Prezentacione veštine

Prezentacije su postale sastavni deo našeg života. To nije samo nekolicina slajdova koje ćete pročitati na brzinu. To je priča koja ima svoj zadatak. Za prezentaciju ne treba da posedujete neko posebno umeće. Ali, ako želite da vaše izlaganje bude inovativno, zanimljivo i korisno nije na odmet poznavati i nekoliko veština koje vam u tome mogu pomoći.

Da bi vaša prezentacija privukla pažnju, a ujedno prenela odgovarajuću poruku poželjno je da ima odgovarajuću strukturu koja će je učiniti preglednijom i lakšom za praćenje.

Koliko god smo samouvereni u naša izlaganja i moć govora, mala priprema neće škoditi.

Veliki govornici su se uvek pripremali pre nastupa. Britanski premijer Čerčil će se između ostalog pamtiti i po izjavi da se za obraćanje javnosti od pet minuta spremao pet dana.

Sastavni deo svakog nastupa, (prezentacija je vid javnog nastupanja) je i trema. Pre nastupanja provežbajte svoju prezentaciju. Mnogi savetuju igru asocijacija kojom “pokrećete” mozak. Koncept ili papirić sa osnovnim tezama je uvek dobrodošao. To ne znači da vi konstantno čitate sa njega, ali povremeni pogledi na papir vam mogu pomoći da se vratite na pravi put u slučaju neke digresije i skretanja sa teme.

Trudite se da vam uvodni deo ili takozvani bang bude zanimljiv. Tim uvodnim rečenicama se privlači publika.Ponekad su analogije dobar način da uspostavite kontakt sa publikom. I neki zanimljiv statistički podatak može poslužiti kao dobar bang. Otvaranje prezentacije mora biti efektno. Tokom otvaranja prezentacije ciljevi i ključne tačke moraju se jasno naznačiti, kao i korist koju će učesnici imati od prezentacije. Ukoliko to izostane publika lako može izgubiti interesovanje da vas sluša. Zbog toga je važno naglasiti koji je vaš cilj, šta je to što vi njima predstavljate i zašto bi ih to zanimalo.

Sadržaj izlaganja se uvek predstavlja u jasnim i logičkim celinama. To olakšava publici da vas prati i razume. Telo prezentacije bi trebalo da obiluje adekvatnim argumentima. Ipak, prezentacija nije puka priča, prepuna stručnih termina. Ubacite i ovde po koji “začin”. Igrajte se. Dodajte i neki klip ili muziku. Ljudi vole takve stvari. Poznato je da ljudi lakše pamte kada nešto vide ili čuju.

Budite prirodni. Verujte u to što govorite. Iskrenost je jedna od odlika koja bi trebalo da krasi pravog govornika.Spontanost vašeg izlaganja će učiniti vašu priču zanimljivijom. Niko ne voli da sluša osobu koja se ponaša kao mašina. Unesite malo emocija i teatralnosti. Naravno, u granicama normale i srazmerno temi.

Tokom izlaganja preporučuje se miran stav uz blago kretanje i održavanje kontakta sa publikom.

Treba se pripremiti i na iznenadne reakcije i feedback-ove koje pojednci iz publike mogu da šalju u toku izlaganja. Prezenter uvek treba da održi smirenost i staloženost. U samom zaključku se vraćate na temu i ponavljate vaš cilj i o čemu ste im govorili u prethodnih nekoliko minuta.

Vreme trajanja prezentacije opet zavisi od same teme. Neke ideje zahtevaju malo duže objašnjenje u odnosu na druge. Vaša prezentacija je priča, kreativna priča koja ima određenu poruku koju želite da pošaljete određenoj grupi.

Dejana Vukadinović

[ratings]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *