Serija „Černobilj“ u produkciji HBO-a, rađena po istinitim događajima i svedočenjima preživelih, za veoma kratko vreme postala je popularna, a prema nekim istraživanjima, i najgledanija u ovoj godini. Serija, odnosno tadašnja kriza, naučila nas je nekoliko lekcija koje možemo primeniti u svom poslovnom životu:
- Bitne zadatke ne radi na brzinu – zadacima koji imaju oznaku „važno“ i prvi su na listi prioriteta moraš posvetiti svoje vreme, koncentraciju, znanje i iskustvo
- Podređeni moraju da budu upoznati sa svim detaljima zadatka koji su im dodeljeni
- Ako od tvog rada zavisi ljudski život, ne postoji autoritet (a ni razlog) koji može da te natera da radiš nešto pogrešno
- Ako ti je šef kao Djatlov, promeni posao (ako ne možeš šefa)
- To što nemaš mnogo godina iskustva ne znači da si (potpuno) nestručan
- Kad se neko isključivo poziva na iskustvo, to uglavnom znači da mu je znanje nula
- Nestručni, a poslušni uvek „prolaze“ bolje u životu (navikni se)
- Kada vidiš da neko radi nešto pogrešno i time ugrožava ostale, nemoj da ćutiš, postaješ Djatlov
- Probleme koje napravi jedan čovek veoma često rešava bar pola firme tri godine
- Svet je nepravedan, oni koji su najodgovorniji za nastajanje problema ne bivaju adekvatno kažnjeni. Što pre to prihvatiš, biće ti lakše
Černobiljska katastrofa desila se 26. aprila 1986. godine, a njene posledice se i danas osete. Ne postoji tačan podatak o broju žrtava, međutim, mnogi naučnici tvrde da bi taj broj bio daleko manji da su određene odluke bile drugačije. Iako retko ko od nas radi na ovako osetljivim i opasnim poslovima, svako bi trebalo da razmišlja o svim posledicama koje njegove odluke stvaraju. Kažu „Ili si deo problema ili deo rešenja“. Budi deo rešenja ili (još bolje) budi onaj koji sprečava nastanak problema.
Izvor fotografije: http://www.beyondnuclear.org