Instagram i Ja = PR

„Instagram is fun and quirky way to share your life with friends through series of pictures“(via Instagram)

Podeliti svoj život sa prijateljima kroz seriju slika. A zašto ne „proživite sa svojim prijateljima vredne uspomene“? Više puta je i govoreno i pisano o tome kako smo zamenili stvarni život virtuelnim, prave vrednosti zamenili digitalnim, itd. Imamo svoje načine na koje smo stvarnost prilagodili virtuelnom svetu i obrnuto. Društvene mreže, osim da bismo stupili u kontakt sa drugim ljudima, koristimo i da bismo predstavljali sebe. Na ovaj ili onaj način, svako sebe predstavlja u drugačijem, boljem svetlu, filtrirajući i selektujući informacije, slike, video snimke koje će istaći samo naše dobre strane. A kako nazvati to drugačije nego samopromocija ili „sam svoj PR“?

Biti sam svoj PR je najlakši, najjeftiniji i najdiskretniji oblik PR-a. Ko će nas bolje predstaviti od nas samih? Tako da, hteli ili ne, svi smo mi pomalo PR. Za ovakvu vrstu samopromocije se najčešće koristi društvena mreža Instagram, koja je za pet godina postojanja porasla za 400 miliona korisnika (objavljeno u septembru 2015, na sajtu www.blog.instagram.com). Instagram je od objavljivanja bezbrižnih insta fotografija, postao mesto prodaje i reklamiranja robe, promocije javnih ličnosti i poznatih brendova, mesto oglašavanja i PR-a. Svaka fotografija koju objavimo na Instagramu je, priznaćemo, pažljivo odabrana (iza jednog savršenog selfija se krije sto neuspelih), često fotošopirana i provučena kroz nekoliko odabranih filtera.

Svaka fotografija je posvećena nekome, prijateljima, poznanicima i onima koji nas ne poznaju, a želimo da zaprate baš nas. Uz pomoć takozvanih heštegova, naše slike i profili dostupni su ljudima širom sveta, koji će nas možda i zapratiti. Uglavnom je cilj što veći broj „folovera“ (po mogućnosti duplo više nego broj ljudi koji mi pratimo) kojima prezentujemo svaki savršeni trenutak naših života. Fotografisaćemo neobičnu i luksuznu hranu, modne kombinacije u ogledalu, nadograđene nokte, noge na plaži, vežbanje u teretani, kafe i koktele…primera je bezbroj, jer svi pratimo isti trend koji uglavnom započne neka svetska zvezda. Ako može ona, zašto ne bismo i mi? Jer, ako nije na Instagramu – kao da se nije ni dogodilo.

Iako delimo dobre i pozitivne strane svog života, koje su često iscenirane samo za što veći broj lajkova, mi zapravo ne širimo dobru i pozitivnu energiju. Svrha je pokazati drugima kako je nama dobro u životu, možda i bolje nego drugima. Iza svakog selfija krije se možda neko „lepša sam od tvoje sadašnje devojke“ ili „lepši sam od tvog bivšeg dečka“. Iza svake slike zalaska sunca krije se možda želja da ga zajedno sa nekim posmatramo. Broj lajkova pokazuje koliko nam je PR bio uspešan. Uspešnost samopromocije je bitna, jer danas ljudi ne prilaze da nas upoznaju već najpre pogledaju naše profile na društvenim mrežama. A s obzirom da slikamo svaki delić svog života, nastaje opšta zabuna da zapravo poznajemo jedni druge, a da se nikada nismo ni upoznali.

A kako i ne bi, kada slikajući dnevne aktivnosti i kombinacije, pokazujemo svoj status, svoje telo (često polunago), stil života (ili bar ono što želimo da drugi misle da je naš stil života), gde idemo i sa kim provodimo vreme. Ako pada kiša, prvo ćemo uhvatiti neku random knjigu i šoljicu kafe i uslikati se tako pored prozora, a potom ćemo ih odložiti i vratiti se gledanju televizije ili izležavanja u krevetu. Mi smo sami svoj PR jer želimo privući pažnju na sebe, istaći dobre osobine i zabavan život (niko se neće slikati kako plače, jer je to intima, a sve ostalo je kao javno), želimo biti u tom „instagram trendu“ da ne bismo bili zaboravljeni. Želimo da „prodamo“ drugima sliku o sebi koju krojimo putem Instagram profila, a koja je danas (pogotovu uz dobar citat npr. Merilin Monro u biografiji ili ispod slike, ili maštovit niknejm) „kupljena“ po promotivnim cenama.

Naravno da biti sam svoj PR na Instagramu ne znači samo pratiti popularne trendove i servirati ulepšane istine. Instagram se često koristi i za propagiranje i pozivanje u pomoć ugroženima i onima kojima je pomoć potrebna. Mnogi koriste samopromociju da bi pokazali dobar primer drugima i širili humanost. Sve u svemu,sa nesigurnošću možemo reći da su situacija i samopromocija došli do krajnjih granica, ali sa sigurnošću ćemo se setiti izjave da granice ne postoje.

 [ratings]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *