Vesna Kostadinović: „Snažne emocije su kreirale Kraljeve Čardake”

Vesna i Milan Kostadinović su stvorili i brendirali hotelski kompleks „Kraljevi Čardaci SPA“ na Kopaoniku. Ovaj ambiciozni bračni par dokazao je da velika hrabrost, ogroman rad i verovanje u svoju ideju može da iznedri pravi planinski Diznilend. Snažna ljubav među supružnicima doprinela je da njihova biznis bajka na 1850m nadmorske visine postane stvarnost. U narednim redovima imaćete priliku da se i sami uverite kako su ljubav i biznis neraskidive karike i moguća misija, koliko su rizici i hazarderski potezi osnažili Čardake i koji tajni sastojci kreiraju planinske čarolije.

Šta Vas je inspirisalo da iskoračite iz zone komfora i upustite se u planinsku pustolovinu koja je iznedrila kompleks „Kraljevi Čardaci SPA“?

Kopaonik kao destinacija. Suprug i ja volimo Kopaonik. Želeli smo nekretninu na planini. Kako je danas teško odvojiti novac za tako nešto, moj suprug je došao na ideju da napravimo kompleks od 32 apartmana i od prodaje istih da jedan ostane u našem vlasnistvu.Tako je sve krenulo.

Kako je od dobre ideje tekao razvojni put Vašeg planinskog Diznilenda?

Sve se odvijalo jako brzo. Od ideje da imamo apartman do kompleksa sa 199 apartmana, apart hotelom sa 27 soba i bogatim sadržajima: restoranima, pivnicom, spa i wellness-om, kongresnim centrom… Sve to za šest godina. Čardaci su se gradili po fazama. Interesovanje za prodaju apartmana je bilo veliko, zahvaljujući interesantnom projektu, osmišljenom da podseća na mali gradić iz kojeg nije potrebno ni izlaziti jer sadržajno imate sve ono što jedan kvalitetan odmor čini. Vlasnicima apartmana je data mogućnost da svoje apartmane rentiraju preko naše agencije i tako svi zajedno funkcionišemo pod istim krovom.

Suprug Vam je istovremeno i poslovni partner. Na koji način ljubav „pomera planine“ i stvara čuda i u biznisu?

Kada supružnici dobro funkcionišu privatno, onda nije čudno da se odlično dopunjuju i u poslu. Potrebna je samo dobra organizacija i podela zaduženja. Moj suprug Milan često u šali zna da kaže „Ja gradim, a žena sređuje“ 🙂 što i jeste tačno. On se od početka bavio gradnjom, meni je taj deo bio nepoznat. Kroz gradnju, sam za ženu dosta naučila, ali u to se nisam uključivala. Milan se u tome odlično snalazi. Ima i previše energije da izgura ponekad i nemoguće. Gradilo se po jednoj fazi i preko 3000 m2, i završavalo od kopanja do finalizacije i za sedam meseci, što je za vremenske uslove na planini teško. On je dobar građevinac, i još bolji matematičar, a vodi i finansije. Ja se bavim brendiranjem, marketingom, uređenjem enterijera. Za organizaciju posla, zaposlenih, koordinaciju između sektora u kompleksu smo zaduženi oboje, kao i naš direktor Goran.

Snaga, volja i iznad svega međusobno uvažavanje i ljubav supružnika je dobitna kombinacija za jedan uspešan porodični biznis. I da ne zaboravim naše devojčice, koje nas „napune“ energijom i kada smo najumorniji.

Vesna 2

Zahvaljujući bogatim sadržajima, ambijentu koji obiluje notama elegancije i sofisticiranosti, ujedno i velikom dozom topline i komfora, naročito predusretljivim osobljem, kompleks „Kraljevi Čardaci SPA“ slovi za jedan od najcenjenijih brendova u zemlji i pretenduje da „osvoji“ region. Koji tajni sastojak razlikuje prosečne od izuzetnih preduzetnika u hotelijerskoj industriji?

Od samog početka smo se trudili da na sve gledamo iz ugla nas kao gostiju. Šta je to što bi nama prijalo da smo u nekom od hotela!? Najveći akcenat je uvek stavljan na uslugu, pre svega mislim na brižljivo biran kadar na svim pozicijama. Ljubaznost i predusretljivost zaposlenih može da „ispegla“ i najveće propuste. Kvalitetno osoblje je jedan od bitnih razloga zbog kojeg nam se gosti vraćaju. Najviše mi prijaju komentari da se zbog dobre usluge gosti osećaju kao kod kuće.

Čime ste ostali dosledni tokom kreiranja ovog planinskog kutka od početka do danas?

Kontiunirani kvalitet usluga. Stalno osmišljavanje novih paketa i sadržaja kompleksa. Dobar odabir kadrova. Pomenula bih i nešto suprugu i meni jako važno, a to je pažljivo birana muzika koja se u Čardacima sluša ☺. Negujemo dobre zvuke i tu nema kompromisa. Mnogo puta mi se desilo da sedim u super uređenom prostoru sa dobrom uslugom, ali da je muzika loša, i ne bude mi prijatno. Mislim da je to često zanemarivan faktor u ugostiteljstvu.

U čemu pronalazite motivaciju za spektre izazova u planinskom biznisu?

Moja motivacija je moj suprug ☺, pratim njega, a on je pun motivacija. Znači, ljubav i podrška, nema tu puno filozofije. I naravno, pozitivan feedback da radimo dobro, a to se najbolje ogleda u tome da nam se gosti vraćaju.

Kako ste savladavali prepreke i opstajali u nemogućim uslovima poslovanja u Srbiji?

Prepreka je bilo mnogo, ali kada ste u poslu nemate mnogo vremena da ih analizirate, kako ćete, šta ćete… Prosto, ako verujete u to što radite, nalazite brzo načine da ih rešite i preskočite.

Nedavno ste kandidovani za nagradu „Cvet uspeha za ženu zmaja 2016“ u skopu Udruženja poslovnih žena. Koja je esencijalna vrednost ženske energije u poslovanju u odnosu na jači pol?

Na poziv Udruženja poslovnih žena Srbije podnela sam potrebnu dokumentaciju za konkurs „Cvet uspeha za ženu zmaja 2016“. Sam poziv za mene predstavlja veliko priznanje. Drago mi je da postoje takva udruženja koja imaju malo širu sliku, što fokus nije unutar same organizacije.

Što se esencijalne vrednosti tiče u korist žena, ne mislim da tu ima nečeg drugačijeg globalno gledano.To je individualna stvar. Ili imaš tu dobru esenciju za biznis ili je nemaš. U našem slučaju mislim da je imamo i suprug i ja, za različite stvari, pa se naše esencije odlično dopunjuju i to jeste dobitna kombinacija. Svojom esencijom bojim Čardake ☺.

Ponosni ste dobitnici prestižnog priznanja „Stvaraoci za stoleća“ koje Vam je nedavno uručeno u Dubrovniku zbog posebnog doprinosa razvoju preduzetništva u ovom delu Evrope. Na šta Vas obavezuju priznanja? Na koji način se čuvate od gordosti kada dobijate nagrade i nižete uspehe?

Na to priznanje smo posebno ponosni. Svako priznanje deluje obavezujuće. Konkretno ovo priznanje nas obavezuje da budemo još inovativniji, i evo već ulazimo u novi projekat ☺. Novi apartmani, novi sadržaji, širenje wellness zone…

Gordost je stvar vaspitanja. Kada ste vaspitavani da budete dobri, pošteni, vredni, teško da može nešto da vas promeni, bilo dobro ili loše. I još jedna stvar, kada ste svesni ko ste, kada ste zadovoljni sobom, kada stabilno stojite na nogama, tada mesta za gordost nema.

Šta predstavlja krunu uspeha Vašeg dosadašnjeg poslovanja?

Ne bih baš tu nešto mogla da izdvojim. Čardaci u celosti su kruna našeg poslovanja.

Kakva je perspektiva planinskog turizma u narednim godinama u Srbiji?

Velika. Treba malo više raditi na promociji letnjeg planinskog turizma. Kopaonik uglavnom više vezuju za zimu, a više toga može da ponudi leti.

Šta biste poručili mladim ljudima koji u ovom trenutku žele da pokrenu svoj biznis bilo gde na planeti?

Da budu pozitivni pre svega. Situacija jeste teška. U startu je dovoljno da ne razmišljaju o javnom sektoru. Danas jeste hrabro uploviti u preduzetničke vode, ali ako imate dobru ideju, i ako verujete u nju, šteta je da ne probate. Treba biti spreman na razna odricanja, izazove, kompromise… I naravno, pored dobre ideje je potrebno i da voliš to što radiš. Važno je da u posao uključis i emocije. Ja Čardake volim.

Vesna 3

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *