Reklama od miša do miša

Da li čim primetite reklame promenite program? Šta je ono što privlači vašu pažnju? Prezasićenost medijskim sadržajima doprinela je da razvijemo posebnu vrstu “imuniteta” za određene informacije u vidu banera, Facebook i Youtube reklama i slično. Upravo zato, novi, inovativni načini komunikacije i marketinga stupaju na snagu. Danas opstaju samo instant informacije od kojih nas deli jedan klik.

Viralni marketing, kao posebna oblast web marketinga, podrazumeva kreiranje zanimljivog online sadržaja, sa ciljem da se animira veliki broj ljudi koji će taj sadržaj klikom miša šerovati na društvenim mrežama enormnom brzinom. Virali se mogu javiti u vidu Youtube klipova, Facebook aplikacija, igrica i Internet meme-a, a vest se može jako brzo širiti putem mail-ova, foruma, blogova i chat-ova.

Termin “viral” potiče od načina na koji se ovaj vid marketinga širi u online sferi – brzinom širenja virusa, ne dozvoljavajući kontrolu kada će i do koga vest stići.

viralni marketing 1

Viralna kampanja se može pokrenuti slučajno ili od određenog preduzeća ciljno. Interesantno je da su neki od najboljih viralnih sadržaja izazvani slučajno. Ovo je brz, efikasan i ekonomičan način da poruka od oglašivača dopre do potrošača. Da li će vest imati pozitivan ili negativan uticaj i da li će dostići željenu popularnost  ne može se predvideti sa sigurnošću, što viral marketing čini posebno izazovnim.

Ova vrsta marketinga je značajno isplativija od ostalih konvencionalnih načina reklamiranja, jer jedini troškovi koji su neophodni za kreiranje virala su troškovi za produkciju sadržaja, a svaki korisnik interneta postaje pomoćnik prodaje. Ključ uspeha viralnih kampanja je inovativnost i dopadljivost. Viral ne može da postane uspešan na silu, jer se ljudi ne mogu prisiliti da zavole i podele neku kampanju sa svojim prijateljima.

Potrebno je pružiti ono o čemu vredi pričati, prikazati realan život i ideje u kojima se ljudi mogu lako prepoznati. Viralnost se javlja ukoliko fotografija ili video prouzrokuje emocionalne reakcije.  Za uspešnu viralnu kampanju neophodno je imati kvalitetan proizvod ili brend prema kojem ljudi imaju neutralne emocije. Ukoliko želimo da lansiramo novi proizvod ili da povećamo svest o postojećem brendu, viralna kampanja je pravo rešenje.

viralni marketing 2

Viralne marketinške kampanje zahtevaju pametno planiranje, ali i sreću. Današnje digitalno doba omogućava uključenje potrošača u digitalni marketing, pri čemu oni šalju poruku milionima ljudi širom sveta i rade za vas. Budući da se ovakve dvosmerne komunikacije ne mogu kontrolisati, one mogu biti “mač sa dve oštrice”, tako da im svakako treba pristupati oprezno.

Sa druge strane, treba imati u vidu da je trend ovakvih kampanja u svetu već dugi niz godina prisutan i da postiže odlične rezultate, što doprinosi da u poslednjih par godina ovaj trend postaje jedan od osnovnih alata marketinga i velikih domaćih kompanija.

S obzirom na rapidan razvoj tehnologija koji dovodi do stalnih promena i potreba za prilagođavanjem u svim sferama, pa i u digitalnim komunikacijama čije se promene svakako odražavaju na marketinške strategije, kao i na to da ljudi uvek žele interesantnije sadržaje, postavlja se pitanje: Šta je sledeće što će zameniti viralni marketing?

Izvori skica: www.powtoon.comhttp://imef.me/viralni-marketing-virus-modernog-drustva/

Sanja Marković

[ratings]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *