7 marketinških trikova i saveta za mala preduzeća i start-upove

Svako pokretanje posla zahteva mnogo troškova, pa nije retkost da za marketing i promociju biznisa ostane najmanje sredstava. Ovo, svakako, predstavlja veliku prepreku razvoju i napretku biznisa u pravcu u kome mi to želimo. Razlog za to je jednostavan – ko će biti naš korisnik ako niko ne zna da postojimo? Pitali smo se da li osim reorganizacije budžeta i usmeravanja sredstava na marketing postoji neki “trik” za jeftinije, a efikasno, promovisanje novog biznisa ili start-up ideje. Da li količina sredstava koja se ulaže predstavlja ključni faktor u uspešnoj promociji posla? Brojna istraživanja pokazuju da  je odgovor na prethodno pitanje negativan, pa smo stoga za vas otkrili neke od najboljih marketinških trikova i saveta za ograničen budžet.

1. Podelite dobar sadržaj

Danas, u informatičkoj eri, jedan enter deli vas od omogućavanja svima da vide sadržaj koji vi želite. Ali da se razumemo, neka to bude dobar sadržaj. Da li je potrebno da napominjemo da sve, ali kada kažemo sve, mislimo sve, može postati popularno na društvenim mrežama i internetu? Potrebno je pronađete pristup kojim ćete targetirati svoju ciljnu grupu, na zanimljiv i jedinstven način. Postavljajte dobre fotografije i interesantne postove. Otvarate mali restoran? Podelite sadržaj o hrani, top liste za sve “food lovere” , brze i jednostavne recepte…

2.  Učinite taj sadržaj dostupnim onima kojima je namenjen

Vrlo je važno da vaš oglas ili post vide oni kojima je isti namenjen. Dakle, budite prisutni na stranicama i sajtovima koji su povezani sa vašim poslom. Kada objavljujete sadržaj trudite se da koristite dobre ključne reči, vaši postovi će biti na pravom mestu pri google pretrazi. Pop-upovi su odličan način samo ako ih pogledaju oni koji su vaša ciljna grupa. Budite na pravom mestu, sa pravim sadržajem.

fotka 1

3.  Pristustvujte događajima

Budite viđeni. Mnoge konferencije, meet-upovi, upoznavanja i sastanci danas su otvorenog tipa i vrlo često su besplatni. Budite prisutni. Istražite mogućnosti, buduće događaje u oblasti u kojoj vi poslujete i posetite ih. Osim što je ovo način da drugima predstavite sebe, dobar je način da sakupite iskustva i znanja. Ko zna šta ćete sve saznati u opuštenom čavrljanju?

4. …Ili ih organizujte 

Ukoliko vam se ne dopadaju događaji koje ste posetili, organizujte svoj! Pozovite svoje korisnike, partnere, sponzore, osmislite dobar program i ljudi će pričati o vama. Podelite svoj događaj na društvenim mrežama ili odštampajte interesantne i primamljive flajere i ostavite ih na fakultetima, kafićima, tržnim centrima, još jednom, na mestima gde će ih pronaći ljudi koji su vaša ciljna grupa. 

fotka2

5. Pošaljite e-mail svojim korisnicima

Ukoliko već vaš broj korisnika nije veliki, učinite da se osećaju posebno. Upoznajte ih. Obavestite ih o promenama, akcijama, inovacijama, ili ih jednostavno podsetite da “mislite na njih”. Neka vaši mejlovi budu kratki ali efektni, niko ne želi da čita pozdrav u vidu eseja od 1000 reči.  Još jedan plus je što vas slanje mejla neće koštati, dakle, nemate šta da izgubite. 

6. Poklonite uzorke

Ono što se svakako pokazalo kao uspešno u praksi jeste besplatno davanje uzoraka. Jer, ko ne voli poklone? Ako ljudi probaju vaš proizvod i dopada im se, vratiće se ponovo po njega. Organizujte online takmičenja, izbore za najzanimljivije fotografije, kvizove, i neka nagrade budu vaši proizvodi. Ljudima će se dopasti da se potrude da dobiju proizvod, a da za isti ne plate. Ovo će stvoriti simpatije ka vašoj firmi  što dovodi do privlačenja kupaca. 

7. Budite upečatljivi i jedinstveni

Kada vas ljudi pitaju čime se bavite nemojte samo reći “Ja sam preduzetnik.” To zapravo ne govori puno o tome šta vi radite i neće ostaviti veliki utisak. Recite čime se konkretno bavite i zašto je to posebno. Ispričajte interesantnu priču o nastanku ideje ili smešnu situaciju na poslu, zanimljivost iz vaše oblasti. Nakon što se razgovor završi to je ono što će ljudima ostati u pamćenju, dok dosadna priča o preduzetništvu najčešće brzo izbledi. Nemojte biti hvalisavci, budite šarmantni. Trudite se da ovako prezentujete svoju firmu svaki put i svuda. 

Izvori: 

http://www.wordstream.com

http://www.inc.com

https://www.entrepreneur.com

Jovana Lazić

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *