj digitalni svet. Zato biti IT preduzentnik zači posedovati široka znanja o tehnologiji, visok stepen radoznalosti, razumeti druge i negovati čvrste veze sa njima. Jedino tako oni mogu biti u mogućnosti da svoju inovaciju razviju i uspešno plasiraju, uvek i svuda.

Marija Jevđenović

[ratings]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *