Seminar Akademija modernog menadžmenta

Da biste mogli da razvijete svoj start up, morate znati koji su pravi koraci koje treba preduzeti, morate se kretati u pravom društvu i morate imati neki plan. Iako u današnje vreme nije jednostavno započeti svoj posao, činjenica je da je pokretanje sopstvenog biznisa pristupačnije sada nego što je ikada bilo. 

Edukativni deo seminara Akademija modernog menadžmenta održan je šesti put po redu početkom decembra u prostoriji Opštine Vračar pod pokroviteljstvom studentske organizacije ESTIEM sa Fakulteta organizacionih nauka. Tema ovog projekta je preduzetništvo i start up u Srbiji, a namenjena je mladim i ambicioznim osobama koji bi želeli da se oprobaju u preduzetništvu, osnuju svoj posao i nauče nešto više o tome. 

Predavanja u okviru seminara obuhvataju teme iz oblasti biznisa, od maketinga i odnosa s javnošću, preko finansijskih, do zakonskih aspekata poslovanja, kao i različite vrste preduzetništva, tokom kojih su predavači imali priliku da podele svoja iskustva i daju najkorisnije savete učesnicima seminara. 

Seminar je okupio brojne predavače iz sveta biznisa kao što su Dragana Đermanović, Zoja Kukić, Ivan Ćosić, Vladimir Koprić, Igor Rakić, Uroš Banješević, Đorđe Krivokapić, Miloš Petrović, Žarko Ptiček, Branko Budanović, Vukašin Stojkov i mnogi drugi, među kojima su bili i prošlogodišnji pobednici takmičenja Nemanja Pantović i Lazar Milošević koji su predstavili svoju prošlogodišnju pobedničku ideju.

1.iznad.citata.Ivan.Ćosić

„Samo zapitajte sebe Da li ono što radite ima smisla? Ako ima, nastavite!“
Ivan Ćosić, osnivač Plain & Hill Creative Agency

„Jako je dobro da radiš nešto što ti je toliko u krvi da ne možeš da odustaneš da radiš, nikada, a s druge strane da praviš neku dobru priču od svega toga. Poenta je kako da ti uspešno održiš visok stepen motivacije i visok stepen ne mogu da čekam da se probudim zato što moram da radim, jaaako mi se radi!“, poručuje Igor Rakić, osnivač Škole intelektualnih veština. 

Postoje dve emocije u našoj glavi, sreća i zadovoljstvo. Zadovoljstvo podrazumeva da smo u nečemu uspeli, tu se pali parasimpatički nervni sistem i kod zadovoljstva se gasi motivacija. Ne smete da budete zadovoljni ako hoćete da budete uspešni, ali morate da budete konstantno srećni! Sreća je simpatička emocija i budi vaše telo i budi vaš um, sreća je težnja, nešto što želimo i što će tek doći do nas. Stoga su preduzetnici srećni i skoro nikada nisu zadovoljni.

2.iznad 5 boldiranih stavki (postavi cilj, greši..)

postavi cilj
greši, greške su okej
budi fleksibilan
nađi uzore, pozitivne/negativne
okruži se ljudima koji su bolji od tebe
kontroliši emocije – kada se desi loša stvar u biznisu, poenta je da naučimo kako da se dislociramo emotivno od tih stvari koje se dešavaju, i asociramo kada je to potrebno – da budemo gospodari svojih emocija i naravno 10 000 sati rada – ono što je identično kod Cukenberga, Džobsa, virtuoza na violini i  slikara jeste da su, do momenta kada nisu postali majstori, utrošili 10 000 sati rada na određenom fokusiranom cilju bez očekivanja bilo kakve naknade za to ili bilo kakve koristi.

3.iznad Ideja..
Ideja mora da odgovori na pitanja koji problem rešavamo i zašto baš sad?
Proizvod je Vaše krajnje Rešenje. Morate znati ko će i da li će ga koristiti, kao i najbitnije da li bi iko to platio?
Tim treba da čine ljudi sa kojima želite da provodite vreme, uvek je dobro okupiti bolje od Vas. 

„Novac od investitora nećete dobiti ukoliko nemate tim koji deluje tako da može da iznese vašu zamisao, nešto već napravljeno, tužnu priču sa početka. Ako vam je prvi put sve uspelo i proradilo, nešto niste uradili kako treba, sigurno“, kaže Vladimir Koprić, osnivač startapa COPRIX Media. 

Realizacija na koju treba misliti kada osmišljavate ideju – pravilo Lean Start up: meri –>uči –>pravi 

4. iznad Radno mesto....

Radno mesto na kojima se ne razvijamo neće biti radno mesto na kojem ćemo se osećati dobro. „Sami upravljamo svojim vremenom i treba da radimo posao zato što ga ima, a ne zato da bismo sedeli na radnom mestu. Mentorstvo je veoma važno zbog brzog učenja, zato što možemo na brz način da naučimo nešto što nam je skroz nepoznato“, govori Ivan Ćosić.

Prodaja je najbitniji segment posla. Bez kupaca i prodaje vašeg proizvoda posao ne bi postojao. Uvek treba da proverite da li vaša ideja ima prosperitet, a to zahteva poznavanje svake pore vašeg biznisa. Uz to treba dodati i značaj marketinga. “Prodaja unosi proizvod u radnju, marketing ga iznosi iz nje”, na četvrtom danu predavanja naglašava Branko Budanović, autor knjige “Šta je starije – marketing ili prodaja”. 

5. iznad Prijatelji, strast, upornost, neuspeh, ideali 

Prijatelji, strast, upornost, neuspeh i ideali 

Neuspeh je deo svakog uspešnog biznisa. Najbolje je imati konkurenciju koja te tera da budeš bolji. Učite i delite znanje, nemojte biti škrti. Svaki dan imati neku agendu, čak i ako ne uspete da uradite sve što ste planirali. Nemojte čekati da vam se desi nešto. Budite hrabri!“, poručuje nam Uroš Banješević, jedan od osnivača Mad Head Games.

Ovaj seminar nije samo edukativnog karaktera, već i takmičarskog, gde je svaki učesnik imao priliku da poslednjeg dana projekta prezentuje svoju ideju i kreira biznis plan, kako bi potencijalno osvojio 100.000 dinara kao podsticaj da taj plan i ostvari. Sve preduzetničke ideje takmičara predstavljene su žiriju koji je sačinjen od domaćih i stranih investitora, pri čemu su timovi sebi mogli da obezbede finansijsku i pokroviteljsku podršku za realizaciju istih, bez obzira na plasman. Takmičenje je realizovano u Privrednoj komori Srbije, a ovogodišnji pobednik je tim Teillor. 

Na kraj teksta, ako ima i za ovu fotku mesta

Izvori fotografija: AMM 

 

[ratings]

Katarina Karić 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *